همدلی و همزبانی قرآنیان اهوازی در اجرای طرح ملی ۱۴۴۹
کد خبر: 3327821
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

همدلی و همزبانی قرآنیان اهوازی در اجرای طرح ملی ۱۴۴۹

گروه فعالیت‌های قرآنی: کاروان سیار همدلی و همزبانی قرآنیان (طرح ملی ۱۴۴۹) روز گذشته، ۲۲ تیرماه در جوار مرقد مطهر علی بن‌مهزیار اهوازی به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، کاروان سیار «همدلی و همزبانی قرآنیان» در راستای اجرای طرح ملی 1449 روز گذشته 22 تیرماه در شهرستان اهواز حضور یافت و در جوار مرقد مطهر علی بن مهزیار اهوازی به اجرای برنامه پرداخت.

این برنامه که با اجرای سید محمدعلی واحدی، مجری کاروان سیار طرح قرآنی 1449 همراه بود و همزمان از شبکه قرآن سیما می​شد، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی خوزستان آغاز شد. پس از آن حجت‌الاسلام اکبر محمدی، رئیس اتحادیه دانش‌آموزی خوزستان پیرامون مضامین سوره یس و اهمیت موضوعات مطرح شده در این سوره مبارکه سخن گفت.

این برنامه با اجرای دو برنامه همخوانی توسط گروه ثقلین با موضوع رسول الله(ص) و ماه مبارک رمضان ادامه یافت. پس از آن سید جاسم موسوی دیگر قاری استان آیات 33 تا 35 سوره یس را برای جمع حاضر تلاوت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان پیرامون طرح ملی حفظ گفت: امسال چهارمین سال اجرای این طرح قرآنی است که پیرو سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ، سازمان اوقاف، تربیت یک میلیون حافظ قرآن را به عهده گرفت.

وی با بیان اینکه سهمیه امسال استان 23 هزار نفر تعیین شده، افزود: تاکنون 16 هزار نفر برای شرکت در این طرح نام‌نویسی کردند. مربیان این طرح، در دوره‌های مربیگری این طرح در قم شرکت می​کنند و این دوره‌ها به صورت حضوری در امامزاده‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز پیرامون مقام علی بن مهزیار اهوازی سخن گفت.

وی اظهار کرد: بر اساس احادیث و روایات نقل شده است سیر زندگی علی بن مهزیار اهوازی مانند زندگی سلمان فارسی است. وی در خانواده‌ای  نصرانی در شادگان متولد شد و پس از آن به هندیجان و سپس به اهواز نقل مکان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز ادامه داد: علی بن مهزیار اهوازی در زمان چهار امام معصوم؛ امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) زندگی کرد و به عنوان نماینده آن بزرگواران به ویژه در دوره امام جواد(ع) در اهواز بود.

شویع‌نژاد گفت: این محل که مرقد علی بن مهزیار در آن واقع است، یکی از منازلی است که امام رضا(ع) در حرکت خود از مدینه به مرو در آن سکونت کردند که پس از آن وفات علی بن مهزیار ایشان در این محل دفن شد. علی بن مهزیار جایگاه بسیار رفیعی دارد به گونه‌ای که در نامه‌ای که وی خطاب به امام جواد(ع) می‌نویسد، امام به ایشان می‌گوید نامه تو به من رسید و مرا مسرور کرد.

در ادامه طباطبایی پیرامون موقوفات قرآنی استان خوزستان گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موقوفه استان موقوفه رامشیر است که یکی از مصارف مهم این موقوفه به بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند می‌رسد. علاه بر این دارالقرآن‌هایی هستند که مردم آنها را احداث کردند و خود آنها را اداره می​کنند که این دارالقرآن​ها به تربیت قاری و حافظ اهتمام دارند.

در پایان برنامه کاروان «همدلی و همزبانی قرآنیان» گروه تواشیح میعاد به اجرای برنامه پرداختند و دو تن از دانش‌آموزان عین دو به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

گفتنی است، کاروان سیار طرح قرآنی 1449 امروز، 23 تیرماه در شهرستان بهبهان برنامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، راه‌اندازی کاروان «همدلی و همزبانی قرآنیان» از جمله نوآوری​های اجرای طرح «1449، قرآن، کتاب زندگی» است که حرکت آن در ماه مبارک رمضان آغاز ‌شده است و تا پایان اجرای طرح در همه استان‌های کشور حضور می​یابد.

captcha