قرآن‌پژوهی یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است
کد خبر: 3328595
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

قرآن‌پژوهی یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اولویت‌های سال جاری آموزش و پرورش گفت: قرآن‌پژوهی یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 24 تیرماه در نشست شورای عالی بسیج فرهنگیان استان در سنندج از حجاب به عنوان یکی از آموزه‌های دینی مورد تأکید قرآن کریم نام برد و اظهار کرد: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و باید بیشتر در جامعه ترویج داده شود.
وی با اشاره به اهمیت عفاف و نقش آن در زندگی انسان، جایگاه عفاف را مهم دانست و افزود: توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مشارکت همگانی و پیگیری و اهتمام کلیه دست اندرکاران است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تقویت و تعمیق فرهنگ بسیج، ایثار و شهادت، گفتمان‌های دینی، قرآن‌پژوهی، اقامه نماز و حجاب و عفاف را از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استان دانست و بر اجرایی شدن برنامه‌ها و مصادیق پیش بینی شده در این راستا تأکید کرد.
وی خواستار ارائه راهکارهای عملیاتی و برنامه‌های تشویقی و آموزشی برای نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف در سطح مدارس استان شد و از موفقیت آموزش و پرورش کردستان در پیگیری برنامه‌های حجاب و عفاف و اقامه نماز در سطح استان خبر داد.
قربانی در ادامه با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و بسیج در پیگیری برنامه‌ها و تعاملات انجام شده از همکاری نزدیک سپاه با آموزش و پرورش تقدیر کرد و یادآور شد: همدلی و همفکری این دو مجموعه، موجب پیشبرد امور در سطح استان شده است.
حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از شورای اندیشه و همفکری بسیج به عنوان بازوان توانای نظام تعلیم و تربیت در راستای پیگیری راهبردهای استانی با هدف کمک و مشارکت فکری در اجرای برنامه‌ها نام برد.
وی از تهیه و ارسال دستورالعمل حجاب و عفاف به واحدهای اداری و آموزشی جهت اجرا در سال تحصیلی جدید خبر داد و خواستار همفکری و ارائه نظر توسط اعضای شورا در خصوص نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح مدارس استان شد.

captcha