اعلام زمان اعزام نمایندگان خوزستانی به مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور
کد خبر: 3331636
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

اعلام زمان اعزام نمایندگان خوزستانی به مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور

گروه فعالیت‌های‌ قرآنی: روند اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر استان خوزستان به سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان کشور از اول مردادماه آغاز شده و تا ۲۳ مردادماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به ادامه روند برگزاری کارگاه‌های تخصصی سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان در استان خوزستان، اظهار کرد: زمان اعزام دانش‌آموزان برگزیده خوزستانی به استان‌های فارس و خراسان رضوی اعلام شد.

وی با بیان اینکه روند اعزام دانش‌آموزان پسر شرکت‌کننده در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز از اول مرداد آغاز شده است و تا 6 مرداد ادامه خواهد داشت، افزود: دانش‌آموزان دختر نیز از 6 تا 11 مرداد به استان فارس اعزام خواهند شد.

بلاسم ادامه داد: پسران شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی نیز 18 مرداد و دختران شرکت‌کننده در مسابقات همین رشته‌ها نیز 23 مردادماه راهی خراسان رضوی خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان اظهار کرد: در این راستا 4 کارگاه تخصصی آموزشی، نماز و عترت جهت آمادگی دانش‌آموزان خوزستانی اعزامی به مسابقات کشوری برگزار می‌شود.

وی در این باره گفت: کارگاه‌ها در دو بخش غیر آوایی و آوایی برگزار می‌شود؛ رشته‌های غیر آوایی شامل تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز هستند و مسابقات رشته‌های آوایی نیز شامل قرائت، حفظ، اذان و مداحی خواهند بود.

بلاسم ادامه داد: مسابقات پسران در رشته‌های غیرآوایی از دوم تا پنجم مردادماه سال جاری و مسابقات دختران از 7 تا 10 مردادماه در استان فارس برگزار می‌شود. مسابقات رشته‌های آوایی پسران نیز از 15 تا 18مردادماه و مسابقات دختران از 20 تا 23 مردادماه در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام اینکه در هر رشته 6 دانش‌آموز دختر و پسر برگزیده خوزستانی به این مسابقات اعزام خواهند شد گفت: در این راستا و از 30 مردادماه کارگاه‌های تخصصی ویژه پسران در همه رشته‌ها در دبستان فضیلت شهرک نفت اهواز به صورت شبانه‌روزی برگزار خواهد شد و تا اول مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: کارگاه دوم نیز از دوم تا چهارم مردادماه ویژه دختران و در همین دبستان در قالب 7 رشته آموزشی برگزار می‌شود. کارگاه‌های آموزشی رشته‌های آوایی نیز از 12 تا 14 مردادماه ویژه پسران برگزار می‌شود. از 15 تا 17 مردادماه نیز کارگاه دختران در بخش رشته‌های آوایی در همین مکان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در سال‌های گذشته استان خوزستان حائز رتبه‌های برتری در مسابقات ملی دانش‌آموزی می‌شد که در این راستا موظف شدیم نسبت به همکاری اساتید مجرب و حفظ این رتبه‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه اساتید کارگاه‌ها را شامل رشته تفسیر عبدالامیر آمون، نهج‌البلاغه جمیل جرفی، صحیفه سجادیه حامد ادگی، احکام حجت‌الاسلام علی رستگارنیا، انشاء نماز محمود حمیداوی، قرائت سید جاسم موسوی، حفظ فؤاد نعیماوی، اذان هادی قنواتی و مداحی عباس عبدالله‌زاده عنوان کرد. در بخش دختران نیز زهرا پوراکرمی در رشته تفسیر، ماجده منابی در رشته نهج‌البلاغه، راحله شکیباپور در رشته صحیفه سجادیه، طیبه سلیقه در رشته احکام، محمود حمیداوی در رشته انشاء نماز، سنا منبوهی در رشته قرائت، سیده خلود موسوی در رشته حفظ، به آموزش دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، هم‌اکنون مسابقات قرآن به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است.

captcha