آغاز طرح همیار غدیر در ۳۱ دبستان آران و بیدگل
کد خبر: 3372304
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

آغاز طرح همیار غدیر در ۳۱ دبستان آران و بیدگل

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با دهه ولایت، طرح همیار غدیر به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی قم در ۳۱ دبستان دخترانه آران و بیدگل آغاز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، همزمان با دهه ولایت، طرح همیار غدیر به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 31 دبستان دخترانه آران و بیدگل آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه این طرح گفت: با توجه به اینکه امسال آخرین سال تحصیلی درسی است که عید غدیر در آن واقع شده و تا 13 سال دیگر چنین تقارنی را نخواهیم داشت، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی این اداره برای مدارس ابتدایی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان افزود: اجرای طرح همیار غدیر یکی از این طرح‌هاست که برای نخستین بار در 31 دبستان دخترانه شهرستان در طول هفته ولایت اجرا می‌شود.

وی در ادامه به شرح این طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: در این طرح اساتید و مبلغان دینی در قالب گروه جهادی تبلیغ مؤثر شاد کودکان (تمشک) به شهرستان اعزام شده‌اند و برنامه‌های شادیانه غدیر را در مدارس اجرا می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در این طرح علاوه بر اجرای گفتمان دینی ولایت و امامت و پرسش و پاسخ دانش‌آموزان، واقعه غدیر به صورت تصویری نقالی می‌شود.

حجت‌الاسلام مردان، عید غدیر را با ارزش‌ترین و والاترین عید اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حفظ  و تکریم این واقعه و برگزاری برنامه‌های جشن و سرور در جامعه و بزرگداشت غدیر بر هر مسلمانی واجب است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ غدیر بین دانش‌آموزان و ایجاد فضای شاد معنوی در مدارس در دهه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: نقالی و قصه‌گویی غدیر با زبان کودکانه و بیان آن به شکل تصویری می‌تواند تجسم دانش‌آموزان را از این واقعه بهتر کند و درک آنان را از این واقعه عینیت بخشد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: شرح واقعه غدیر به‌صورت قصه‌گویی، اجرای شعر کودکانه، مولودی خوانی و اجرای مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های این طرح در مدارس است.
مردان با توجه به اهمیت ویژه عید غدیر، بر لزوم اجرای برنامه‌های محتوایی و متنوع برای تمامی اقشار مختلف مردم به منظور آشنایی هرچه بیشتر با ابعاد عید غدیر خم تأکید کرد.

الهه دهقانی

 

captcha