ساکنان دروازه‌ عتبات از «شمسا» گلایه دارند
کد خبر: 3090547
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

ساکنان دروازه‌ عتبات از «شمسا» گلایه دارند

گروه اجتماعی: زائران ایلامی عتبات عالیات عراق با انتقاد از کوتاهی، بی‌برنامگی و تبعیض «شمسا» در زمینه وضعیت محل اسکان خود در نجف و کربلا خواستار توجه مسئولان این شرکت برای رفع مشکلات شدند.

زائران ایلامی عتبات عالیات عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، از وضعیت محل اسکان خود در نجف و کربلا انتقاد دارند و می‌گویند کوتاهی، بی‌برنامگی و تبعیض شرکت «شمسا» در این زمینه کاملاً مشهود است و حضور در عتبات عالیات را به کام ساکنان دروازه عتبات تلخ کرده است.
محمدعلی قاسمی از زائران ایلامی عتبات که بخشی از تعطیلات نوروزی خود را در کربلا و نجف گذرانده است به خبرنگار ایکنا گفت: نحوه‌ تقسیم هتل‌ها و اقامتگاه‌ها عادلانه نیست و اماکن اقامتی «الف» و «ب» به زائران استان‌های برخوردار و مرکز‌نشین داده می‌شود و نوع «ج» این زائرسراها به اهالی استان‌های کم‌برخوردار مانند ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد.
این زائر ایلامی بیان کرد: روز هفتم تا چهاردهم فروردین امسال را در مهمانسراهایی گذرانده‌ایم که نمی‌شود نام مهمان‌سرا را بر روی آنها گذاشت و مراجعه‌ ما به نماینده شمسا در کنسولگری ایران نیز در عراق مثمر ثمر نبود و متولیان کوتاهی را در عدم اطلاع‌رسانی دقیق مسئولان دفاتر زیارتی استان عنوان کردند.
وی در ادامه افزود: دست‌اندرکاران شرکت شمسا خادم زائران حسینی نیستند، بلکه خائن به فلسفه وجودی زائران امام حسین(ع) می‌باشند. دلیل این حرف من این است که آن‌ها در تقسیم اماکن اسکان عادل نیستند و پست‌ترین مکان‌ها را به زائران ایلامی اختصاص می‌دهند.
سیامک بیگی از دیگر زائران این کاروان ضمن انتقاد شدید از وضعیت محل اسکان زائران ایلامی، لرستانی و کرمانشاهی در عراق گفت: نه‌تنها وضعیت اسکان بلکه حتی وعده‌های غذایی به‌هیچ ‌وجه در شأن زائران نبود و در حمل زائران این استان‌ها نیز ناهماهنگی‌هایی مشاهده شد که مسئولان باید پاسخگو باشند.
علی نوروزآبادی از دیگر زائران این سفر معنوی، اظهار کرد: زائران ایلامی در هتلی درجه ششم که پست‌ترین نوع هتل‌هاست سکونت داده شدند و بعد از مراجعه به مسئولان، استدلال آن‌ها این بود که کوتاهی از دفاتر مسافرتی ایلام بوده است.
وی بابیان اینکه مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند که با زائران ایلامی عتبات برخورد بهتری شود، گفت: اگر شوق زیارت عتبات نبود می‌گفتم تلخ‌ترین مسافرتی بود که داشتم.
این مسافر عتبات از کم‌کاری مدیر کاروان ایلام هم انتقاد کرد و گفت: مدیران کاروان‌های استان‌های دیگر پخته‌تر عمل می‌کنند و با برنامه‌ریزی حداکثر بهره را از این سفر معنوی می‌برند اما زائران ایلامی به حال خود رها می‌شوند که شمسا باید در این زمینه جوابگو باشد.
یکی دیگر از زائران عتبات عالیات این کاروان، اظهار کرد: مبنای تصمیم نادرست شرکت شمسا این تصور است که مردم استان‌های محروم قدرت خرید کمتری دارند و بر همین اساس مهمان‌پذیرهای درجه‌ 6 را به استان‌های مانند ایلام اختصاص می‌دهند و قدرت انتخاب را از آن‌ها سلب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این طرز فکر نقطه‌ آغاز یک تصمیم اشتباه است، تصریح کرد: شرکت شمسا اگر در طول ماه 4 کاروان را به ایلام اختصاص می‌دهد باید مکان‌های اسکان را تقسیم‌بندی و به زوار قدرت انتخاب دهند.
این زائر عتبات گفت: اگر واژه محرومیت یا کم‌برخوردار با نام استانی عجین شده است به مفهوم محرومیت مردم منطقه نیست و نباید از هر بهانه‌ای برای اجحاف به آنان استفاده کرد و شمسا باید این سیاست‌گذاری اشتباه را اصلاح و به ساکنان استانی که دروازه‌ عتبات عالیات است قدرت انتخاب دهند.
کهزادی از دیگر زائران این کاروان، گفت: شرکت شمسا و دفاتر زیارتی نباید در بین زائران عتبات عالیات بر اساس برخورداری یا کمتر برخورداری استان مبدأ، تبعیض قائل شوند.
مجید نعمتی، مدیر دفتر زیارتی الغدیر ایلام نیز گفت: این دفتر زیارتی تنها از طریق سایت اقدام به ثبت‌نام زائران می‌کند و توزیع هتل‌ها توسط شرکت شمسا در مرکز انجام می‌گیرد.
یادآور می‌شود، تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با شرکت شمسا بی‌نتیجه ماند اما ساکنان دروازه‌ عتبات عالیات امیدوارند روزی شاهد عدم تبعیض در بین زوار حسینی باشند.

captcha