چهره درخشان نظام جمهوری اسلامی در حقوق شهروندی متبلور است
کد خبر: 2964257
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
رزمجو مطرح کرد:

چهره درخشان نظام جمهوری اسلامی در حقوق شهروندی متبلور است

گروه سیاسی: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر در هم‌اندیشی مبلّغان و بانوان مبلّغ بوشهر بیان کرد: چهره درخشان نظام جمهوری اسلامی در حقوق شهروندی و حجاب و عفاف متبلور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی روز گذشته، 19 اسفندماه با حضور علی ملازاده، جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کشور در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر در این نشست بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مبلّغان و بانوان مبلّغ استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید و اظهار کرد: اگر به دو موضوع حقوق شهروندی و حجاب و عفاف خوب توجه کنیم، در واقع چهره درخشان نظام جمهوری اسلامی در این دو موضوع متبلور است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: درخشندگی نظام ما در این است افرادی که از کشورهای دیگر به هر استان، شهرستان و هر منطقه از کشور که ورود می‌کنند وقتی با اخلاق، رفتار، نوع لباس و پوشش مردم مواجه می‌شوند، بدانند که مردم این سرزمین وابسته به اسلام و خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

وی ادامه داد: این درخشش نشان می‌دهد که اقتدار حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دل‌ها جا پیدا کرده و مردم با تعالیم و ارزش‌های دینی همراهند و آنچه ما داریم از همین مبناست‌ها و تعالیم اسلامی است.

رزمجو افزود: موضوع دیگر حقوق شهروندی است که در واقع حق‌الناس به‌شمار می‌رود و تمام تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مردم از نظامی که اسلامی است و فرامین و مقرراتش برگرفته از شریعت مقدس است کلا رضایت داشته باشند چراکه اقتدار نظام در رضایت مردم است.

وی تأکید کرد: ما اگر امروز در مقابل استکبار جهانی قد علم می‌کنیم و فریاد می‌زنیم و از حقوق مردم دفاع می‌کنیم پشتوانه ما همین ملت است و گرنه به لحاظ مسائل اقتصادی و تجهیزات جنگی در مقابل دنیا چیزی نداریم.

این کارشناس دینی گفت: از دیر باز در تاریخ این مملکت اسلامی ثابت شده که ایستادگی‌ها و مقاومت‌های ملت ما نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل اسلام و در واقع برگرفته از احکام نورانی اسلام است و این عامل باعث می‌شود که مردم به نظام اسلامی وفادار بمانند و نسبت به مسئولان اعتماد داشته باشند و اطمینان حاصل بکنند ما این قدرت لایزال الهی را همیشه داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: جایگاه حقوق شهروندی و رضایت مردم از نظام و از مسئولان جایگاه رفیعی است و ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی برای اجرای بهینه این دو مقوله برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: حقوق شهروندی یعنی این که مردم در هر دستگاهی به راحتی به حقوق خود برسند و حرمت آن ها محفوظ بماند امنیت حقوقی داشته باشند تا مردم این احساس را داشته باشند که اگر خون دادند و اگر مقاومت کردند حق و عدالت دارد اجرا می‌شود.

رزمجو با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت همه کاره است، افزود: این مردم نظام ستمشاهی را با سابقه ۲۵۰۰ ساله در هم فرو ریختند و سختی ها را تحمل کردند و در هشت سال دفاع مقدس جلوی دنیا ایستادند تا احکام اسلامی اجرا شود.

فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز از کاهش 13 درصدی میزان طلاق استان بوشهر در سال 93 خبر داد و بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مبلّغان و بانوان مبلّغ استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: ما با همکاری بانوان استان در سپاه پاسداران، بسیج، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای تأثیرگذار استان در امور بانوان در حوزه خانواده برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده که سعی می‌کنیم برنامه ها در چارچوبی تدوین شوند که در نهایت هدفی را که ترسیم می‌کنیم بحث تحکیم تعالی بنیان خانواده باشد.

وی افزود: معتقد هستیم چه بحث صیانت از حقوق شهروندی چه بحث مسئله عفاف و حجاب موقعی می تواند به‌طور کامل و با موفقیت اجرا شود که ما یک خانواده سالمی داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ترویج حجاب و عفاف تاکید کرد: سلسله نشست‌های متعددی در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و بانوان برگزار شده و برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مبلّغان و بانوان مبلّغ هستیم.

دهقانی با بیان اینکه معتقدیم خانواده به‌عنوان یک نهاد مقدس در آموزه‌های دینی ما مطرح شده است، اضافه کرد: باید با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت‌های موجود آسیب‌های متعددی که این نهاد مقدس را تهدید می‌کند مورد ریشه یابی قرار بگیرند.

وی از تشکیل کارگروه‌هایی در حوزه امور بانوان استان بوشهر خبر داد و افزود: توسعه و آموزش خانواده، آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی از قبیل؛ طلاق، اعتیاد و خشونت، و توانمند‌سازی بانوان از جمله مباحثی هستند که با همکاری بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح استان در حال انجام هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان این که در بحث عفاف و حجاب برای تغییر چهره فرهنگی استان برنامه‌ریزی کرده ایم، اضافه کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان شاخص‌های عمده را هم شناسایی کرده‌ایم و در مباحثی از قبیل؛ طلاق، اعتیاد و خشونت برنامه ریزی مناسب برای تأمین سلامت بانوان به‌عنوان ارکان اصلی خانواده طراحی شده و در حال اجرا است.

