توافق هسته‌ای دستاویزی برای بیگانگان نباشد
کد خبر: 3361391
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
امام جمعه رشت:

توافق هسته‌ای دستاویزی برای بیگانگان نباشد

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای نباید دستاویزی برای بیگانگان باشد، گفت: ملت ایران باید در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 20 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و با تاکید بر اینکه ملت ایران باید هوشیار باشند، اظهار کرد: ملت ما نباید به دشمنان اجازه دخالت در امور کشور را دهند و توافق هسته‌ای نباید دستاویزی برای بیگانگان باشد.

وی با بیان اینکه مذاکرات انجام شده فقط درخصوص موضوع هسته‌ای بوده است، افزود: برجام فقط یک توافقنامه است و برای کشور تعهد بین‌المللی ایجاد می‌کند. اصل برجام را می‌پذیریم ولی شورای امنیت کشور و مجلس شورای اسلامی باید درباره آن نظر بدهند.

این کارشناس دینی با تاکید بر اجرای قوانین و ضوابط اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت و مردم باید اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند و تنها با اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب ایستادگی کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت کند، ادامه داد: برخی برای مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه‌هایی در ذهن دارند که شورای نگهبان باید نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با لازم دانستن پیشرفت علمی کشور، اضافه کرد: کشور ما نیازمند پیشرفت‌های علمی است و باید از نظر علمی به رشدی برسیم که با کشورهای پیشرفته برابری کنیم.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: ازدواج و زندگی این دو معصوم الگویی برای جامعه اسلامی است.

آیت‌الله قربانی یکی از معضلات جامعه را افزایش سن ازدواج دانست و تصریح کرد: شرایط ازدواج آسان باید برای جوانان  فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج از نیازهای اساسی یک فرد است، گفت: انسان به بهانه فراهم نبودن شرایط، نباید ازدواج را عقب بیندازد و فقر انسان را وادار به تلاش می‌کند و انسان با ازدواج به آرامش می‌رسد.

captcha