آشنایی با راهکار استقامت در برابر وسوسه‌ها و ناملایمات، نیاز امروز جوانان است
کد خبر: 3345325
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
هنرمند:

آشنایی با راهکار استقامت در برابر وسوسه‌ها و ناملایمات، نیاز امروز جوانان است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی گفت: مردم و مسئولان وظیفه دارند از صبر و استقامت آزادگان الگو بگیرند چراکه بدون شک آشنایی با راه‌های استقامت در برابر ناملایمات به‌ویژه وسوسه‌های شیطان به نهادینه شدن فرهنگ ناب اسلامی کمک می‌کند، امری که امروز بسیار به آن نیازمنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،  حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، 26 مردادماه در مراسم گلباران گلزار مطهر شهدای اراک گفت: ولایتمداری، ایستادگی و صبر آزادگان در دوران اسارت مایه هراس دشمنان نظام بود؛ لذا رژیم بعث عراق از امکانات موجود نهایت استفاده را کرد تا بنیان اعتقادی اسرا را از ریشه بخشکاند اما هربار با ناکامی مواجه شد.

وی افزود: اسرا سینه‏‌هایى فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و از همه تعلقات دنیوی بریده و به خدا پیوستند، اسرا آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات مادی رهایى یافته و تنها رسیدن به معبود را طلب می‌کردند.

هنرمند اضافه کرد: 26 مرداد روزی است که شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان به‏ بار نشست و سال‏‌هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهى تحقق یافت و پاداش صبر خود را از خداوند گرفتند.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان وظیفه دارند تا از صبر و استقامت آزادگان سرافراز الگو بگیرند و با تمام وجود برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند، بدون شک مطالعه زندگی این عزیزان و آشنایی با راه‌های استقامت در برابر ناملایمات به ویژه وسوسه‌های شیطان به نهادینه شدن فرهنگ ناب اسلامی کمک می‌کند امری که امروز بسیار به آن نیازمندیم.

هنرمند در پایان ادامه داد: جوانان امروز دوران دفاع مقدس و آزادی اسرا را کمتر به خاطر دارند؛ ازاین رو باید شناخت ابعاد و زوایای زندگی در اردوگاه‌های عراق مورد واکاوی و تحلیل قرار گرفته و مسئولان نسبت به شناساندن اهداف آزادگان از تحمل رنج‌ها غافل نباشند و با توجه به شرایط فعلی منطقه وظیفه مسئولان، رزمندگان و آزادگان در انتقال مفاهیم جهاد، استقامت و فرهنگ ایثار به نسل جوان سنگین‌تر می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، حاضران با گلباران و عصرافشانی قبور مطهر شهدای آزاده و آزادگان متوفی یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

captcha