قاری قرآن سه بار «یاحسین» گفت و رفت/ هدیه رهبر انقلاب به دوست کوچکش + فیلم
کد خبر: 3338962
تعداد نظرات: ۱۶۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
گزارش ایکنا از یک صدای نوستالژیک/۲

قاری قرآن سه بار «یاحسین» گفت و رفت/ هدیه رهبر انقلاب به دوست کوچکش + فیلم

گروه چهره‌ها: انگار خودش هم متوجه شده بود، قبل از رفتن ایستاد دستش را برای تکیه زدن به سمت دیوار دراز کرد تمام زوایای خانه را با یک نگاه در ذهن نگه داشت و کفش‌ها را پوشید.

مادر که تا آن لحظه ساکت نشسته و همچنان می‌توان او را درگیر خوشحالی ناشی یاد کردن رسانه‌ها از فرزندش دانست، حرف دامادش را قطع می‌کند و می‌گوید: «سالی که محمدتقی در مسجد کرامت تلاوت کرد و حدود چهار یا پنج سال سن داشت، مقام معظم رهبری بسیار سفارش کرده بودند که از محمدتقی مواظبت کنیم؛ چراکه خطراتی می‌تواند او را تهدید کند، پدرش هم می‌ترسید که به خارج و حتی به شهرستان‌ها هم برود و شرط اولش این بود که حتماً خودش به همراه محمدتقی برای تلاوت به مناطق دیگر برود،‌ محمدتقی در نماز جمعه و قبل از اذان تلاوت‌های بسیار زیادی انجام داد و در زمان رحلت حضرت امام(ره) نیز از محمدتقی خواستند تا تلاوت و اذان را در بهشت زهرا(س) اجرا کند».

برای مشاهده بخش اول گزارش اینجا کلیک شود.

«محمدتقی بسیار ساده و حرف گوش‌کن بود، هیچ‌گاه حرف پدر(حاج میرزاحسن تسویه‌چی) را زمین نمی‌انداخت و با این که سن و سالی نداشت اما صبح‌های جمعه از خواب بلند می‌شد و به همراه پدر به مسجد امام رضا(ع) برای حضور در جلسات آموزش استاد مولایی می‌رفت.» اینها را یکی دیگر از داماد‌های خانواده تسویه‌چی که خود را جنتی معرفی می‌کند، می‌گوید و در پاسخ به این سوال که کسی از اعضای خانواده، راه مرحوم تسویه‌چی را ادامه داده است یا خیر؟ می‌‌افزاید: «پسر بزرگم در شش سالگی زمانی که صدای محمدتقی و تلاوت‌های وی را شنید، شروع کرد به حضور در جلسات قرآن و یادگیری آن و بقیه بچه‌ها نیز به همین ترتیب و یا خواهرزاده‌اش «احمد موحدی امین» نیز قاری قرآن است. محمدتقی در جامعه اثر گذاشت؛ چراکه اولین قاری نوجوان ایران بود، در فامیل کودکان جذب قرآن او شدند و به دنبال فراگیری مقدماتی قرآن کریم رفتند. تأثیر صدای زیبای محمدتقی به عینه در جمع‌های خانوادگی و حتی در جامعه نیز دیده می‌شد».
«صدای محمدتقی تسویه‌چی به حدی اثرگذار و موج آفرین بود که بعد از انقلاب و سال‌ها بعد از درگذشت محمدتقی درخواست‌های بسیار زیادی مبنی بر دریافت نوار کاست‌های تلاوت او شد، اما پدر به این خاطر که نوارها اصل بود و هیچ کپی از آنها وجود نداشت، مخالفت می‌کرد و نوارها را به کسی نمی‌داد. البته هم‌اکنون لوح فشرده آن موجود است».
داستان محمدتقی تسویه‌چی ادامه دارد، او اینک بر بلندای قرائت ایران با سن و سال نه چندان زیادش ایستاده است، جوانی تقریباً 20 ساله که تلاوت‌های شورانگیزی از سوره‌هایی همچون «حمد»،‌ «تکویر»، «فجر» و... دارد، با همین صدای خود بسیاری را بدون اینکه ببیند با قرآن آشنا کرده است و چه بسا راه و طریق آنها نیز تغییر کرده، تلاوت‌هایی که از مرحوم تسویه‌چی در دست است با امکانات 20 و یا 30 سال قبل ضبط شده است، اما همچنان شنیدنی هستند،‌ محمدتقی با اینکه راه زیادی داشت تا قرائت در ایران را با نام او بشناسیم، اما خود عجله داشت،‌ مأموریت خود را پایان یافته دیده بود و می‌خواست تا در اوج، حضورش را در همیشه تاریخ به ثبت برساند.

سه بار «یاحسین» گفت و رفت
صبح روز نیمه شعبان سال 70 آن سال زمستان بود، محمدتقی به همراه «محسن» برادر کوچکترش به محل کار که در بازار است، می‌رود،‌ حدود ساعت 10 صبح با منزل خواهر بزرگترش تماس می‌گیرد، مکالمه‌ای در حد یک یا دو دقیقه که نتیجه آن انتقال اضطراب یک سوی خط به سوی دیگر است، محمدتقی در آن مکالمه یک یا دو دقیقه‌ای از گرفته شدن دلش می‌گوید و اینکه حوصله هیچ کاری را ندارد.
خواهر بزرگتر مرحوم تسویه‌چی بهتر این لحظات را در قالب کلمات به تصویر می‌کشد و می‌گوید: ‌«حدود ساعت 10 صبح محمدتقی زنگ زد، صبح نیمه شعبان بود،‌ با اینکه محل کار تعطیل بود، ولی او رفته بود تا مرخصی دو ساعته روز قبل خود را جبران کند، گفت، ‌آبجی خیلی دلم گرفته، ‌پرسیدم چرا؟ گفت: دلیلشو نمی‌‌دونم، پرسیدم کجایی؟ گفت: سر کارم، گفتم: روز تعطیل؟! ... صدای تلاوت قرآن را از آن طرف خط می‌شنیدم، داشت تلاوت گوش می‌داد. بعد از دو، سه ساعتی که گذشت مجدد تلفن خانه زنگ زد. همسرم جواب داد و به سرعت از خانه خارج شد. یک ساعت بعد زنگ زد و به من گفت تا به منزل پدرم بروم وقتی رسیدم سر کوچه منزل پدری، خیلی شلوغ بود و ... محمدتقی بر اثر سانحه تصادف برای همیشه با رحل قرآن خداحافظی کرده بود و این غیرقابل باور بود. محل تصادف در خیابان شهید رجایی، نزدیک کلینیک سیزده آبان بود».
«محسن می‌گفت که قبل از تصادف یک موتورسوار چندین بار چرخ عقب موتورسیکلت محمدتقی را به عمد ضربه می‌زد، به یکباره موتورسیکلت عقبی سبقت می‌گیرد، آیینه‌های دو موتور به هم می‌خورند، موتورسیکلت مرحوم تسویه‌چی به زمین می‌خورد، چندین متر بر روی زمین کشیده می‌شود، برخورد سر به کنار جدول خیابان و بعد هم ... هر دو را به بیمارستان سینا می‌‌رسانند، پزشکان می‌گفتند که محمدتقی سه بار «یاحسین» گفت و بعد هم همه چیز تمام».

«اینکه تصادف به عمد بوده است، پیگیر نبودیم و پدر اجازه پیگیری نداد، در آن تاریخ عده‌‌ای خاص را ترور می‌کردند و هر چه از پدر خواستیم، پیگیری کند که این موضوع به عمد بوده است یا خیر به این کار رضایت نداد و رفت و به متهم رضایت داد و حتی دیه هم دریافت نکرد. در آن موقع ترور هم زیاد بود و محمدتقی هم که شناخته شده بود و حضرت آقا نیز سال‌ها قبل از انقلاب، سفارش کرده بودند که مراقب محمدتقی باشیم، همه اینها ما را در این که تصادف محمدتقی عمدی باشد به شک انداخته بود و هنوز هم برطرف نشده است».

