بازدید معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ از مؤسسه کتابت و نشر قرآن مالزی
کد خبر: 3079866
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

بازدید معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ از مؤسسه کتابت و نشر قرآن مالزی

شعب خارجی: محمدجواد ابوالقاسمی، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همراهی علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، روز جمعه هفتم فروردین، از مؤسسه کتابت و نشر قرآن مالزی (یایاسان رستو ) در شهر شاه‌عالم مالزی، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این بازدید، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مجموعه موزه و گالری‌ها و مراکز خط و کتابت و تذهیب این مرکز بازدید به عمل آورد.
ابوالقاسمی در ضمن دیدار از این مؤسسه گفت: تجارب یایاسان رستو در چاپ و نشر قرآن کریم و کیفیت انتخاب رنگ‌ها و طراحی صفحات قرآنی جالب توجه هستند.
وی افزود: ظرفیت‌های قرآنی در حوزه آموزش روخوانی، حفظ و قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای قوی است که می‌توان از آنها برای ارتباط با مسلمانان شرق آسیا و به ویژه مالزی بهره گرفت.
وی ادامه فعالیت‌های قرآنی در رایزنی فرهنگی ایران در مالزی با همکاری مؤسسات قرآنی این کشور را بهترین راه برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی بین دو مردم دانست و بر ادامه این روند تأکید کرد.
بنا بر اعلام این گزارش، مؤسسه قرآنی «یایاسان رستو» یک مؤسسه غیردولتی و فعال در حوزه هنر اسلامی، پژوهش، طراحی، کتابت و چاپ قرآن کریم و دارای کالج‌های آموزشی در حوزه هنر اسلامی همچون تذهیب، خوشنویسی است.
این مرکز قرآنی با تلاش‌های داتوک عبداللطیف میراسا، از 10 سال پیش آغاز به کار کرده و هم‌اکنون با دارا بودن موزه و نمایشگاه قرآن کریم، نسبت به انتشار قرآن کریم به زبان‌ها و طرح‌های مختلف مطابق با فرهنگ کشورهای دیگر اقدام می‌کند.

captcha