ضرورت ورود اوقاف به بحث درمان/ ۳۵ مرکز تحقیقات خیریه در غرب فعال است
کد خبر: 3372440
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
علی محمدی اظهار کرد:

ضرورت ورود اوقاف به بحث درمان/ ۳۵ مرکز تحقیقات خیریه در غرب فعال است

گروه سلامت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مشترک این سازمان با نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر اهمیت پرداختن به بحث وقف در حوزه سلامت پرداخت و اظهار کرد: ۳۵ مرکز تحقیقات خیریه در غرب فعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مشترک این سازمان با نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که عصر امروز یکشنبه 5 مهرماه، در محل سازمان اوقاف برگزار شد بر لزوم ورود سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه سلامت تاکید و اظهار کرد: این مسئله یکی از مواردی است که در شمول حوزه ماموریتی سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

وی با اشاره به وجود 35 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی خیریه و مردمی در حوزه سلامت در غرب اظهار کرد: از این تعداد 23 مرکز در آمریکا که یکی از آنها 42 میلیارد دلار سرمایه دارد و یکی در هلند دارای سرمایه 26 میلیارد دلاری است که یقینا که سنت حسنه وقف از مقایسه با این روش از احکام و قوانین متقن‌تری برخوردار است.

محمدی عنوان کرد: در این نشست بنا داریم از پیشنهادها و نظرات نمایندگان پیرامون حوزه‌های فعالیتی و ماموریتی سازمان اوقاف به‌ویژه پیرامون موقوفات در حوزه درمان سلامت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سازمان اوقاف قائل به توجه به مسئله پیشگیری هستیم اظهار کرد: در این راستا اولویت بندی کرده و با مشورت پزشکان متخصص برنامه‌های خود را تعیین کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در اوقاف با بیان اینکه با توجه به وضعیت جامعه و روند میانسالی جمعیت طبیعتا بیماری نیز افزایش می‌یابد که در سیاست‌های کلی نظام سلامت مقام معظم رهبری تاکید کردند که بیمار جز درد بیماری نباید درد دیگری داشته باشد؛ زیرا که بیماری متحمل هزینه‌های بسیاری است در این راستا اوقاف تلاش خود را انجام داده تا وارد حوزه درمان نیز بشود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که وقف این سرمایه ملی و خدایی از منظر مسئولین مورد توجه واقع شود عنوان کرد: برای این مسئله برنامه راهبردی و استراتژیک مورد نیاز است. انتظار داریم که در سیاست‌های کلان به ویژه برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شود.

خون جان باختگان منا حکومت آل سعود را نابود می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به فاجعه منا و کشته شده حجاج ایرانی به ویژه فعالان قرآنی پرداخت و اظهار کرد: ان‌شاء الله خون بیگناه این جان‌باختگان حکومت آل سعود را نابود خواهد کرد؛ زیرا از یک طرف با کمک تروریست‌ها و از طرف به طور مستقیم به آدم کشی مشغول هستند.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه فرمودند که این ایام با خوشحالی مردم از بازگشت حجاج و انجام اعمالشان همراه بود اما امسال این بار حادثه غمبار صحرای عرفات و منا موجب غمگینی و اندوه ناکی ملت شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به مدیریت غلط آل سعود در حرمین شریفین عنوان کرد: این دولت نباید هر بار زائران یک کشور را مقصر این اتفاق قلمداد کنند؛ زیرا آنها مدعی هستند که خادم الحرمین بوده و ادعای پذیرایی از مهمانان خانه خدا را دارند و میزبانی که رسما مهمان می‌پذیرد باید تا انتها شرایط را مناسب برای وی رغم زده و وظیفه خود را به نحوه احسن انجام دهد.

وی ادامه داد: آل سعود به وظیفه خود به‌خوبی عمل نکرده و حاضر نیست از مردم عذر خواهی کند؛ امیدواریم ملت‌های مسلمان جهان فکر و چاره‌ای برای برنامه حج اندیشه و اقدامی اساسی کنند زیرا به دولت‌های اسلامی در این زمینه امیدی نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با اشاره به جان باختن تعدادی از اعضای جامعه قرآنی در این فاجعه یادآور شد: محسن حاجی حسنی کارگر که رتبه نخست مسابقات مالزی برای ایران به ارمغان آورده بود در این فاجعه جان خود را از دست داد؛ برای خانواده ایشان و خانواده بزرگ قرآنی کشور آرزوی صبر کرده و ان‌شاء الله خود ایشان نیز مورد لطف و شفاعت قرآن قرار گیرد.

captcha