پدر به هنگام دیدن پیکر بی‌جان پسر
داماد خانواده تسویه‌چی در مورد لحظه دیدن جنازه آن مرحوم توسط پدر می‌گوید: «موقعی که به بیمارستان رفتیم در اتاق تحویل جنازه و تشخیص هویت، زمانی که کشو را کشیدند تا جنازه را شناسایی کنیم، من تمام حواسم به سمت مرحوم میرزاحسن بود، اما ایشان خیلی راحت ایستادند و پارچه را کشیدند و گفتند «انا لله و انا الیه راجعون» و خیلی راحت با موضوع کنار آمدند، البته این در ظاهر بود و خدا می‌داند در باطن و درون آن مرد چه می‌گذشت».


و اینگونه بود که یکی از تلخ‌ترین روزهای عمر تمامی اعضای خانواده تسویه‌چی رقم خورد، به سرعت تمام، در یک چشم به هم زدن و از آن روز به بعد هنوز که هنوز است می‌توان ردپای اندوه این داغ را در کلام مادر، در نگاه مادر، در قدم برداشتن‌های مادر هر صبح جمعه که قصد رفتن به قطعه 72 بهشت زهرا(س) را می‌کند، دید. هنوز هم می‌توان داغ این اندوه را دید آن زمانی که عکس‌های محمدتقی را گردگیری می‌کند و یا آن زمان که یکی از تلاوت‌های زیبای او را داخل دستگاه می‌گذارد و دکمه «پلی» را می‌زند تا دستگاه بی‌جان، جای محمدتقی را پر کند، دستگاه سرد پخش صوت به جای محمدتقی می‌‌خواند «بسم الله الرحمن الرحیم» و می‌خواند «لو انزلنا ... » و می‌خواند «اذا الشمس کورت...»، دوست دارد تلاوت که تمام می‌شود صدا بزند؛ «‌محمدتقییییی، مادرجااااان دوتا چایی بریز بیار بخوریم.» اما دنیای واقعی در این جور مواقع به شدت بی‌رحم است و واقعیت را با تمام توان به سلول‌های خاکستری مغزت می‌کوباند ...؛ آری حتی بدون همه اینها هنوز هم می‌توان داغ این اندوه را در چهره خسته مادر دید.

عروج اسطوره تلاوت قرآن در سکوت
خبر تصادف و درگذشت «محمدتقی تسویه‌چی» انعکاس آنچنانی نداشته است، خبری بسیار خلاصه توسط روزنامه‌های آن زمان و دیگر هیچ... بعد از آن و حتی در زمان تصادف هیچ قاری، مدیر، نهاد و ... سراغی از خانواده محمدتقی تسویه‌چی نگرفته است و این شدت اندوه را برای خانواده بیشتر می‌کند.
خواهر بزرگتر مرحوم تسویه‌چی در این زمینه می‌گوید: «در این سال‌ها و بعد از مرگ محمدتقی، هیچ شخصی یا نهادی سراغی از محمدتقی و خانواده‌اش نگرفت و این بغض بزرگی در گلوی تک تک اعضای خانواده بوده است، محمدتقی در زمان خردسالی موج عظیمی در جامعه اطراف خودش ایجاد کرد و حق او و خانواده‌اش این بی‌مهری‌ها نبود، زمانی که قبل از انقلاب، پرداختن به قرآن چندان رایج نبود، کودکی خردسال آمد و قرآن را با بهترین صدا و بهترین تجوید تلاوت کرد و موج آفرین شد، چگونه جامعه‌ای می‌تواند این فرزند خود را به راحتی فراموش کند؟ حتی قاریان قرآن نیز سراغی از خانواده محمدتقی نگرفتند».
قاسم‌‌خانی نیز می‌گوید: «با اینکه محمدتقی تسویه‌‌چی با شبکه رادیویی قرآن همکاری داشت و در طول هفته رفت و آمدهایی به این شبکه داشت، اما بعد از تصادف هیچ سراغی از خانواده تسویه‌چی گرفته نشد. تنها یک بار پس از درگذشت مرحوم بود که گروهی توسط استاد عباس سلیمی مراجعه کردند، حداقل توقع ما این بود که نهادی که آن مرحوم با آن همکاری داشت در مراسم ختم و سال‌های بعد از آن در کنار خانواده همکار خود حضور داشته باشند».
ملاقات مرحوم تسویه‌چی و مقام معظم رهبری برای بار سوم تکرار نمی‌شود، در چهلمین روز فوت از دفتر مقام معظم رهبری سه نفر مراجعه می‌کنند و پیام تسلیت ایشان را به خانواده ابلاغ می‌کنند، پیامی که به همراه آن یک قرآن که حاشیه‌ای توسط معظم‌له بر آن نگارش یافته است و پنج سکه؛ این پیام مرهم بر دردهای خانواده تسویه‌چی در آن روزهای سخت بوده است. متن نوشته شده بر صفحه نخستین این جلد قرآن اهدایی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت اربعین درگذشت قاری جوان و عزیز مرحوم آقای محمدتقی تسویه‌چی غفرالله له و رحمه که از کودکی در خدمت قرآن بود و عمر کوتاهش در انس با آیات قرآن سپری شد، این نسخه کلام الله مجید به والدین آن عزیز اهداء می‌گردد. خداوند به همه‌ی کسان آن مرحوم مخصوصاً پدر و مادرش که سهم وافری در گرایش او به تلاوت قرآن داشته‌اند صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید و بر آن مرحوم مقام تالیان قرآن ببخشد و سایر فرزندان این خانواده را محفوظ و از یاران قرآن بدارد.

سید علی خامنه‌ای
23 ماه رمضان 1413
71/1/8»

محمدتقی تسویه‌چی هنوز ازدواج نکرده بود، اما در حال برنامه‌‌ریزی برای انتخاب شریک زندگی خود بود، قرار بود تا خانواده در فرصت مناسب به خواستگاری یکی از همکارانش که در صدا وسیما فعالیت می‌کرد بروند که مهلتی برای او نماند و باید می‌رفت.
جنتی یکی دیگر از دامادهای خانواده تسویه‌چی در مورد شخصیت و خلقیات مرحوم تسویه‌چی می‌افزاید: «محمدتقی، عاشق پدرش بود، بسیار محجوب و نجیب و سربه زیر و آرام، استعدادهایی در او بود که در کمتر شخصی در آن سن و سال دیده می‌شد. در زمینه اقتصادی نیز بسیار مستعد بود، آرزو داشت که در زمینه قرآنی به اوج برسد. از نظر شخصیتی بسیار فوق‌العاده و پشت و پناه خانواده بود، واقعاً پشت و پناه همه بود، بسیار دست به خیر بود، لحظه‌ای که خبر فوت پخش شد، دو سه ساعت بعد از فوت، محله خانی‌آباد یکپارچه جمعیت بود. هرکسی هم می‌آمد به نوعی از محمدتقی شناخت داشت و این برای ما تعجب‌برانگیز بود».
اما خانواده چگونه با این حادثه دلخراش کنار آمدند؟ یکی دیگر از خواهران مرحوم تسویه‌چی می‌گوید: «شُک بسیار عجیبی بود، اینکه دو ساعت قبل با هم باشیم و بعد در یک لحظه همه چیز تمام شود و دیگر دیداری در کار نباشد... بسیار سخت است، اما با همه اینها چاره‌ای جز تسلیم در برابر رضای حق نبود».
مرضیه تسویه‌چی، خواهر چهارم محمدتقی نیز در مورد ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم و خاطراتی که از او دارد، می‌گوید: «همیشه توسل به ائمه داشت و هر موقعی که مشکلی داشت به ائمه متوسل می‌شد، یک بار برای تلاوت در مسابقات بین‌المللی دعوت شده بود که سرمای شدیدی نیز خورده بود و به زور می‌توانست حرف بزند، همه ما نگران بودیم که چگونه تلاوت خواهد کرد، لحظاتی قبل از مراسم از ته دل یک یا مهدی(عج) می‌گوید و شروع می‌کند به تلاوت، خودش بعدها می‌گفت به محض گفتن یا مهدی(عج) احساس کردم کمکی از غیب به من شد و یکی از بهترین تلاوت‌های خودم را انجام دادم».
«بعد از درگذشت محمدتقی بسیار بدحال شدم به حدی که می‌گفتم من هم باید بعد از برادرم بمیرم، ما چون پشت سر هم بودیم و فاصله سنی زیادی نداشتیم. مواقعی که پدر با ایشان تمرین داشتند من نیز گوش می‌دادم و تمرینات محمدتقی را زمزمه می‌کردم، پدر علاقه‌ من را که دید با من نیز شروع به تمرین کرد».


