از تشکیل شورای تخصصی شناسایی نخبگان قرآنی تا برپایی نمایشگاه دائمی در ایلام
کد خبر: 3360407
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
حق‌نظری بیان کرد:

از تشکیل شورای تخصصی شناسایی نخبگان قرآنی تا برپایی نمایشگاه دائمی در ایلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر امور قرآنی تبلیغات اسلامی ایلام با تشریح فعالیت‌های قرآنی از اقدامات حمایتی این نهاد، تشکیل شورای تخصصی شناسایی نخبگان قرآنی و برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، اکبر حق‌نظری، مدیر امور قرآنی این نهاد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در استان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی استان ایلام در 17 مؤسسه قرآنی و 125 خانه قرآنی روستایی در بیش از 250 روستا اجرا می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد این خانه‌های قرآنی، گفت: حضور عموم مردم در برنامه‌های خانه‌های قرآنی با توجه به اینکه این مراکز در این استان حدود 7 سال است که تأسیس شده‌اند، نشانگر اقدامات و عملکرد مناسب این خانه‌هاست.
حق‌نظری حضور نوجوانان و جوانان و نقش‌آفرینی آنها در مراحل و مسابقات قرآنی کشور را یکی دیگر از نشانه‌های تأثیرگذاری این خانه‌های قرآنی دانست و افزود: حضور جوانان و نوجوانای نظیر آقای میثم خرمی، عضو منتخب دوره استعدادهای درخشان سال جاری که مورد تشویق اساتید قرآنی قرار گرفت و آقای علی خانی، چهره درخشان این استان در حوزه نغمات و لحن و آقای محمدی، جوان با استعداد کشورمان که در حوزه صداسازی فعالیت‌های خوبی را داشته و همچنین 15 نفر از حافظان 15 جزء قرآن کریم از روستاهای محروم و دورافتاده، حاصل فعالیت پرثمر این خانه‌های قرآن روستایی است.

دارالقرآن ایلام از استعدادهای برتر حمایت می‌کند
وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دارالقرآن این استان از استعدادهای قرآنی، خاطرنشان کرد: دارالقرآن در جهت حمایت از استعدادهای درخشان استان جلساتی را نیز برای آقای خانی تشکیل داد تا تجربیات خود را به دیگران انتقال دهد و همچنین طرح چاپ کتاب مجموعه مطالعات و تحقیقات آقای محمدی را نیز در سازمان دارالقرآن‌الکریم مطرح کردیم تا این کتاب به چاپ برسد.
مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام از تشکیل شورای تخصصی نخبگان قرآنی استان خبر داد و گفت: یکی از عمده فعالیت‌های این اداره تشکیل شورای تخصصی نخبگان در دارالقرآن این استان است؛ فعالیت این شورای تخصصی در حوزه آسیب‌شناسی و شناسایی استعداد‌های قرآنی استان و به کارگیری آنان در عرصه‌های مختلف است که بر این اساس از افراد سرشناس قرآنی، مدرسان و حفاظ قرآن استان به کارگیری شده است.
حق‌نظری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در این استان، بیان کرد: 10 جلسه تفسیر قرآن کریم در قالب طرح ابلاغی سازمان دارالقران‌الکریم برای حمایت از جلسات دائمی تفسیر در 10 شهرستان این استان به صورت هفتگی با حضور انبوه مردم برگزار می‌شود که در تابستان امسال تا کنون 80 جلسه برگزار شد.
وی اجرای کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در سراسر شهرها و روستاها و دوره‌های آموزشی تفسیر و مفاهیم قرآن برای محلات و همچنین شرکت مستمر مردم در طرح قرآنی «1449» را از دیگر فعالیت‌های قرآنی این استان عنوان کرد.
این کارشناس قرآنی با بیان اینکه دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان ایلام محور امور قرآنی استان است، به تعاملات این مرکز با دیگر نهادهای استانی اشاره کرد و افزود: هماهنگی، همکاری و وحدت بین نهادهای این استان مطابق شعار سال جاری می‌تواند به جریان قرآنی و ارتقای سطح قرآنی استان کمک کند که بر این اساس ضمن هماهنگی درون سازمانی، تعاملاتی با نهادها و سازمان‌های استان نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری و شورای شهر و روستا انجام شده تا از پتانسیل همه مراکز در ارتقای سطح قرآنی استان استفاده شود.

برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در ایلام
مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام همچنین در خصوص تمهیدات حمایتی دارالقرآن این استان، تصریح کرد: در این راستا 2 هزار جلد قرآن کریم در طلیعه ماه مبارک رمضان سال جاری بین مردم استان توزیع شد که تأمین اعتبار آن از سوی انجمن خیران استان صورت گرفت. همچنین 1500 جلد قرآن کریم و حدود یک 1190 مورد اقلام فرهنگی، شامل کتاب و نرم افزار نیز بین مؤسسات قرآنی شهر و روستا توزیع شد.
وی در پایان از دایر شدن نمایشگاهی قرآنی در آینده با همکاری نهادهای دولتی به صورت دائمی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 60 نوع قرآن‌ خطی به نمایش در خواهد آمد.

captcha