ورود بیش از 20 میلیون گوشی هوشمند به ایران/ تولید 25 هزار اپلیکیشن فارسی
کد خبر: 3148250
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
جهانگرد عنوان کرد:

ورود بیش از 20 میلیون گوشی هوشمند به ایران/ تولید 25 هزار اپلیکیشن فارسی

گروه فضای مجازی: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: حداقل 20 میلیون گوشی هوشمند در کشور وارد شده است و نزدیک به 25 هزار اپلیکیشن فارسی تولید و به کارگرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین الملی قرآن (ایکنا)، نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی وب‌پژوهی که امروز چهارشنبه، 26 فروردین، در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: در برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشورها متوجه سه قطب: اقتصاد، فرهنگ و امنیت هستیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال‌های اخیر به این سه قطب موارد دیگری اضافه شده است و میزان خبره‌افزایی، زیست محیطی و جدیدترین قطب آن فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پشتوانه این حوزه معرفی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به حوزه‌های موثر در امر اقتصاد کشور گفت: در حوزه‌های خدمات، صنعت و کشاورزی آن چیزی که پیش روی ما قرار دارد باید ببینیم که تا چه میزان به ما ارزش افزوده می دهد. تکنولوژی در این زمینه‌ها باعث افزایش ارزش افزوده و کاهش اشتغال می شود.

وی تصریح کرد: آنچیزی که در آینده پیش روی ما قرار دارد ارتقای حوزه ها موثر در اقتصاد است، اما حوزه خدمات در فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها جایی است که می تواند در کنار ارزش افزوده اشتغال ایجاد کند و در این میان فناوری اطلاعات و ارتباطات موتور پیشران حوزه های اقتصادی است.

جهانگرد با اشاره به تصویب شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: قرار است شبکه ملی اطلاعات، با توسعه بتواند پوشش کامل و با کیفیتی و باسرعتی را در حوزه های مختلف شامل شبکه ملی سلامت، و مدارس داشته باشد و بتواند با شبکه های خارجی هم ارتباط برقرار کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: اکنون هزار و 400 سرویس (خدمات) در ایران در بستر وب ارائه می شود که این تعداد در رنکینگ جهانی قرار دارد؛ اما از بین آنها کمتر از 100 سرویس از سوی بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت ارائه می شود، این در حالی است که در آمریکا بیش از هزار سرویس در بخش خصوصی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت برای ایجاد خدمات مبتنی بر وب و واگذاری آن  به بخش خصوصی گفت: قرار است خدمات مبتنی بر وب را به بخش خصوص واگذار کنیم و در این راه مدل ویژه ای طراحی کرده ایم تا تمام خدمات را بر بستر سوئیچ ملی به متقاضیان ارائه دهیم.

20 میلیون گوشی هوشمند در ایران

جهانگرد با اشاره به پیشرفت های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط  خاطرنشان کرد: حداقل 20 میلیون گوشی هوشمند در کشور وارد شده است و نزدیک به 25 هزار اپلیکیشن فارسی تولید و به کارگرفته شده است. صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران دارای 24 هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور است که امیدواریم این رقم تا انتهای دولت یازدهم دوبرابر شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: متاسفانه از نظر ضریب نفوذ در اینترنت عقب هستیم ایران در این زمینه رتبه چهاردهم منطقه در ضریب نفوذ اینترنت را به خود اختصاص داده است و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام شده این خلا برطرف شود.

0.9 حجم داده‌‌های فارسی در شبکه اینترنت

جهانگرد ادامه داد: حجم داده‌های فارسی زبان نسبت به حجم کل داده ها در شبکه اینترنت 0.9 درصد است که این رقم باید افزایش یابد چرا که حجم داده ها به هر زبان نقش تعیین کننده ای در توسعه تجارت الکترونیک در کشورهای با آن زبان دارد.

در این کنفرانس 130 مقاله ارسال شده که از میان آنها 60 مقاله پذیرفته شده که 40 مقاله به صورت شفاهی و 20 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود. ماهیت اصلی این کنفرانس یک موضوع بین رشته ای و یا چند رشته ای است که می تواند مخاطبین گسترده ای را از رشته های مختلف جذب کند.

تحلیل رفتاری و شخصی سازی، رسانه و ارتباط شناسی وب، اقتصاد اینترنتی و مدل های کسب و کار، رایانش وب در کاربردهای همراه، امنیت و حریم خصوصی در وب، وب معنایی، تحلیل محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی، وب کاوی، سکوهای رایانش سکوهای توزیعی، انبوه و ابری، بازی های وب و تحلیل محتوا، سکوها و ابزارهای نرم افزاری وب، جامعه شناسی و اخلاقیات وب، ارزیابی کیفیت و تعامل انسان و رایانه از محورهای این همایش دو روزه است.

گفتنی است است نخستین کنفرانس بین المللی وب پژوهی امروز با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی،  نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و متخصصان داخلی و خارجی به مدت دو روز در دانشگاه علم و فرهنگ تهران آغاز شد.

captcha