«تا مدت زمان زیادی بعد از درگذشت محمدتقی همه نوارهای ضبط شده را می‌گذاشتیم و گریه می‌کردیم تا حدود یک سال این کار ادامه داشت، اما به مرور کمتر شد، هر چند که هم اکنون نیز این کار را ادامه می‌دهیم اما کمتر، به هیچ وجه باورکردنی نبود، ما فکر می‌کردیم که محمدتقی جایی رفته است و به‌زودی برمی‌گردد. روز آخر که داشت می‌رفت سر کار، کاملاً مشخص بود که بازگشتی نیست، انگار خودش هم متوجه شده بود، قبل از رفتن ایستاد دستش را برای تکیه زدن به سمت دیوار دراز کرد، تمام زوایای خانه را با یک نگاه در ذهن نگه داشت و کفش‌ها را پوشید.

این گوشه‌ای از 21 سال زندگی محمدتقی تسویه‌چی بود، نام وی شاید برای بسیاری از مردم عادی این روزها نامی معمولی باشد، اما متولدین دهه چهل، پنجاه و شصت به خوبی او را می‌شناسند، قاری‌ای که مانند ستاره‌ای پرفروغ شروع به درخشیدن کرد، اما زیاد دنباله‌دار نبود، از همان اوان کودکی اوج گفت و زمانی هم که در اوج بود سفری به اوج داشت. محمدتقی، بودنش را با چند ده تلاوت و چندین حضور در جلسات رسمی تلاوت قرآن برای همیشه بر تاریخ تلاوت ایران تحمیل کرد تا روزها بعد از نبودنش ما بمانیم و تلاوت‌های نابی که گوش دادنشان، سیری‌ناپذیر است و عطش شنیدن دوباره آن همراه هر دلداده قرآنی می‌‌ماند. حنجره محمدتقی هنوز هم در کوچه پس کوچه‌های تاریخ تلاوت این مرز و بوم صدا می‌دهد. در پایان این نکته قابل ذکر است که خانواده مرحوم تسویه‌چی دیدار با رهبر معظم رهبری را آرزومندند.

