جهاد دانشگاهی با پیوند علم و فن خلأ آموزش‌های مهارت محور را جبران کرده است
کد خبر: 3338972
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
حجت‌الاسلام سلیمی:

جهاد دانشگاهی با پیوند علم و فن خلأ آموزش‌های مهارت محور را جبران کرده است

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در ترسیم الگوی علمی کشور گفت: همت والای کارکنان جهاد دانشگاهی در ارائه آموزش‌های مهارتی قابل تحسین است و با پیوند علم و فن تا حد زیادی خلأ آموزش‌های مهارت محور در جامعه جبران شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی برخاسته از انقلاب است که در راستای اهداف آموزشی و سامان بخشیدن به وضعیت دانشگاه‌ها و به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی مدیریت جهادی و علم محور بودن را از ویژگی‌های شایسته جهاد دانشگاهی دانست و ادامه داد: در هیچ برهه‌ای،  این نهاد انقلابی دست از تلاش برنداشته و هر کجا که احساس نیاز بوده وارد میدان شده، چنانکه علاوه بر حوزه فرهنگی،  در عرصه آموزش بلند مدت و کوتاه مدت نیز توفیقات خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: استفاده از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در حوزه فرهنگ و آموزش از اقدامات ماندگار جهاد دانشگاهی است که توانسته با استفاده حداکثری از حداقل امکانات مقبولیت خوبی در جامعه به دست آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد مسأله محور است که  بعد از انقلاب و پشت سر گذاشتن دفاع مقدس، در حوزه فناوری و خدمت رسانی به مردم با وجود نهادهای متولی مختلف در تمام حوزه‌ها بسیار موفق عمل کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در ترسیم الگوی علمی کشور ادامه داد: همت والای کارکنان جهاد دانشگاهی در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی قابل تحسین است که با همت آنها و پیوند علم و فن تا حد زیادی خلأ  آموزش‌های مهارت محور در جامعه جبران شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان، با ابراز خرسندی از نتایج اقدامات مجموعه جهاد دانشگاهی با وجود بودجه اندک، تصریح کرد: این نهاد انقلابی با وجود بودجه کمی که  در اختیار دارد کارنامه قابل قبولی ارائه داده و تا حد زیادی در بحث هزینه‌ها به استقلال رسیده است.

captcha