حق جوانان در شناساندن بزرگان انقلابی و دینی به خوبی ادا نشده است
کد خبر: 3321896
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
حسینی‌پور؛

حق جوانان در شناساندن بزرگان انقلابی و دینی به خوبی ادا نشده است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: بزرگان انقلابی همچون آیت‌الله صدوقی از سرمایه‌های معنوی نظام به شمار می‌روند در حالیکه حق نوجوانان و جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای شناخت بزرگان دینی و انقلابی ادا نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهید آیت الله محمد صدوقی؛ امام جمعه یزد و سومین شهید محراب در سال 1284 در خانواده‌ای روحانی در شهرستان یزد دیده به جهان گشود، در سنین کودکی پدر و مادر خویش را از دست داد و پسر عموی وی میرزا محمد کرمانشاهی سرپرستی او را عهده‌دار شد، شهید صدوقی در بهمن سال1330  به درخواست امام راحل به شهرستان یزد عزیمت کرده و دامنه مبارزات خود علیه نظام شاهنشاهی را گسترش داد.

شهید صدوقی به فرمان امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامت جمعه یزد را برعهده گرفت و به اقدامات فرهنگی و عمرانی همچون تعمیر 18 مسجد، تأسیس و تعمیر 19 مدرسه علوم دینی، تأسیس سازمان‌های خیریه و بنیاد صدوق قم پرداخت.

این شهید محراب به دلیل تأثیرگذاری فراوان در جریان انقلاب، مورد خشم دشمنان انقلاب قرار داشت و چندبار نیز مورد سوءقصد قرار گرفت تا سرانجام در رمضان سال 1360 بعد از نماز پرشکوه جمعه به فیض اعظم شهادت نائل شد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در رابطه با شخصیت وارسته شهید صدوقی به خبرنگار ایکنای شعبه مرکزی، گفت: شهید والا مقام آیت‌الله صدوقی، سومین شهید محراب یکی از یاران باوفای حضرت امام(ره) بودند که تمامی صحنه‌های مبارزاتی ایشان را مساعدت و همراهی می‌کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، اظهار کرد: معظم‌له انسانی شریف، فقیه، خدمتگزار، شجاع و حکیم بود و جزء انسان‌هایی انگشت شمار که همواره در میادین مختلف مبازاتی حضور داشت تلقی می‌شد.

حجت الاسلام حسینی‌پور در ادامه به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و مبارزاتی وی در دوران قبل از انقلاب پرداخت و ادامه داد: جایگاه آیت‌الله صدوقی در این دوران از استاندار و فرماندار بالاتر بود؛ چراکه وی بیشترین اختیار  امور را در دست داشت و برنامه‌های مبارزاتی خویش را نیز به صورت مداوم پی گیری می‌کرد.

امام جمعه موقت اراک شهید صدوقی را یکی از پیشتازان زلزله‌ مهیب طبس عنوان کرد و افزود: این شهید معزز همواره در کمک به آسیب‌زدگان پیشقراول بود و همواره قبل از نیروهای رژیم شاهنشاهی که بعضاً برای خودنمایی نیز حضور داشتند در صحنه حضور پیدا می‌کرد و به خدمت‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیده می‌پرداخت.

وی با بیان این مطلب که آیت‌الله صدوقی در افشاگری و رسوا کردن رژیم منحوس طاغوت از امام راحل خط گرفته و اعلامیه‌های ایشان را به سرعت تکثیر و توزیع می‌کرد، افزود: این شهید از تمامی توان خویش برای ترویج دین مبین اسلام در راه پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در بخش دیگر از سخنان خویش بزرگان انقلابی همچون آیت‌الله صدوقی و دیگر شهدای معظم را سرمایه‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و بر ضرورت حفظ کیان انقلاب و اهدافی که توسط امام راحل و دیگر بزرگان انقلابی ترسیم شده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای بقای یاد و خاطره شهدای انقلاب تدابیری اندیشمندانه اتخاذ کنند، اضافه کرد: مسئولان باید به این نتیجه برسند که سرمایه‌های معنوی ما می‌تواند داشته‌های مادی را حفظ و نداشته‌ها را به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پوردر پایان ضمن تأکید براین مهم که حق نوجوانان و جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای شناخت بزرگان دینی و انقلابی ادا نشده است، از حضور همیشه در صحنه جوانان در میادین مختلف ابراز خرسندی کرد و افزود: اگر تمامی جوانان توجه داشته باشند که برای عزت و قدرت امروز ایران چه خدماتی شده است بیش از این حاضرند که به آموزه‌های اسلامی و دینی پایبند باشند.

captcha