مرحوم محمدتقی تسویه‌چی، 23 آبان‌ماه سال 1349 در محله خانی‌آباد تهران به دنیا آمد. پدرش میرزاحسن تسویه‌چی که خود مربی قرآن بود، زمانی که علاقه وی را به تلاوت‌های استاد عبدالباسط فهمید، آموزش فرزند خردسالش را آغاز کرد و برای تکمیل علم قرائت به جلسات قرآن استاد مولایی پیوست. محمدتقی، اولین قاری نوجوانی است که صدای خوش او و اذان جاودانه‌اش در دهه 60 از صدا و سیما پخش می‌شد. وی نیمه شعبان سال 1370 در اثر سانحه تصادف به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۷
علی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۵:۲۰
9
73
قشنگ بود.ممنون
پاسخ ها
حمیده ومبینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۵
صدای اذان ایشان را از تلویزیون شنیدم .روحش شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۳:۱۸
خدا رحمتش کند. صدای خوبی داشت. از بچگی این همه زحمت کشید ولی زود رفت
نسرین پورچاچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۱۹
بی شک صدایه اذان اقایه تسویه چی تا ابد در یادها وخاطره ها میماند من هنوز دلم برایه صدایه اذان مرحوم تنگ میشود ومرا به خاطره هایه دوران بچگی و مسجد محل میبرد روحش شاد ویادش گرامی
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۳:۲۱
صدای اذانشون رو از تلویزیون شنیدم وقتی مطلب رو خوندم خیلی دلم گرفت خدا رحمتشون کنه روحشون با انبیا و اولیا محشور بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۱۶
روحش شاد ویادش گرامی باد ان شاءالله فرزندانمان را اینطور تربیت کنیم
محمد کاکاوند
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۸:۳۴
1
59
ممنون از ایکنا بخاطر این حرکت ارزشمند
روحش شاد و قرین رحمه واسعه الهی
h
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۳۲
7
50
سلام و تشکر. گزارش بسیار زیبایی بود. از مدتها قبل دنبال این بودم که اطلاعات دقیقی درباره مرحوم تسویه چی پیدا کنم. خداوند ایشان را با ائمه اطهار محشور بگرداند ان شاء الله
سن ما به دورانی که ایشون در قید حیات بود و تلاوت میکرد قد نمیده! ولی از تلاوتهایی که رادیوقرآن بعدها از ایشون پخش می کرد خاطرات زیادی داریم. عکس های قدیمی که ازش گذاشتین هم بسیار زیبا بود، ولی آیا هیچ فیلم و تلاوت تصویری از اجراهای مرحوم تسویه چی وجود نداره؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۲:۱۵
سلام بله وجود داره.تو اینترنت جستجو کنید میاد.
حنانه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۵:۲۶
6
36
سلام
فوق العاده بود
هر دو گزارش رو تا آخر خوندم دومی فوق العاده بود ممنون
سید مردانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۸:۰۶
1
51
خداوند رحمتش کنه و صبر به خانوادش بده ....
احمد بچه محل قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۸
4
37
من از بچگی این خانواده محترم را می شناسم ودر قبل از انقلاب در کلاسهای آموزش قران در منزلشان شرکت داشته ام به جرات می گویم انسانهای وارسته وبا ایمانی قوی مخصوصا پدر بزرگوارشان بودن و چند بار دربهشت زهرا سر مزار پدر و پسر رفته ام خدا روحشان را شاد کند .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۳:۲۴
5
30
سلام ممنون از این اطلاعات ده شصت اذان ایشان یکی از اذانهای ثابت صدا و سیما بود برای نسل من درایران صدای ایشان یاد آور خاطرات بسیار زیادی می باشد روحش شاد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۷:۵۹
7
35
روحش شاد
پاسخ ها
بهزاد چهارمحال لردگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۱۶
روحش شاد . واقعا ماشالله از این صدا آرزوم بود هم چی صدایی داشتم
Tiba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۲:۲۹
4
49
الان با شنیدن صدای اذان مرحوم تسویه چی کنجکاو شدم تا در رابطه با ایشان تحقیق کنم خداوند ایشان را با ائمه اطهار محشور کند گلی بودن خوشبو که این دنیا برایشان چون گلدان کوچکی بود و باغ بهشت جایگاه اصلی ایشان بوده
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۰
3
30
سلام خداوند این قاری بزرگ و جلیل‌القدر را رحمت کند
واقعا ممنون از شما که راجب به این شخصیت بزرگ قرآنی مطالبی رو گرآوری کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۹:۴۷
1
25
خدا بیامرزدش وبا پیامبر (ص) وایمه اطهار محشور گرداندbu5y
اکرم جزینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۱۳:۴۵
1
25
خداشمارو خیر بده که اینقدر خوب مارو با این قاری بزرگوار اشنا کردید .
با خود و خدای خود عهد می بندم پسرم رو مثل مرحوم تسویه چی تربیت کنم تا جامعه ی ما انشاالله پر بشه از محمد تقی تسویه چی.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۳:۲۷
1
19
خدا رحمت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۵۶
3
14
چرا پدرش رضایت داد؟ باید انگیزه قاتل مشخص میشد؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۲:۲۹
پدر واگذار به وجدانش کرد تا روزی که زنده هست بسوزه نه محاکمه ای نه اذیت و آزاری و نه.... همه حکایت از فهم و درک این پدر از قرآن داشته روحش شاد
منوچهر خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۲:۲۶
0
23
با سلام
من منوچهر خراسانی هستم عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر دانشکده ی مهندسی پلیمر، و از طرفداران استاد مرحوم عبدالباسط.
سوره طارق و بلد را با صوت مرحوم تصویر چی و البته در زمان حیاتشون شنیدم و بسیار لذت بردم و بار ها اونو گوش داده ام وهمیشه تحسینشون میکنم.از فوتشون بسیار ناراحت شدم و خبر بسیار هول انگیزی بود که در اون زمان همه را بهت زده و غافلگیرکرد.همیشه فکر میکنم اگر زنده میموندن یکی از بزرگترین قاریان ایرانی میشدن و الگوی بسیاری از قاریان دیگرو صد افسوس که مظلومانه رفتند.
مطمئنا ایشان جایگاهی بسیار رفیع و و عالی پیش خدای متعال دارند و خداوند روح ملکوتی ایشان را قرین رحمت واسعه ی خود قرار داده است.
پاسخ ها
ایلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
سلام.من هم از طرفداران پر و پا قرص استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد هستم و وقتی اذان ایشون رو شنیدم،تعجب کردم و تو اینترنت دنبالش گشتم و این گزارش را خواندم،
روحش شاد و خدا به خانواده اش صبر بدهد.
حکیمه روحی از ساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۴:۵۲
1
55
سلام.من امروز از شبکه پویا صدای اذان ظهر مرحوم تسویه چی را شنیدم. خیلی برام جالب بود که چرا ایشان با این صدای کودکانه و زیبا باید مرحوم شده باشند و اینطور بود که در اینترنت به دنبال چرای سوالم بودم که این گزارش رادیدم. خداوند رحمتشون کنه.خوشا به سعادتشون. انشاءالله خداوند به خانواده محترمشان صبر و عزت عطا کند.
پاسخ ها
ترنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۸:۰۹
من هم تعجب کردم و در اینترنت دنبالش گشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۱۳:۳۷
من نمیدونم ما چرا از نوابغمون چرا محافظت نمی کنیم. خودمون عبدالباسط داشتیم اونوقت اینجوری از دستش بدیم
faegh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۳۲
دقیقا همین مورد پای منو به اینجا باز کرد
البته گاهی یکم اغراق در مورد شخصیت ها میشه
اما به ابن حال خدا رحمتش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۲
بله دقیقا مثل من و وقتی این مطالب رو خوندم بسیار متاثر شدم ان شاءالله با ائمه اطهار محشور باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۵
1
12
خداوند رحمتشون کنه.این افراد جزء برگزیدگان خداوند هستند که تا زنده اند باید قدرشون رو دونست.حیف که این اسطوره انقدر مظلومانه رفت و انقدر زود فراموش شد.الهی که با اولیای الهی محشور بشه و شفیع ما هم باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۴
0
15
روحش قرین رَوح و ریحان و جنت واسعه الهی، انشاءالله
دست ما بگیرند بمدد روحی قدسی شان در دنیا و آخرت
طاهری بنکدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۵
0
23
سلام. من هم امروز از شبکه پویا صوت بهشتی و بسیار زیبای ایشان را شنیدم و کنجکاو در اینترنت به دنبال علت فوت ایشان گشتم. ممنون از اطلاعات خوبی که درباره این عزیز ارائه دادین. من با خواندن این متن بسیار گریستم. خدا عاقبت همه ی ما را بخیر کند روح این انسان والا را محشور با انبیا و قرآن انشاءالله.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۳:۱۸
0
8
سلام علیکم من علی قاری خوان کوچک من در سن ۷ سالگی از قرائتی دست کشیده بودم حالا دارم بر میگردم من الان۲۷سالمه علی دوست داشتنی شما در بچگی
به زودی در مسابقات بین المللی منو میبینین
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۹:۱۴
0
13
من هم در شبکه پویا صداشون رو شنیدم البته سالهای قبل با صدای ملکوتی ایشون آشنایی داشتم چون ما دهه شصتیها خاطرات زیادی با صدای ایشون داریم و صداشون رو بارها از تلویزیون شنیدیم خیلی متاثر شدم از این متن خداوند انشاالله روحشون رو شاد و با اولیای خودش محشور بگرداند مخصوصا با آقا امام حسین جایگاه ایشون مطمئنا بهشت برین است. ولی مطمئنم قتل ایشان ترور و عمدی بوده کاش خانواده شان شدیدا پیگیری میکردن این موضوع رو خدا رحمتشون کنه روحشون شاد