دهقانی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌هایی از قبیل طلاق که نهاد خانواده را مورد تهدید قرار داده افزود: در حال حاضر رتبه استان بوشهر در کشور رتبه 12 است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه در سال 93 نسبت به سال 92 با کاهش 33 درصدی آمار طلاق در استان مواجه هستیم اضافه کرد: برای استان بوشهر با آن سابقه درخشان مذهبی و فرهنگی همان رتبه 12 هم دغدغه و نگرانی ایجاد کرده و در این زمینه هم بحث مشاوره پیش از ازدواج را ما به طور موقت در شهرستان دشتستان ایجاد کرده ایم که نتایج بسیار خوبی هم از این طرح به دست آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه تقویت باورهای دینی در جامعه زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: اساس انقلاب ما یک انقلاب دینی است و اامام خمینی (ره) با محوریت دین انقلاب را به پیروزی رساندند و مردم از حرکت ایشان حمایت همه‌جانبه کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: اگر به دنبال تبیین مقوله حقوق شهروندی باشیم و بخواهیم حقوق و جایگاه مردم را در این مبحث تعریف بکنیم باید از این فرمایش امام (ره) استفاده کنیم که می‌فرمایند «به جای اینکه مرا رهبر بنامید من را یک خدمتگزار بنامید».

وی افزود: تقویت باورهای دینی در سطح جامعه در قالب مراکز مردمی و دینی از مؤثرترین کارهایی است که ما باید دنبال بکنیم و با انجام این مهم کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه هستیم و به هر مقدار تلاش بیشتری در این زمینه صورت پذیرد به همان میزان شاهد کاستن از آسیب‌هایی مانند طلاق، مواد مخدر و روی آوردن به ماهواره و امثال این‌ها خواهیم بود.

سروستانی تأکید کرد: خوشبختانه دولت ارزشمند ما که یک دولتی است که در رأس آن شخصیت مجتهد و عالمی قرار گرفته که دارای دغدغه دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان تبلیغات این است که شبکه اجتماعی و دینی مردمی را ساماندهی بکند یعنی در حقیقت سازمان با یک نگاه سیاست‌گذاری، شناسایی، نظارت و ارزیابی بر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی خواسته‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری را به جامعه منتقل کرده و زمینه تقویت دین داری مردم را فراهم بکند.

وی با اشاره به تشکیل مراکز تخصصی به عنوان اتاق فکر در سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تشکل‌هایی از قبیل کانون مداحان و شعرای آئینی، ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های دینی، اتحادیه مراکز و موسسات قرآنی، شورای هیئات مذهبی، انجمن بانوان فرهیخته و شورای تبلیغ مراکزی هستند که این ظرفیت را دارند که باورهای دینی را در جامعه گسترش دهند.

سروستانی شبکه ارزشمند تبلیغی را از تشکل‌های مؤثر گسترش فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: شورای تبلیغ یک شبکه سیاستگذاری است که در هر استان شورای فعالیت است و فعالیت های دینی را در مناسبت‌های مختلف ساماندهی می کند.

علی ملازاده، جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در نشست با مبلّغان و بانوان مبلّغ منتخب بوشهر گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه‌های موفق در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی است.

جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین حقوق شهروندی اظهار کرد: این دو مقوله از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، علما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: وزارت کشور به تمام استانداران اعلام کرده همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری و ارائه گزارش کار به ستاد صیانت هستند و باید با همدلی کمک کنند که این کار را به جلو ببریم.

ملازاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه‌های موفق در ارزیابی‌های ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی است، ادامه داد: در ارزیابی هایی که توسط ستاد صیانت از دستگاه‌های مختلف به‌عمل آورده، سازمان تبلیغات اسلامی علیرغم مشکلات خاص خود جز دستگاه‌های موفق و تاثیرگذار در عمل به وظایف خود در این زمینه محسوب می‌شود.

جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اشاره به لزوم ارزیابی مستمر از فعالیت دستگاه‌های مختلف در امر ترویج حجاب و عفاف و حقوق شهروندی اضافه کرد: بازرسین این ستاد به صورت مستمر از همه دستگاه‌ها بازرسی و ارزیابی می کنند و میزان فعالیت آن‌ها را در اجرای وظایفی که دستگاه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام داده رصد می کنند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است افزود: رویکرد دستگاه‌ها در این زمینه پررنگ تر شده است و در عین این که رشد داشته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد که با اقدامات انجام گرفته امیدواریم به سمت رسیدن به آن نقطه حرکت کنیم.

ملازاده تأکید کرد: 24 دستگاه اجرایی در سطح کشور باید تکلیف خود را در 310 بند انجام دهند که عمده این تکالیف فرهنگی، آموزشی هستند و اگر این تکلیف به نحو احسن انجام گیرد وضعیت حوزه حجاب در جامعه مطلوب می شود.

جانشین دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تصریح کرد: مواردی نظیر بحث عدم به‌کارگیری منشی زن توسط آقایان در ادارات و عدم اختلاط زن و مرد از دغدغه‌های رهبری هستند و از برنامه هایی هستند که این ستاد در حال پیگیری آن است.

وی با تأکید بر لزوم انعکاس اقدامات انجام شده دستگاه‌ها در سطح جامعه افزود: دستگاه‌ها موظفند اقدامات خود را به نحوی انجام دهند که نمود خود را در جامعه نشان دهد.

ملازاده در پایان هجمه دشمن و بی‌توجهی عده ای از مسئولان نسبت به انجام وظیفه خود در بحث عفاف و حجاب که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان قانون عفاف و حجاب دیده شده، را دو علت نامطلوب بودن وضعیت عفاف و ججاب عنوان کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست مصطفی گراشی، به‌عنوان رئیس جدید کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر معرفی و منصوب شد.

captcha