موفقیت سه‌ دخترم در حفظ کل قرآن تحمل سختی‌ها را برای من آسان می‌کند
کد خبر: 3317813
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
یک مادر فلسطینی:

موفقیت سه‌ دخترم در حفظ کل قرآن تحمل سختی‌ها را برای من آسان می‌کند

گروه بین‌الملل: «ام عبدالله»، مادر سه دختر حافظ کل قرآن در فلسطین که در یک نانوایی کار می‌کند، بر این باور است که موفقیت سه دخترش در حفظ کامل قرآن تحمل سختی‌ها و مشکلات را برای وی آسان کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الجزیرة نت»، سه خواهر فلسطینی که در شهرستان «قبلان» استان «نابلس» واقع در شمال کرانه باختری زندگی می‌کنند، توانستند طی هشت سال قرآن کریم را به طور کامل حفظ کنند و بر تلاوت صحیح آن مسلط شوند، حفظ قرآن کریم در موفقیت آن‌ها در زندگی تأثیر بسیاری داشته است.
«ابتهال»، «زینب» و «بیان»، سه  خواهر فلسطینی هستند که توانستند در مدت 8 سال حفظ قرآن کریم را کامل کنند و بر تلاوت صحیح آیات این کتاب الهی مسلط  شدند.همچنین در تحصیل خود نیز موفق بوده‌‌اند.
حفظ قرآن کریم تأثیر زیادی در زندگی روزمره این سه‌ حافظ قرآن داشته است و آن‌ها موفقیت‌های خود در زندگی را مدیون حفظ کلام وحی می‌دانند.
ابتهال، زینب و بیان، حفظ قرآن کریم را در سنین پایین آغاز کردند و توانستند به‌مدت زمان هشت‌سال حفظ قرآن کریم را به پایان برسانند و اکنون خود مربی قرآن هستند و به آموزش حفظ قرآن می‌پردازند، موفقیت این سه حافظ تحسین بسیاری از افراد جامعه را برانگیخته است.
این سه خواهر برای اتمام حفظ قرآن کریم به دارالقرآن واقع در شهرستان «قبلان» استان نابلس رفتند و طی هشت سال حفظ قرآن کریم را به پایان رساندند.
در این راستا، زینب (22 ساله) عنوان کرد: «از این که حفظ کامل قرآن کریم را به پایان رساندم، بسیار خوشحال هستم همچنین، به برکت این کتاب مقدس بسیاری از مشکلات برای ما آسان گشت و با هیچ سختی در زندگی خود مواجه نشدیم و حفظ قرآن کریم خود به خود برنامه‌ریزی دقیقی در زندگی روزمره و انجام کارهای روزانه و حتی تحصیل را برای ما ایجاد کرد».
این سه خواهر حافظ قرآن در تحصیلات خود نیز موفق بوده‌اند و توانسته‌اند در دانشگاه جزو نفرات اول باشند و در تحصیل خود بسیار موفق باشند، آنها این موفقیت را به برکت حفظ قرآن کریم می‌دانند.
پس از این که، زینب در رشته داروسازی دانشگاه «النجاح» در نابلس پذیرش یافت، برای ادامه مراحل حفظ و بازنگری محفوظات قرآنی به انجمن قرآن کریم دانشگاه رفت و توانست در آنجا این مراحل را ادامه بدهد که پس از فارغ‌التحصیل شدن به عنوان مربی در دارالقرآن شهرستان «قبلان» مشغول به کار شد.
زینب در ادامه به هدف خود اشاره و عنوان کرد: «آنچه که اکنون برای من و خواهرانم مهم است، تثبیت محفوظات قرآنی است، به‌طوری که بتوانیم هر روز چند جزء از محفوظات قرآنی خود را مرور کنیم».

زینب می‌گوید: «بعد از این که مشغول به تدریس حفظ قرآن کریم شدم، اکنون مرحله تثبیت محفوظات قرآنی برای من بسیار آسان‌تر شده است».
اما «بیان» که بیست سال دارد، مرحله تثبیت محفوظات قرآنی را مستقیم بعد از حفظ قرآن آغاز کرد. به طوری که این امر شانس بیشتری برای مشارکت وی در مسابقات محلی و بین‌المللی قرآن را میسر ساخت.
بیان توانست در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «الهاشمی» اردن مقام چهارم را به خود اختصاص دهد.
بیان که اکنون سال چهارم رشته مهندسی صنایع در دانشگاه «النجاح» نابلس را می‌گذراند، مرحله تثبیت محفوظات قرآنی را بسیار مهم می‌داند و وی اکنون نظارت آموزش حفظ قرآن کریم در دانشگاه را بر عهده دارد.
بیان عنوان کرد: حفظ قرآن کریم به ما برنامه یک زندگی جامع و کامل را می‌دهد که از آن بسیاری از امور و مسائل را فرامی‌گیریم و این کتاب مقدس مونس ما در تنهایی است.
روش این سه خواهر فلسطینی در حفظ قرآن کریم بر این گونه بود که آنها علاوه بر حفظ اجزاء جدید از قرآن کریم، محفوظات سابق خود را نیز مرور می‌کردند تا هرچه سریع‌تر به مرحله تثبیت محفوظات قرآنی خود برسند.
این سه‌خواهر امیدوارند بتوانند دارالقرآن شهرستان «قبلان» را گسترش بدهند و بتوانند علوم دیگر همچون تفسیر، حدیث و تجوید را در آن تدریس کنند.
آنها موفقیت خود را بعد از خداوند متعال مدیون کمک‌های مادر خود که با سختی‌های زندگی جنگید و هرگز تسلیم مشکلات زندگی نشد و برای فراهم کردن خوراک و پوشاک فرزندان خود در یکی از نانوایی‌های روستا کار می‌کند، دانستند.
«ام عبدالله» مادر این سه دختر حافظ قرآن، اظهار داشت: «تحمل تمامی سختی‌های من در مقابل موفقیت دختران من آسان و ممکن می‌شود».

همچنین فواز اقرع، مدیر دارالقرآن شهرستان قبلان تصریح کرد: دارالقرآن این شهر از زمان تأسیس که بیش از یک ربع قرن از آن سپری می‌شود تاکنون ده‌ها حافظ قرآن کریم را پرورش داده است و علی‌رغم سختی و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شد، اما تاکنون توانسته ‌است به فعالیت‌های خود ادامه دهد و این امر به برکت وجود افرادی علاقه‌مند وحریص بر تعلیم و آموزش قرآن کریم به فرزندان است.
وی افزود: نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در سال 2008 میلادی به ‌مدت دوسال دار القرآن را بستند و محتویات و تجهیزات این مرکز قرآنی به ارزش 60 هزار دلار را مصادره کردند که این امر بر فعالیت آنها تأثیر گذاشت، اما آن را متوقف نساخت.
اقرع بیان کرد: بعد از توقف دو سال ما فعالیت‌های خود را مجددا شروع کردیم و اکنون بیش از بیست شعبه تابستانی داریم که سالانه 15 حافظ دختر و پسر از این مراکز فارغ‌التحصیل می‌شوند. که این طرح علاوه بر افراد سنین پایین شامل مادران نیز می‌شود.

captcha