پاسخ ها
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۲:۳۷
روحش شاد
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۳:۴۲
0
15
با سلام با پخش اذان ایشان در شبکه پویا کنجکاو شدم در موردشان اطلاع کسب کنم و با خواندن این مطالب هم خوشحال و هم غمگین شدم خوشحال شدم به دلیل بودن چنین افرادی و چنین قاری های ارزشمند که سالها پس از رفتنشان بازهم دل های بسیاری را سوی قران پرواز میدهند و غمگین به دلیل زود رفتنشان و اینکه سنمان به درک چنین افرادی قد نداد و بی بهره ماندیم.خداوند روحشان را شاد و هم سفره اهل بیت و ما را رهرو راه ایشان قرار دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۴:۳۲
درسته
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۳:۱۶
0
9
عالی بود مرحبا بر شما عزیزان بابت گردآوری و بیوگرافی عالی از این قاری بزرگوار
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۰۵
0
13
کودکی و نوجوانی ما با صدای بسیار جوان و زیبای اذانی سپری شد که نمیدانستیم صاحب این صدا کیست تا اینکه بطور اتفاقی زمان پخش اذان شبکه پویا را گرفتیم و اسم ایشون با عنوان مرحوم را دیدیم .و بسیار شوکه شدیم. از این که صاحب این صدا بسیارجوان است و چرا مرحوم.
با مراجعه به اینترنت و جستجو درمورد ایشان با این مطالب گرداوری شده و عکس های ایشان مواجه شدیم. سپاس از گرداورندگان . و آرزوی علو درجات برای عزیز سفرکرده.
مرحوم محمدتقی تسویه چی میلیونها نفر دوستدار و آشنا دارد که همگی به نیکی از ایشان یاد میکنند.
روحشان شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۳:۱۹
منم همینطور.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۹
0
11
روحشون شاد من نمیشناختم الان صداشونو از شبکه نهال شنیدم و سرچ کردم ببینم صاحب این صدای ملکوتی چه شخصی هست صداشون واقعن بی نظیر بود، روحشون قرین نور و رحمت.
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۳:۱۹
1
4
ممنون از مطالب زیباتون. روحشون قرین رحمت
دوستدار شهید همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۱۳:۱۵
0
4
با سلام. روح این جوان پاک و آسمانی شاد باد.
علی سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ - ۱۳:۵۹
0
5
با سلام و آرزوی شادی روح آن شهید راه قرآن محمد تقی تسویه چی.
ماجرای بسیار غم انگیزی بود خداوند به ما هم این توفیق رو. بده که در راه قرآن زندگی کنیم و در راه قرآن بمیریم
علی سالاری(همدان)
محمد لاجوردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۰
1
5
من اولین تلاوتی که شنیدم مطففین مرحوم تسویه چی بود نمی دانم چرا فکر کرده بودم عبدالباسط که می گویند همین ایشان است وارد مسیر قرائت شدم فقط با آن مطففین مرحوم تسویه چی و امروز که ۳۵ سالم است همه چیزم مدیون آن تلاوت ایشان می دانم
سید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۵
2
6
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
زمانی که جبهه بودم یادم می آید که رادیو اهواز خیلی از مواقع تلاوت های قبل از اذان ظهر را از تلاوتهای مرحوم محمد تقی تسویه چی پخش میکرد و من هم با دقت هر چه تمام تر گوش میکردم.
یاد باد آن روزگاران یاد باد
روزگار وصل یاران یاد باد
طیبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۴:۴۷
0
9
سلام.
منم صدای زیبای اذان ایشون را از شبکه پویا شنیدم و برای شناخت بیشتر ایشون به اینترنت مراجعه کردم. با خوندن این گزارش بی اختیار گریه کردم.
روحش شاد و یادش گرامی
طیبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۴:۴۷
0
6
سلام.
منم صدای زیبای اذان ایشون را از شبکه پویا شنیدم و برای شناخت بیشتر ایشون به اینترنت مراجعه کردم. با خوندن این گزارش بی اختیار گریه کردم.
روحش شاد و یادش گرامی
سیده راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۳:۲۸
0
5
الان با شنیدن صدای اذان مرحوم تسویه چی کنجکاو شدم تا در رابطه با ایشان تحقیق کنم خداوند ایشان را با ائمه اطهار محشور کند گلی بودن خوشبو که این دنیا برایشان چون گلدان کوچکی بود و باغ بهشت جایگاه اصلی ایشان بوده
حسین اکبری از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۳:۲۰
0
6
با شنیدن این صدای آسمانی از شبکه پویا خیلی کنجکاو شدم و با خواندن این مطالب شناخت پیدا کردم . خداوند ایشان را رحمت کند .روحش شاد
منیره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۳:۱۷
0
9
سلام. جالب بود من از شبکه پویا وقتی دیدم مرحوم شدم توی اینترنت سرچ کردم. خوش به حالشون که حسنه جاریه برای خودشون گذاشتند. خدا همه ما را بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۳
0
5
سلام.فقط میتونم بگم خوش به سعادتشون .مسلما در جوار رحمت پروردگار هستند.ان شاالله که شفاعت ما رو هم بکنند و برامون دعا کنند تا ما هم در مسیر قرآن پایبند و خستگی ناپذیر باشیم
مهدی مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۳:۲۸
0
5
خیلی اندوهگین شدم وقتی دیدم نوشتن زنده یاد تسویه چی فقط میتونیم بگیم خداوندبیامرزه
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۹:۵۶
0
2
ان شاالله بزرگشون با امیرالمومنین محشور باد
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۳:۲۰
0
3
من هم از شبکه پویا زمان اذان دیدم صدای به این دلنشینی و کودکانه زده زنده یاد ،کنجکاو شدم ودر اینترنت سرچ کردم تا اطلاعات بیشتری کسب کنم در موردشان ....
واقعاً حیف چنین صدای دلنشینی که زود پر کشید...
روحش شاد
عباس مظاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۳:۲۸
0
4
بنام خداوند جان افرین.صدافرین و مرحبا به خانواده زنده یاد تسویه چی که مهد چنین نازدانه ای بوده.خبر وفات ایشان امروزدر سن ۴۰سالگی به من رسید.و هزاران وای بر امثال من که در خواب غفلت بوده ایم.فرزندی دارم بنام امیر علی غلام خاندان علوی برایش دعا کنید که بیمار است.دوست دارم روزگاری چون محمد تقی قاری کلام وحی شود با دعای شما مومنین و مومنات .ان شا الله
محسن ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۴:۰۸
0
4
بدون شک ، این جوان یک فرشته بوده و نمیشه این شخص را زمینی دانست ...
هر کس صدای اذان ایشان را می شنود ، بدون شک به صحت حرف های من پی خواهد برد و واقعا اون لحظه ؛ لحظه ی عجیبیست ... مانند پرنده ای خوش سیما و خوش صدا که بر فراز درختان بهشت نقش آفرینی میکند
روحش شاد و یادش گرامی
خوش به سعادتت
ایرج موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۱۳:۳۴
0
3
روحش شاد و یادش گرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۱۳:۴۴
0
5
سلام منم امروزتوشبکه نهال صداشونو شنیدم کنجکاو شدم ببینم صاحب صداکیه امابادیدن کلمه مرحوم کناراسمشون واقعا شوکه شدم. خدایا چرا یه همچین ثروتهایی روخیلی زود باید ازدست بدیم. بغض گلوموگرفته کاش لااقل صداوسیما بیشتر به مردم معرفیشون میکردن،باازدست دادن یه همچین فرشته‌ای،خدابهشون صبر زینبی بده،،،نمیدونم چرایاد حامدتو سریال پدر افتادم
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ - ۱۳:۲۲
0
2
روحشان شاد.
نسیم صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۳:۲۶
0
4
سلام
منم این صدا رو از شبکه پویا دیدم و وقتی دیدم زده زنده یاد برام سوال شد که صدایی به این زیبایی و کودکانه چرا زنده یاد زده تا اینکه توی اینترنت سرچ کردم و این مطلب رو خوندم بسیار متاثر شدم و ناخدا اگاه گریه ام گرفت
روحش شاد و قرین رحمت الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۳:۲۲
0
2
حیف که نیست
مجتبی پیشداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۳:۲۳
0
5
سلام .من امروز صداشون رو از شبکه پویا شنیدم .واقعآ حیف .خدا رحمتش کنه
قدیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۳:۲۱
1
3
ممنون ازاطلاعات ذکرشده.روحش شاد
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۱۳:۱۸
0
4
روحش شاد.درسته عمرایشون کم بوده ولی صدای ملکوتی اش تا ابد ماندگار خواهدبود.
سرور
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ - ۱۳:۱۴
1
6
هر روز اذانی که در منزل ما پخش میشه باصدای زیبای ایشون در شبکه پویا هست چون پسرم بشدت صدای ایشونو دوست داره.امروز که دقت کردم که با صدای چه کسی هست دیدم نوشته زنده یاد و بسیار متاثر شدم.زود تو اینترنت سرچ کردم که ببینم مطلبی پیدا میکنم که علت فوتشون چی بوده و بسیار ناراحت شدم.خداوند به خانوادشون واقعا صبر بده انشالله روحشون شاد
قطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۵
0
5
خدا رحمتشون کنه.واقعا حیف شدن این صدای ملکوتی....
با قرآن محشور باشن
سخن سنج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۲:۱۴
0
5
روحش شاد باد.
با شنيدن صداي اذان آن مرحوم اه از نهاد آدم بلند ميشه.بسبار زيبا وتأثير گذار.
در بهشت برين جايگاهش باد.آمين!!!
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۳
0
4
خدا رحمتش کنه خدا رو قسم میدم هیچکس داغ بچه نبینه.
محسن خاکپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۲۱:۲۰
1
5
