لزوم توجه به فضاسازی در بناهای مذهبی
کد خبر: 3338443
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
فرخی تاکید کرد:

لزوم توجه به فضاسازی در بناهای مذهبی

گروه اجتماعی: فرماندار زنجان با بیان اینکه درخصوص فضاهای مذهبی باید فضاسازی متناسب با بناهای مذهبی انجام شود، گفت: علاوه بر این بنایی چون امامزاده سیدابراهیم(ع) باید فضاسازی و جلوه‎گری متناسب و مطلوب داشته باشد حال آنکه تاکنون اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مجیدفرخی، فرماندار زنجان، ظهر امروز، 12 مرداد در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز خبرنگار هستیم باید بدانیم که رسانه‎ها و جراید کار مهم اطلاع‎رسانی را انجام می‎دهند و نوع اطلاع‎رسانی به عهده خبرنگاران است و در حوزه نهادها و دستگاه‏ها باید بکوشیم روابط و اطلاع‎رسانی بهتری نسبت به عملکردهای انجام شده با خبرنگاران و در پی آن با جامعه داشته باشیم.
وی درخصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان ابراز کرد: این طرح علاوه بر اینکه مراحل خود را در دولت گذرانده است باید مراحل مرتبط به اجزای خود را در مجلس بگذراند و پس از آن با تاسیس سازمان مجری، مراحل اجرایی آن پیش خواهد رفت و درخصوص چنین مناطقی باید دانست که این مناطق بسیار موثر در توسعه اقتصادی هستند و علاوه بر جذب سرمایه‎های محلی، سرمایه‎های منطقه‎ای را نیز جذب می‌کنند.
فرماندار زنجان اظهار کرد: زنجان در پی آن است که جذب توریست داشته باشد و در این راستا انتظار می‌‎رود جاذبه‎های گردشگری استان احیاء و بهسازی شود و جذابیت ویژه‎ای برای توریست‎ها ایجاد شود و این امر موضوعی رقابتی میان شهرهاست و تمامی شهرها به دنبال ارتقای سرمایه‎گذاری، صنعت، گردشگری و جذب توریست و رشد اقتصادی هستند.
فرخی افزود: شهری می‎تواند رشد اقتصادی و اجتماعی داشته باشد که بتواند جذابیت‎های ویژه در شهر داشته باشد و لذا در استان زنجان نیز به دنبال جذب خلاقیت‎های جدید در شهر هستیم و یکی از این فضاهایی که باید به عنوان جذابیت ویژه مطرح شود، دبیرستان شریعتی و بناهایی چون بنای رختشویخانه است و دبیرستان شریعتی نیز اگر قرار است دبیرستان ماندگار باشد باید فضاسازی مناسب داشته و به عنوان دبیرستان ماندگار جذب توریست و گردشگر نیز داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان زنجان دارای جذابیت و ظرفیت گردشگری بالایی است اما اقدامات مناسب در راستای فضاسازی آن به خوبی انجام نشده است، عنوان کرد: در ایجاد بناها باید فضاسازی متناسب با بنا و منطقه تاریخی داشت تا بتوان جذب گردشگری داشت و در جلوه‎گری آثار تاریخی باید به شیوه مناسب انجام شود. هم چنین درخصوص فضاهای مذهبی باید فضاسازی متناسب با بناهای مذهبی انجام شود و در زنجان بنایی چون امامزاده سیدابراهیم(ع) باید جلوه‎گری مناسبی داشته باشد حال آنکه تاکنون اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته است و نیز بازار زنجان، محلی بسیار مناسب برای گردشگری است و باید جذابیت‎های مختص آن را در شهر ایجاد کرد و در همین خصوص محوطه‎سازی ضلع‎شمالی مصلای زنجان نیز آغاز شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‎گذاری نیز باید جذابیت ایجاد شود زیرا اگر سرمایه‏‎گذار مرتب رقابتی در طرح نداشته باشد آن را به عنوان متصد نهایی انتخاب نخواهد کرد و تنها مزیت رقابتی است که سرمایه‎گذار را وادار به انتخاب و سرمایه‎گذاری می‎کند.
فرماندار زنجان اعلام کرد: براساس آخرین آمار ارائه شده در حوزه تولید GDP (ارزش افزوده اقتصادی) استان زنجان با وجود اینکه رتبه 25 ام در جمعیت و هم چنین وسعت دارد اما رتبه 14 را در سهم خود از GDP دارد و این رتبه نشان از این دارد که استان زنجان بیش از جمعیت و وسعت خود در اقتصاد کشور مؤثر است. هم چنین سرانه GDP استان در بین استان‏های شمال غرب نیز بالاتر بوده و در بسیاری از شاخص‏ها نیز وضعیت استان رو به رشد است.
فرخی در پایان گفت: یکی از بخش‎هایی که می‎تواند مولد اشتغال پایدار باشد بخش خدمات است چرا که در این حوزه می‏‎توان با سرمایه‎ای اندک اشتغالی سریع باارزش افزوده مناسب داشت که تاکنون در استان در حوزه توسعه خدمات پیشرفتی نداشته‎ایم و لذا باید بکوشیم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه خدمات و نیز شرکت‎های دانش بنیان ارزش افزوده مناسبی ایجاد کنیم و در استان زنجان اخیراً بخش‎نامه‎ای از سوی استاندار در حوزه تسهیل در روند صدور مجوز ایجاد کسب و کار در حوزه خدمات ارائه شده تا بتوانیم گام‏‎های مؤثرتری در این حوزه داشته باشیم.

captcha