ارسال 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی
کد خبر: 3327745
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
حجت‌الاسلام حسینی خبرداد:

ارسال 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی

گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز گذشته، 22 تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی ارسال شده است،  گفت: با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره ملی مدیحه‌سرایی به دبیرخانه جشنواره تا 31 تیرماه که در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان انجام شد، تا پایان مهلت تعیین شده، دبیرخانه آثار ارسالی را دریافت می‌کند.
وی افزود: هر مداح یا چاووشی‌خوان می‌تواند با ارائه حداکثر سه قطعه اثر روی لوح فشرده با فرمت mp3 به همراه اشعار قرائت شده در جشنواره شرکت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: جوایز بخش مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی به صورت جداگانه در این جشنواره شامل نفرات اول تندیس و لوح تقدیر و جایزه 15 میلیون ریالی، نفرات دوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 14 میلیون ریالی و نفرات سوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 13 میلیون ریالی خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: ملاک ارزیابی و انتخاب در بخش مداحی شامل انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع جشنواره، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی و بهره‌گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی و مداحی است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در موضوعات ولادت، شهادت، ولایت سیره رضوی در مداحی و آیین‌های چاووشی‌خوانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در سبک‌ها و شیوه‌های مختلف مداحی و چاووشی‌خوانی در نقاط مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

captcha