کتاب «تاریخ اسلام در اندونزی» برای مقابله با اندیشه تکفیری منتشر شد
کد خبر: 3313794
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

کتاب «تاریخ اسلام در اندونزی» برای مقابله با اندیشه تکفیری منتشر شد

گروه بین‌الملل: دولت اندونزی در راستای کمپین ترویج اسلام میانه‌رو و مقابله با اندیشه تکفیری، کتاب «تاریخ اسلام در اندونزی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «جاکارتا پست»، این کتاب از سوی اداره کل فرهنگ وزارت فرهنگ و آموزش اندونزی تهیه و منتشر شد.
در این کتاب، تاریخ ظهور اسلام در اندونزی و رشد اسلام در این کشور روایت شده است.
توفیق عبدالله، مورخ اندونزیایی می‌گوید: اسلامی که در اندونزی مورد تبعیت است بسیار بهتر از نسخه عربستان سعودی است، زیرا سبب ظهور داعش، القاعده و دیگر جنبش‌هایی که میل شدیدی به کافرخواندن دیگران دارند، نمی‌شود.
در جریان رونمایی این کتاب که «تاریخ اسلام در اندونزی» نام دارد، توفیق عبدالله یکی از 30 مورخ و نویسنده این کتاب سخنرانی کرد.
وی گفت: بیشتر کتاب‌هایی که در باب اسلام در اندونزی نوشته شده‌اند، از اسلام در سرزمین جاوه سخن می‌گوید، اما این کتاب همه‌چیز را در بر می‌گیرد؛ ریشه‌های تاریخی، سنت‌های فکری، ادبیات، هنر، صنایع دستی و هر چیزی که از اسلام و فرهنگ اسلامی نشئت گرفته است.
نویسندگان این کتاب پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که اسلام در قرن نهم به اندونزی راه یافته است و حاکمان محلی مسلمان در قرن سیزدهم به قدرت رسیده‌اند.
کشور اندونزی در جنوب شرق آسیا با 204 میلیون مسلمان، حدود 13 درصد جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده است.

captcha