سلام صدای مرحوم تا ابد ماندگار خواهد بود با صدای مرحوم بنده بیشتر تشویق به نماز وعبادت میشوم. روحش شاد
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۳:۲۰
0
4
برای شادی روحش صلوات بفرستید ان شالله که شفیع ما بشود
بابک ازنی ساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۳:۵۸
0
6
سلام.من امروز از شبکه پویا صدای اذان ظهرمرحوم تسویه چی روشنیدم.وبرام سوال بود که چرا قبل اسمش نوشته بودزنده یاد.بعدتوگوگل سرچ کردم تابه این گزارش دیدم.خواهشاصداوسیمایه مستندازایشون بسازه تامردم بیشتربااین شخصیت آشنابشن.ای کاش هم پدرش رضایت نمیداد تامعلوم میشدکه فوتش ازقصدبوده یانه.
سمیه رحیم زاهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۳:۲۱
0
4
سلام.باشنیدن صداش ودیدن نام مرحوم کنجکاو شدم ببینم ایشون کی بودن.با مطالب زیبا ازایشون غبظه خوردم بابت ازدست دادن همچین جوان خوشنامی.با حضرت علی اکبر ان شاله محشوربشن.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۳:۲۳
1
4
خدایش بیامرزد و با محمد و آل محمد(ص) محشورشان بفرماید اینگونه افراد متعلق به آسمانها هستند چندروز برای عبرت ما عقب ماندگان بر روی زمین خواهند بود سپس به سوی خدا رجعت خواهند کرد درود خدا بر پدر ومادرشان که پرورش دهنده این فرشتگان آسمانی هستند خداوندا از شفاعتشان مارا محروم‌نفرما
اسما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۳:۳۲
0
7
سلام صدای اذان مرحوم تسویه چی رو از شبکه پویا گوش میدادم برام سوال شد که در مورد این کودک و دلیل فوتش تحقیق کنم دیدم که ایشون در ۲۱ سالگی دار فانی رو وداع گفتن خداوند با ائمه اطهار همنشینش کند و به خانواده ایشان صبر بدهد
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۵
سلام.منم امروز بصورت اتفاقی تلاوت ایشون رو از شبکه پویا دیدم و وقتی کلمه"زنده یاد" کنار اسمشون دیدم خیلی ناراحت شدم. خداوند رحمتش کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۱
0
1
یاد و خاطره مرحوم تسویه چی جوان پرشور قرانی و دو نوجوان قرانی محمد حسین فلاحی(استان گلستان-فوت 10 اسفند 1396 ) و محمد آزادی گرامی باد.
ندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۳:۴۵
0
1
خدا بیامرزش.حیف بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۲۰:۲۹
0
6
خدا رحمتشون کنه.
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۳:۲۷
0
0
از شبکه پویا که نام و یاد ایشون رو با پخش تلاوت های اذان و قرآن از ایشون زنده نگه میدارند و باعث آشنایی نسل جوان با این قاری بزرگوار میشوند تشکر میکنیم.
یاد و نام شان جادوانه باد ، خداوند با ائمه (ع) محشورشان کنند.
یا حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۳:۲۷
0
9
با سلام. خوشحالم که شبکه پویا تقریبا هر روز اذان ظهر رو با صدای این قاری عزیز پخش میکنه. ناراحتم از زود رفتنشون و از بی مهری های بعدی مسئولینمون نسبت به خود مرحوم و خونواده ش متاثر شدم. هرچند ایشون در قلب کودکان دهه شصت و کودکان حالا جاودانه شده س. مدتی بود می دیدم کنار اسم قاری نوجوان شبکه پویا نوشتن زنده یاد کنجکاو شدم بدونم این نوگل خوش صدا کی رفتن که ماها متوجه نشدیم که دیدم سال ها قبل بوده. خداوند قرین رحمت بی انتهاش قرارشون بده و صواب تالیان قرن رو داشته باشن.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۲:۲۰
0
0
مسوولین کی هستن؟
اون مرحوم در جوار رحمت الهی است انشاء الله.
چه اهمیتی دارد که کسی توجه کند یا نکند
تمام مکنت دنیا و مردمان به یک لحظه نگاه پر از مهر مولا نمی ارزد
خدایش رحمت کند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۲:۲۹
0
0
با سلام، من هم با شنیدن صوت ایشان از شبکه پویا، مشتاق شدم بیشتر در موردشون بدونم، با خوندن این مطالب شادی خاص و غم زیادی به دلم نشست، ولی طبق رسم روزگار ، بهترین ها گلچین می شوند.
روحش شاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۲۱:۳۷
0
1
عالی بود.خدا رحمتش کنه.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۹
0
0
سلام من الان از شبکه پویا صدای اذانشونو شنیدم وقتی نوشته بود زنده یاد محمد تقی تسویه چی زدم اینترنت سرگذشتشونو خوندم خیلی ناراحت شدم خدا رحمتشون کنه
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۲:۲۲
0
1
من از شبکه پویا اذان بسیاااار زیبای ایشون رو شنیدم
و کنجکاو شدم تا بیشتر درموردشون بدونم
حقیقتا از همه اذانهایی که از کودکان شنیده بودم زیباتر بود
روحشون شاد
محسن فتحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۱۳:۳۲
0
0
خداوند رحمتش کند. من زمانی که اذان ایشان از تلویزیون پخش می شد کوچک بودم و گوش می کردم. اذان ایشان را که تقلید از محمد طوخی بود دوست داشتم و هنوز هم وقتی در جایی اذان می گویم بعضی فرازهای آن را می آورم مخصوصا حی علی الفلاح
من تازه فهمیدم ایشان از دنیا رفتند
من معلم هستم
امروز صدای ایشان را در دو کانال قرآنی خودم که برای بچه ها درست کردم گذاشتم.
پاسخ ها
ایلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۰:۰۱
آره، از محمد طوخی تقلید کرده بود.
روحش شاد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۳:۳۸
0
1
روحشان شاد
انشاالله ماهم لیاقت داشته باشیم راهشونو ادامه بدیم و بچه هایی قرآنی تربیت کنیم.
خوش به سعادت پدر و مادرشون
صالح صالح زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۳:۱۰
0
4
خداوند متعال روحشان را شاد و قرین رحمت کند
مرسانا
|
Spain
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۳:۱۲
0
4
خوش به سعادتش انشالله شفاعت همه ما رو بده
روحشون شاد
افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۳:۱۱
0
2
سلام.
منم صدای زیبای اذان ایشون را از شبکه پویا شنیدم و برای شناخت بیشتر ایشون به اینترنت مراجعه کردم. با خوندن این گزارش خیلی دلم گرفت .
روحش شاد و یادش گرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۲۳
0
0
سلام .مدتی بود منم ازشبکه پویا اذان دلنشین ایشون رو میشنیدم .صدایی دلنشینی که در دوران کودکی هم شنیده بودم و هروقت میشنوم منو به دوران کودکی میبره ...ازدیدن کلمه مرحوم کنار اسم ایشون کنجکاو شدم و به اینترنت مراجعه کردم ...بعداز خوندن این مطالب متوجه روح پاک ایشون شدم و از تمام بی مهری هایی که مسئولین نسبت به این ستاره آسمانی کشورمون داشتم متاثر شدم ...خدا با ائمه اطهار محشورشون کنه و صبر جزیل به خانوادشون عطا کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۳:۰۸
0
0
احسنت بر خانواده ای که ایشان را تربیت کرد. با ائمه محشور شین. روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۲۲
0
0
سلام منم از شبکه پویا دای ایشون رو شنیدم وقتی دیدیدم زده مرحوم میخواستم دلیلش رو بدونم که این مطلب رو دیدم خیلی دلم گرفت خدارحمتش کنه وشفاعت ههمه مار. هم بکوه
عشق امام‌حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۴۸
0
0
خداوند به خانواده اش صبری عظیم عنایت فرماید
و ایشان و پدر گرامیشان را با ائمه اطهار همنشین کند
انشاءالله جایگاهشان وسط بهشت خواهد بود
روحشان شاد و یادشان گرامی
مهدی از یاسوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۰۱:۲۰
0
0
سلام...هرچی تواین چن روز فکر میکنم مخصوصا وقت اذان ظهر...آه میکشم...آه...ای خدا چی میشه گفت درباره بعضیا که بودنشون چقد بهترازنبودنشونه . بعضیا که نبودشون چقد خوب بود...آخه پسر توچقد دوست داشتنی بودی حیفی به تمام عزیزانم قسم حیف...محمدتقی خوش بحال مادرت که تورو آبستن بود و تورو نوازش کرد...روحت شاد خوش بحال مادرت
عجم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۳:۲۵
0
0
با امیر المومنین محشور بشه ایشالا من از سال های فبل با این صدا آشنا شدم و بسیار خاطره انگیز بود برام غربت ایشون از معصومیتش بوده حتما*=====* معرفت در گرانیست به هرکس ندهندش * پرطاووس قشنگ است به کرکس ندهندش
محمد انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۲۲:۱۰
0
0
خدا رحمتش کنه من با محمد تقی هم مدرسه ای بودم سال 61 مدرسه شهید عراقی
بشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۲:۰۶
0
1
خدا رحمتش کنه.واقعا بغض گلویم را گرفت
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۲:۲۱
0
2
کاش بادل برویم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۳:۵۹
روحش شاد باشه خوشا به سعادت خانواده اش
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۶
0
1
روحش شاد و یادش گرامی
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۴۴
0
1
روحشون شاد و یادشان گرامی باد
گوهرسادات مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۷:۳۹
0
2
خدا بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۸
0
2
روحش شاد و یادش گرامی
ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۶:۱۳
0
2
خدا رحمتش کند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۲:۱۹
0
1
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست/هر کس نغمه ی خود خواند و از صحنه رود،صحنه پیوسته به جاست/خُرَّم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
