امام‌جمعه به‌عنوان رابط بین مردم و دولت است
کد خبر: 3332568
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

امام‌جمعه به‌عنوان رابط بین مردم و دولت است

گروه سیاسی: امام‌جمعه جاسک گفت: امام‌جمعه نقش رابط بین مردم و دولت را دارد تا مشکلات مردم را به گوش مسوولان برساند و وحدت و همدلی را در بین مردم و دولت برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان،حجت الاسلام جواد غلامی، امام‌جمعه جاسک دیروز، دوم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه جاسک به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام‌جمعه باید در جهت حل مسائل و مشکلات منطقه همگام با مسئولان تلاش کند.
وی بیان کرد: اقامه نماز جمعه نشانگر این است که اتحاد، وحدت و همدلی مردم و صف‌آرایی مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به نمایش گذاشته می‌شود و از جهت دیگر مسایل عبادی و سیاسی در خطبه‌ها اعلام می‌شود.
غلامی تصریح کرد: احساس یکدلی و همراهی مسلمانان در نماز جمعه تقویت می‌شود و از مسایل و مشکلات جهان اسلام و وظیفه سیاسی و اجتماعی خود آگاهی می‌یابند و این اتحاد و وحدت مایه ارعاب دشمنان و خنثی شدن توطئه‌های آن‌ها می‌شود.
امام‌جمعه جاسک به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و گفت: هشتم شوال وهابیت و تکفیری‌ها قبور ائمه را تخریب کردند در حالیکه از جایگاه ویژه امام، صحابه و همسران پیامبر آگاه بودند در واقع وهابیت و تکفیری‌ها ضد دین و ضد اسلام بوده و امروز همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید با اتحاد وحدت در مقابل تکفیری‌ها و وهابی‌ها بایستند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه و حمایت تیم مذاکر‌‌ه‌کننده گفت: انتقاد و پرسیدن حق همه مردم است و باید تیم مذاکره‌کننده جوابگو باشد و مواردی که برای مردم مورد سؤال است جواب بدهند و شفاف‌سازی کنند.

captcha