بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ‌امشب به کار خود پایان می‌دهد
کد خبر: 3328147
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ‌امشب به کار خود پایان می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز‌ سه‌شنبه، ۲۳ تیرماه‌ ‌به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن»، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران و بسیاری از سازمان‌ها و نهادها برپا شده بود امروز سه‌شنبه، 23 تیر مصادف با 27 ماه رمضان رأس ساعت 24 به کار خود پایان می‌دهد.

برنامه‌های روز پایانی نمایشگاه

نمایشگاه قرآن در روز پایانی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که از جمله آن می‌توان به مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌های قرآنی دیجیتال و مکتوب اشاره کرد. این برنامه از ساعت 21:30 تا 23:30 در بخش نهادها و سازمان‌های نمایشگاه قرآن کریم برگزار می‌شود.

همزمان با آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم از اطلس جامع مؤسسات قرآنی و اطلس شهدای قرآنی( سوره‌های سرخ)، هم رونمایی خواهد شد. رونمایی از کتاب طرائف الحکم شامل گزیده سخنان امیرالمؤمنین علی‌(ع) به خط نسخ توسط استاد حاج صمدی، خادم قرآن و چهره ماندگار قرآنی، آخرین برنامه بخش هنر بود که روز گذشته، ‌22 تیر برگزار شد.

همچنین مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی یکشنبه، 21 تیر ساعت 22 در باغ کتاب برگزار شد و به برگزیدگان این بخش لوح تقدیر و تندیس اهدا شد. گفتنی است نمایشگاه امسال با اعلام بودجه‌ای به میزان نصف بودجه نمایشگاه سال گذشته میزبان جامعه قرآنی و علاقه‌مندان به کتاب الهی بود.

حضور 222 ناشر خارجی/ ارائه 16 هزار عنوان کتاب

بخش‌های مختلف نمایشگاه میزبان بازدیدکنندگان بسیاری بود که در بخش فروش محصولات قرآنی 222 ناشر داخلی بیش از 16 هزار عنوان کتاب ارائه می‌کنند و 21 ناشر از کشورهای عربی نیز سه هزار و 574 عنوان کتاب عرضه می‌کنند که تمامی کتاب‌ها در 2 سالن و 210 غرفه جانمایی شد.

در بخش محصولات قرآنی 58 غرفه آثاری همانند تابلو‌فرش، معرق و منبت ارائه می‌کنند و در بخش آموزش و پرورش نیز 13 غرفه تشکیل شده و در بخش رسانه‌های دیجیتال 50 شرکت و مؤسسه به ارائه 3 هزار نرم‌افزار قرآنی در حوز‌ه‌های قرآن و عترت و حدیث پرداختند.

بخش عفاف و حجاب یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها

بخش عفاف و حجاب نیز به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها با حضور 117 شرکت‌کننده برنامه‌های خود را در فضایی بالغ بر هزار و 700 متر مربع ارائه می‌کنند. بخش حوزوی نیز ابتکار به خرج داده و نمایشگاه را به محلی برای ارتباط مردم با دفاتر آیات عظام عبدالله جوادی آملی، ناصر مکارم شیرازی، سیدموسی شبیری زنجانی و لطف‌الله صافی گلپایگانی تبدیل می‌کند و با حضور 80 مؤسسه حوزوی در قالب 23 غرفه تلاش‌های یک ساله حوزه‌های علمیه را به نمایش گذشته است.

امسال 45 نهاد دولتی و مؤسسه برتر قرآنی در بخش مؤسسات و نهادها حضور پیدا می‌کنند و برنامه جدیدی را در قالب سرای اهل نظر به منظور گفت‌و‌گو با پیشکسوتان قرآنی تدارک دیده شد. بخش بین‌الملل این رویداد بزرگ معنوی نیز از دهم تیر با حضور هنرمندان و اندیشمندانی از کشورهای عراق، سوریه، بوسنی، فرانسه، پاکستان، اندونزی، ترکیه، نیوزیلند و افغانستان آغاز به کار کرد.

دست اندرکاران این رویداد بزرگ معنوی تلاش کردند تا در مدت 20 روز برگزاری این رویداد بزرگ معنوی مهمترین فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد را در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع به نمایش بگذارند.

نمایشگاه امسال با شعار همدلی و همزبانی در پرتو قرآن‌، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران و بسیاری از سازمان‌ها و نهادها با بودجه ای به میزان نصف بودجه نمایشگاه سال گذشته میزبان جامعه قرآنی و علاقه‌مندان به کتاب الهی بود.

captcha