شفاعتمون بکن آقای تسویه چی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۱۹
1
3
خداوند ایشان را با ائمه معصومین محشور کند ان شاءالله.روح پاکشان شاد
پاسخ ها
از اصفهان هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۱:۰۵
من اولین بار صدارو از شبکه پویا شنیدم، گفتم چه صوت زیبایی برگشتم ببینم کی هست دیدم نوشته زنده یاد .دلگیر شدم از بی رحمی زمانه ‌ولی....افرین بر چنین پدر ومادری که چنین فرزندانی در جامعه اسلامی پرورش داده اند.قطعا همنشین سفره بانوی عالم فاطمه زهرا هستند.انشاا...که در آن دنیا شفاعت کننده ما بندگان هم باشند.روحشان قرین رحمت الهی جایگاهشان بهشت ابدی‌
H.B
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۲۷
0
0
همین الان درحالی که شبکه پویا اذان ایشون رو پخش کزد به سایت مراجعه کردم و درمورد ایشون خوندم. ممنون از مطالب زیبا و جذابتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۲:۴۴
0
1
سلام من خودم متولد شصتی هستم ولی متاثر از این چرا تا حالا از این قاری عزیز ندونستم دختر شبکه پویا نگاه میکرد که موقع اذان صدای مرحوم محمد تقی رو پخش کردن از این که این صدا خیلی بچه سال چرا کنار اسمش زنده یاد نوشته بود خیلی ناراحت شدم نمیدونم چه به بگم ولی افسوس وصد حیف که اینجور جوانا که میتونست خیلی از جوانهای دیگه رو هدایت کنه به راه خدا به شناخت خدا به قرآن وکلام خدا روحش شاد خدا گلچین خوش به سعادت خانواده اش چون خدا اینجور لیاقتی رو بهشون دا ده
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۹
0
0
 هر روز اذانی که در منزل ما پخش میشه باصدای زیبای ایشون در شبکه پویا هست چون خودم هم بشدت صدای ایشونو دوست داره.امروز که دقت کردم که با صدای چه کسی هست دیدم نوشته زنده یاد و بسیار متاثر شدم.زود تو اینترنت سرچ کردم که ببینم مطلبی پیدا میکنم که علت فوتشون چی بوده و بسیار ناراحت شدم.خداوند به خانوادشون واقعا صبر بده انشالله روحشون شاد و راحشون پر رهرو‌ باد
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۱
0
0
هر روز اذانی که در منزل ما پخش میشه باصدای زیبای ایشون در شبکه پویا هست چون خودم هم بشدت صدای ایشونو دوست داره.امروز که دقت کردم که با صدای چه کسی هست دیدم نوشته زنده یاد و بسیار متاثر شدم.زود تو اینترنت سرچ کردم که ببینم مطلبی پیدا میکنم که علت فوتشون چی بوده و بسیار ناراحت شدم.خداوند به خانوادشون واقعا صبر بده انشالله روحشون شاد و راحشون پر رهرو‌ باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۶
0
2
خدا رحمتش کنه
صفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۳:۲۶
0
1
صدای دلنشینی داره اذان زیبایی وصوت معنوی داره روحش شاد
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۴:۵۷
0
1
چقدر دردناک .دلم سیاه شد .واقعا خداوند خودش به خانوادهش صبر جمیل و اجر جزیل بده.
بعد از اینکه صداش رو از شبکه پویا شنیدم سرچ کردم .صدا یه جایی تو گذشته م بود .
روحش شهد و قرین رحمت الهب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۳:۲۵
0
0
امروز صدای اذان ایشون رو تو شبکه پویا شنیدم و کنجکاو شدم در موردش
روحش شاد واقعا حیف بوده چنین انسانی از بین ما برود
مانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۱۰
0
0
شهادت نوش جانت
pejman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۱۳
0
1
خدایش بیامرزد . روحش شاد و نوای دلنشینش همیشگی باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۲۴
0
1
خدا آن را بیامرزد/ خیلی متن قشنگی بود ممنون
سکینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۲۹
0
1
من کنجکاو شدم که مرحوم محمد تقی کی و چگونه از دنیا رفت ... که بیو گرافی رو دیدم و همین ور نظرات بقیه ، خیلی متاثر شدم
روحش شاد و یادش گرامی باد..
اکبر رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۳:۱۲
0
0
روحش شاد. خوش به حالش.
درسته خانوادش مصیبت دیدن و خیلی سخته براشون، در عوض فرزندی مثل ایشون رو تربیت کرده بودن و برکاتش این دنیا و ا ن دنیا شاملشون میشه.
یاسین سواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۳۳
0
1
سلام من امروز از شبکه پویا اذان ظهر را نگاه کردم و که با صدای مرحوم تسویه ڃی بود کنجکاو بودم که ڃرا ایشان فوت کرد که این مطلب رو خوندم واقعا متاسف و ناراحت شدم خداوند روح ایشان را با روح ائمه اطهار مهشور کند
م.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۷
0
0
خدا رحمتش کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۸
0
0
من صدای زیبای مرحوم را هنگام اذان از تلویزیون شنیدم.خیلی کنجکاو شدم و در اینترنت جستجو کردم و این گزارش مبسوط را خواندم.از تهیه کننده این گزارش سپاسگزارم و برای آن مرحوم آرامش در جوار بارگاه الهی را آرزومندم.برای خانواده ایشان هم آرزوی سلامتی در پناه حق تعالی دارم.
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۳۳
0
0
ازشنیدن صدای اذان از شبکه پویا لذت بردم،وکنجکاو شدم که نوشته زنده یاد،سرج کردم که متوجه زندگینامه ایشون شدم،خداوند روحش راشادکند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۳:۲۱
0
0
با سلام. من از همکلاسیهای دوران مدرسه او بودم. خدا رحمتشون کنه. صدای ایشان بینظیر و جاودانه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۳:۲۶
0
0
سلام.خداوند روحشون رو با امام حسین محشور کنه. خواستم بگم توی برنامه پویا کودکان اگر سوره های کوتاه رو با صدای ایشون بگذارید ممنون میشم چون فرزندم دوست داره کلماتو تکرار کنه
صفرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۳:۲۰
0
0
من نمیدونم چرا هرچی ادم خوبه زودتر میمیره
پناه بر خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۲۰
0
2
آخی روحش شاد. با قرآن محشور بشه. خیلی حیف شد
یا حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۲۶
0
0
سلام من هم امروز از شبکه پویا اذان ایشان رو گوش دادم و کنجکاو شدم علت مرگ را جویا شوم ... انشاءالله روحشون با اولیا الهی محشور بشه. خوشا به سعادتشون که عمر کوتاهشون در راه قرآن صرف شد
امین اله ریگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۰۱
0
0
سلام من صدای این بزرگوار را از شبکه پویا شنیدم و متوجه اسم ایشان شدم که از زنده یاد استاد محمد تقی یاد شده بود تازه فهمیدم ودراینترنت جستجو کردم واز اوضاع و احوال ایشان آگاه شدم به خانواده این شهید تبریک باید گفت با پرورش چنین فرزندی و فرزندانش کسی قاری قرآن است شهید زنده است چون صدای او تا زمان قیامت پخش می‌شود.خوش به حال این بزرگوار در اوج جوانی وپاکی وکوله باری از اعمال نیک به دیدار خدا رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۹
0
0
واقعا روحش شاد یادش گرامی خدا بیامرزدش من صدای اذان گفتنشواز تلوزیون شنیدم همیشه با خودم میگفتم این صدا ی یه بچه است مگه چش شده مینویسن زنده یاد واقعن دستون درد نکنه اینجا دلیل مرگشو فهمیدم از بس تو رسانه ها وتلوزیون هیچ یادی ازشون نمیکنن متعصفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۳:۲۳
0
3
روحش شاد و یادش گرامی باد.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۳:۱۴
0
0
ما از او بدی ندیدیم. ان شاالله خدا رحمتش کنه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۱۳
0
0
اذان این بزرگوار و دوست داشتم و همیشه فکر میکردم یک استاد بزرگ و برجسته تلاوت می کند و شناختی از ایشون نداشتم خدا رحمتش کند و انشاءا... خداوند تعالی بخاطر این بزرگوار مرا هم هدایت فرماید
بر خانواده ایشان هم باید عرض کنم بر خودشان ببالند که چنین شخصیتی در کنار آنها بوده است.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۴
0
3
خدایش بیامرزد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۲:۰۸
خدا رحمتش کنه
نسرین پورچاچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۵
0
1
حیف وهزاران حیف برایه این چنین جوانی انشالله خداوند در این کشور امثالش او را زیاد کنه روحش شاد و یادش گرامی
نسرین پورچاچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۵
0
1
حیف و هزاران حیف برایه این چنین جوانی انشالله خداوند در این کشور امثالش و زیاد کنه روحش شاد و یادش گرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۱۲:۱۸
0
0
سلام خدارحمتشون کنه من هم صدای اذان خدابیامرزو ازشبکه پویاشنیدم کنجکاوشدم درموردزندگی ایشان تحقیق کنم خداهمه رفتگانوبیامرزه وبه خانوادهاشون صبربده
زهرا از ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۹
0
0
همیشه صدای اذان مرحوم رو که صدای کودکانه دلنشین هست میشنیدم ولی امروز هنگام اذان ظهر در شبکه پویا با زیر نویس اسم مرحوم متوجه نامشان شدم.زود سرچ کردم و اطلاعاتی از بیوگرافی ایشان دریافت کردم .روحشون شاد . جالب بود . حیف عمرشان کوتاه بود . حیف که خیلی از نخبه ها واستعدادها مورد بی توجهی قرار میگیرند .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۳:۱۹
0
0
خدا رحمتش کنه
خیلی صدای خوبی داره
تو شبکه پویا آرامش رو میزارن
من فک کردم جدیدا فوت کرده، اومدم سرچ کنم ببینم که چه جوری مرحوم شده، متوجه شدم که سال 70 فوت کرده

