کد خبر: 3347179
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
محمد سلیمی:

برندسازی در برنامه‌های قرآنی دنبال شود/ امکان پخش سری جدید برنامه «بشری»

گروه فعالیت‌های قرآنی: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بشری» اظهار کرد: پخش سری اول برنامه بشری بعد از ۲۶ قسمت به پایان رسیده و امکان پخش سری جدید این برنامه از شبکه قرآن سیما وجود دارد.

محمد سلیمی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بشری» شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به پایان یافتن پخش این برنامه تلویزیونی، گفت: برنامه‌هایی که در سازمان صداوسیما تولید و از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود معمولا در 13 قسمت یا 26 قسمت هستند که با پایان یافتن این قسمت‌ها به طور طبیعی پخش برنامه نیز به پایان می‌رسد.
وی افزود: برنامه تلویزیونی بشری برنامه‌ای گفت‌وگومحور با حضور اساتید، پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن کریم بود که از ابتدا در 26 قسمت تعریف شده بود و پخش این 26 قسمت هفته گذشته در شبکه قرآن سیما به پایان رسید.
سلیمی افزود: با پایان یافتن 26 قسمت از برنامه تلویزیونی بشری، در حال حاضر این برنامه در شبکه قرآن سیما در حال بررسی است تا اگر بازتاب خوبی داشته است دنباله‌دار باشد و برنامه‌ریزی به منظور پخش سری جدید این برنامه تلویزیونی آغاز شود.

پخش گلچینی از برنامه‌های بشری
وی ادامه داد: طی این چند هفته‌ای که برنامه جدیدی از بشری در شبکه قرآن سیما پخش نمی‌شود قسمت‌های قبلی این برنامه را که برنامه‌های ویژه‌تری بوده‌اند بازپخش می‌شوند و در طول این چند هفته گلچینی از بهترین برنامه‌های بشری به روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود.
تهیه‌کننده برنامه بشری با بیان اینکه بنده تمایل دارم که برنامه بشری دنباله‌دار باشد و سری جدید آن نیز پخش شود، گفت: مخاطبان عام و خاص برنامه بشری نیز استقبال خوبی از این برنامه داشته‌اند؛ با توجه به تجربیاتی که طی این سال‌ها در برنامه‌سازی رادیویی و تلویزیونی دارم به نظرم برنامه بشری از برنامه‌های موفق در حوزه قرآن بوده است.

برنامه بشری باید با دو مجری پخش شود

وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه در سری نخست برنامه بشری ضعف‌ها و کمبودهایی داشتیم، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعفی که در این برنامه داشتیم مربوط به مجری برنامه می‌شد؛ در حالی که ما در این برنامه نیاز به دو مجری داشتیم اما یک مجری داشتیم و به همین دلیل نیز نتوانستیم در این برنامه آنطور که باید سوالات پیامکی پخش کنیم، جوایز را به موقع بدهیم یا سوالات میهمانان برنامه را مطرح کنیم و تلفن‌های مردمی را پخش کنیم چرا که توجه به این مسائل نیازمند مجری دوم بود.
سلیمی یادآور شد: آقای صلح‌جو که مجری برنامه بشری بود، نمی‌توانست هم در کنار میهمانان و اساتید قرآن بنشیند و هم برای لحظاتی میهمان را رها کند و پیامک بخواند یا تلفن‌های مردمی را پاسخ دهد واین کار باید از سوی مجری دوم انجام می‌شد.

تکرار برنامه بشری تا چند ماه پخش نشد
وی در ادامه گفت: از دیگر نقاط ضعفی که در برنامه بشری شاهد بودیم این بود که این برنامه تا ماه‌ها تکرار نداشت و تکرار آن بعد از چند ماه از آغاز پخش برنامه آغاز شد در حالی که بینندگان این برنامه همواره درخواست تکرار برای برنامه بشری داشتند.
تهیه‌کننده برنامه بشری ادامه داد: همچنین ضعفی که در پخش تکرار برنامه بشری وجود داشت این بود که تلاوت پایانی برنامه که حدود نیم ساعت بود و این تلاوت‌‌های اول‌بارپخش، هدیه‌ای به بینندگان برنامه بشری بود.

برنامه‌های قرآنی موفق باید ادامه‌دار باشد
وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های قرآنی که از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش می‌شود باید برندسازی صورت گیرد، عنوان کرد: بنده به عنوان تهیه‌کننده که در حوزه رادیو نیز 14 سال تجربه دارم و یکی از موفق‌ترین تجربیاتم برنامه صبحگاهی «مهر تابان» در رادیو قرآن بوده است ـ این برنامه در سال 91 به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه رادیویی در جشنواره جهانی رادیو تجلیل شد اما ادامه‌دار نشد ـ معتقدم چنین برنامه‌هایی در حوزه قرآن باید ادامه‌دار باشد؛ اگر برنامه‌‌ای در حوزه قرآنی چه در رادیو و چه در تلویزیون موفق است باید مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرد تا به یک برند تبدیل شود.
سلیمی عنوان کرد: همانطور که در حوزه ورزشی برنامه‌ای مثل 90 را داریم یا در حوزه‌ سینما برنامه‌ای مثل «سینما هفت» را داریم در حوزه قرآن نیز باید برنامه‌هایی داشته باشیم که بعد از سال‌ها به یک برند تبدیل شد و برای همه آشنا باشند و همواره مخاطبانی داشته باشند.
وی در پایان گفت: اگر در حوزه قرآن و معارف برندسازی کنیم ضرری نمی‌کنیم چرا که علاوه بر تولید کار، ایده‌سازی نیز صورت می‌گیرد و موجب می‌شود تا استعدادهای بیشتری در زمینه تولید برنامه‌های قرآنی کشف شوند و تعداد این برنامه‌ها روز به روز افزایش پیدا کند.

captcha