کد خبر: 3253872
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
در نگارخانه‌ای به وسعت شهر محقق می‌شود؛

تخصیص سازه‌های تبلیغاتی به فرهنگ/ ۷۰۰ اثر فاخر میزبان دیدگان مردم تهران

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران آثار فاخر فرهنگی خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ سازه‌های تبلیغات محیطی به اکران ۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: هیچ وقت نباید فراموش کنیم که میراث‌دار چه هنر و فرهنگی هستیم. هرچند باید گاهی بهانه‌‌هایی را فراهم کنیم که میراثی که هزاران سال برای ما باقی مانده است نظر‌ها را به آنها معطوف کنیم.

نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر؛‌ ارتقای سواد بصری شهروندان

وی ادامه داد: طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر ادای دینی است به همه فرهنگ‌دوستان و کسانی که تلاش کرده‌ و مشقت کشیده‌اند و ما میراث‌دار آنها هستیم. این طرح در جهت ارتقای سواد بصری شهروندان یک اقدام ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه افزود: امیدواریم این طرح بهانه‌ای برای تشویق شهروندان در جهت فراگیری حوزه‌های بصری فرهنگی و هنری باشد چراکه متاسفانه امروزه آنچان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

بیش از 500 طرح از آثار فاخر در سطح شهر اکران می‌شود

کامیاب در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از 500 طرح از آثار فاخر نگارگری، خوشنویسی، فرش، کتیبه نویسی و بناهای تاریخی ایرانی است، ادامه داد: مابقی طرح‌ها، آثار فاخر دیگر کشورهای جهان است که از 15 تا 26 اردیبهشت ماه در سطح شهر اکران می‌شود.

آشتی مردم با بخش‌های فرهنگی و هنری

وی با اشاره به اینکه امیدواریم از رهگذر اکران این طرح‌ها بتوانیم شهروندان را تشویق به بازدید از مراکز فرهنگی و هنری به ویژه موزه‌ها ترغیب کنیم، افزود: متاسفانه آمار بازدید از برخی موزه ها از تعداد افرادی که در آن مشغول به کار هستند کمتر است و امیدواریم بتوانیم با اکران این طرح ها در سطح شهر شهروندان را با بخش‌های فرهنگی و هنری آشتی دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه از چند ماه قبل با شرکت‌های تبلیغاتی در این زمینه مذاکره شد تا بخشی از سهم فرهنگی تابلوهای تبلیغات تجاری در این بازه زمانی به این کار اختصاص پیدا کند، گفت: علاوه بر تشکر از این شرکت‌ها برای همکاری باید از آقایان شهلاپور، موسوی، افسریان، معتقدی، دانایی و حامدی برای همکاری در انتخاب طرح ها و پیش برد این برنامه تشکر کنم.

این کار برای اولین بار در ایران و جهان انجام می‌شود

وی با بیان اینکه به جرئت می‌توان گفت این کار برای اولین بار در ایران و حتی جهان انجام می‌شود، ادامه داد: تا به حال پیش نیامده تا در یک بازه زمانی مشخص بخش عمده‌ای از سازه‌های تبلیغات تجاری به اکران‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند، از این رهگذر می توان گفت که اجرای  آن برای اولین بار ممکن است با کاستی هایی همراه باشد که امیدواریم اصحاب رسانه در رفع این نقاط ضعف ما را یاری کنند.

کل سازه‌های تبلیغات تجاری به اکران‌های فرهنگی و هنری اختصاص پیدا می‌کند

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برای نخستین بار کل سازه‌های تبلیغات تجاری به اکران‌های فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با بازخوردهایی که در این 10 روز از اصحاب رسانه، هنرمندان و هنردوستان دریافت می کنیم به یک سطح کیفیت بالاتر در سال‌های بعد برسیم.

کامیاب با تاکید بر اینکه نمی‌توان نقش رسانه‌ها را در انجام بهتر این طرح نادیده گرفت، ادامه داد: بخش عمده‌ای از ارزیابی این تجربه و دریافت بازخوردهای آن به نحوه مشارکت رسانه‌ها و حضور و تحلیل و معرفی آنها از این اقدام مرتبط است.

نظرسنجی پروژه‌های مذهبی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر چگونگی نظر‌سنجی و تاثیر آثار فرهنگی و مذهبی که در سطح شهر اکران می‌شود گفت: ما در این خصوص مکلف هستیم و این نظرسنجی‌ها توسط معاونت فرهنگی شهرداری تهران انجام می‌شود. در این رابطه چند پروژه مذهبی داشتیم که تمام نظرسنجی‌ها و نتایج آن در کتابخانه سازمان زیباسازی منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با تکمیل سازه میدان انقلاب نیز گفت: مراحل انتخاب المان اصلی میدان انقلاب به اتمام رسیده است که توسط یک مسابقه از میان چندین آثار سه طرح انتخاب شد و بعد از انتخاب، این طرح توسط داوران مورد ارزیابی و برای قرار گرفتن در میدان انقلاب به زودی بررسی خواهد شد.

captcha