خدا بیامرزدش
و رحمت کنه پدر و مادرش رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۲:۲۶
0
0
روحت شاد یادت گرامی وقتی صدای اذانت را از شبکه پویا گوش میدم خیلی ارامش میگیرم منم از خانواده هایی هستم که داغ عزیزان زیادی دیده ام خداوند به خانواده ی شما صبر داده واحسنت به چنین تربیتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۲:۳۵
0
3
روحش غریق رحمت الهی باشد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
0
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
0
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
0
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
0
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
0
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
یوسف سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۱:۵۶
0
1
من صدای ایشان را از تلویزیون شنیدم من 14 هست من وخانواده ام از شنیدن این حرف ها خیلی ناراحت شدیم روحش شاد
فهیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۲:۲۷
0
1
سلام
من بارها اذان ایشون رو از شبکه پویا شنیدم و همیشه غبطه خوردم و ارزو کردم فرزند من هم همیشه نفسش به حق باشد.
اما امروز کنجکاو شدم که ببینم ایشون چه شکلی بوده...
سرگذشت ایشون برام عجیب و جدید بود.
روحش قرین رحمت الهی و نفس حقش ماندگار
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ - ۲۱:۴۱
0
1
این اذان رو از بچگی گوش میدادم امروز تو شبکه پویا دیدم نوشته باصدای زنده‌ ياد محمد تقی تسویه چی نا خودآگاه اشکم جاری شد ودلم گرفت وفکر نمی کردم ایشان مرحوم شده باشند. روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۲۳:۴۷
0
1
خدا بیاموزد من صداش از شبکه پویا شنیدم .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۱۳:۳۷
0
0
باسلام
عید سعید مبعث را به خانواده محترم مرحوم محمد تقی تسویه چی تبریک عرض میکنم. بعد از سالها به واسطه پخش اذان زیبای آن مرحوم در شبکه پویا متوجه فوت ایشان شدم، این هم از بی توجهی دولت های سابق به فرهنگ اسلامی است که ما بعد ۳۰سال این خبر را متوجه شدیم. انشاءالله روح پاکش با ارواح مطهر پیامبر و اهل بیت علیهم السلام محشور شود. از خانواده محترم تسویه چی التماس دعای فراوان داریم دعا کنند فرزندان ما نیز در راهی که مرحوم محمد تقی قدم برداشت قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۳۱
0
2
خدابیامرزه روحشون شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۸:۰۹
0
0
روحشون قرین رحمت الهی
قدرت ال فرشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۱:۳۴
0
1
روحش شاد امیدوارم سر سفره حضرت پیامبر( ص ) و امامان معصوم روزی ببرند سر و جانم به فدایش
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۳:۳۱
0
1
باسلام امروز اذان دلنشین آن عزیز سفر کرده را از تلویزیون شنیدم بسیار زیبا بود روحش شاد ویادش گرامی باد۹/۲/۱۴۰۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۱۳:۱۵
0
1
صدای اذان که واقعا ارام بخش و زیباست روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۰
0
1
امروز دقت کردم که این صدای زیبا ،،صدای کیست در حین گوش دادن متوجه شدم که ایشون فوت شدن،،خیلی ناراحت شدم و رفتم گوگل سرچ کردم و مطالب رو خوندم ،،چقد زود پرکشیده از این دنیا
روحشون شاد یادشون گرامی همنشین حضرت علی باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۳:۲۱
0
0
سلام خیلی صدای مرحوم برام اشنابود منم زدم توگوگل تازه فهمیدم ایشون تصادف کردن وبه رحمت خدارفته خیای ناراحت شدم روحشون شاد همنشین مولا علی علیه السلام باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۹
0
0
سلام روحش شاد خیلی دوست داشتم بفهمم چرا فوت شدن همیشه صدای ایشون رو در شبکه پویا گوش میدیم پسرم خیلی صدای ایشون رو دوست دارن پسرم در مسجد محله اذان میگه زیاد وارد نیست ولی باز اذان رو میگه دوست دارم مثل آقای تسویه چی بشه
از خدا میخوام بهم کمک کنه که من وپدرش بتونیم بهش کمک کنیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۷
0
0
روحش شاد
صدای دلنوازش رو هنگام ظهر زیاد شنیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۳:۲۷
0
0
ماهمیشه با صدای این مرحوم تجدید خاطره میکنیم از کودکیهامون وبعد ازان من خیلی صداشو دوست دارم ب نام و صدای این جوان افتخار میکنم
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۰۶:۱۴
0
0
عالی بود، ممنونم. خدا رحمتشون کنه
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۴
0
0
من امروز از شبکه ی پویا،صدای اذان خاطره انگیزشون رو شنیدم و منو به کودکی ام برد بعد یهو چشمم افتاد که نوشته زنده یاد محمدتقی تسویه چی !کنجکاو شدم و این مطلب مفید رو در موردشون خوندم..روحشون شاد..خدا ما رو هم به راه ایشون هدایت کنه
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ۲۰:۴۸
0
0
سلام
آقای تسویه چی پاک و بی آلایش و مردی خدایی بودند که به زیور قرآن آراسته بودند.
بهشت برین جایگاهشان باد.
امیدوارم خداوند رحمان و رحیم به ما هم نظر لطف و رحمت داشته باشند.
حسین نعمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ۰۱:۲۶
0
0
سلام ب خانواده محمد تقی تسویه چیمن همکلاس محمد بودم خدا رحمتش کند دوران مدرسه پیش هم میشستیم محمد دوست خوبم کاش من جای شما از این دنیا میرفتم یادش بخیر بغل شعبه نفت فلکه خانی اباد نو منزل ایشان بود یادش گرامی باد دوست کودکی من
captcha