
به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مهدی نادعلی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: تئاتر «تربت» کاری از گروه نمایشی «میم» است که از سوم تا سیزدهم مردادماه به مدت 11 شب در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به روی صحنه میرود.
وی افزود: این نمایش به نویسندگی زهره غلامی، دستیار کارگردان نیلوفر جهانگیری و با بازی فرزانه آیافت، مریم خادمپور، شادی سعادتی، منیرهسادات ساداتی و عالیه اکبرزاده اجرا خواهد شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، بررسی قضاوتهای ناعادلانه و قهرمانسازی بیمورد برخی از افرادی که در این نمایش ایفای نقش میکنند را از موضوعات مطرح شده در اجرای تئاتر «تربت» عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با اجرای نمایشهایی که بیشتر جنبه واقعی در زندگی روزمره ما دارد باعث تغییر رفتار و نزدیکشدن به سبک زندگی اسلامی شویم.
نادعلی، تلفیق سنت و مدرن در اجرای این نمایش را مورد تأکید دانست و گفت: دکور تئاتر «تربت» کاملا مدرن ولی اجرای نمایش کاملا سنتی و مذهبی است و کنارهم چیدن پازلها در درک مطلب و مفهوم نمایش حائز اهمیت است.
یادآور میشود، تئاتر تربت، داستان زنان قالیبافی است که در بین آنها خانمی خواب حضرت زینب(س) را میبیند و با کمک بقیه خانمهای قالیباف وی عازم کربلا میشود و اتفاقاتی که در این داستان میافتد و در این نمایش حال وهوای محرم وعزاداری هایی که وصفناپذیر است.
جواد کریمی