به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی آیندهنگاری و مرجعیت علمی را به عنوان اولین بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد.
وی افزود: با مشارکت معاونت تحقیقات و فناوری ظرفیتهای مناطق آمایشی در این بحث رصد میشود.
لاریجانی عنوان کرد: طی جلسات مناطق آمایشی کشور ماموریتهای ویژه هر منطقه مشخص و با ترکیبی هدفمند از ظرفیتها و ماموریتهای مناطق، ماتریس برنامهریزی روشنی تدوین میشود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت بحث مرجعیت علمی و لزوم تشریک مساعی دانشگاهها در جهت دستیابی به این مهم توضیح داد: هدف از اجرای این بسته تسهیل حرکت دانشگاهها در مسیر تحول و نوآوری است.
لاریجانی جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان را خودباوری و لازمه دستیابی به مرجعیت علمی دانست و اظهار کرد: با توجه به پیشرفتهای علمی کشور طی دهههای اخیر لازم است زمینههایی که میتوانیم در آن به مرجعیت علمی برسیم رصد کرده و در راستای این امر برنامهریزی کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت آیندهنگاری، رصد مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی و کمک به دانشگاهها جهت تعریف ماموریتهای روشن در راستای دستیابی به مرجعیت علمی را از وظایف مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی برشمرد و افزود: این مرکز در شورای گسترش و توسط وزیر محترم بهداشت تصویب شده و راهاندازی آن تا پایان امسال جزء برنامههای معاونت آموزشی است.
لاریجانی با بیان اینکه باید نقاط قابل دستیابی در مرجعیت علمی روشن شود، یادآور شد: در چند ماه آینده، الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی و مأموریت دانشگاهها و قطبهای علمی برای تحقق آن تدوین خواهد شد و امیدواریم این امر بتواند گامی موثر در دستیابی کشور به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی باشد.