وزیر امور خارجه قزاقستان وحدت را کلید مبازه با داعش عنوان کرد
کد خبر: 3372807
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

وزیر امور خارجه قزاقستان وحدت را کلید مبازه با داعش عنوان کرد

گروه بین‌الملل: «ارلان ادریسف»، وزیر امور خارجه قزاقستان از رهبران کشورهای جهان خواست به منظور مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « omaha.com»، «ارلان ادریسف»، وزیر امور خارجه قزاقستان، راه‌کار مقابله با گروه تروریستی داعش را اتحاد یکپارچه کشورها دانست و گفت: اختلافات سیاسی تاکنون مانع از آن شده تا جامعه جهانی بتواند به طور جدی در مبارزه علیه داعش پیروز شود.


ادریسف، که دیروز و در نیویورک با خبرگزاری «آسوشیتِد پِرِس» گفت‌وگو می‌کرد، اعلام کرد: کشورش تا همین اواخر از افراط‌‌طلبی و بنیادگرایی به طور 100 درصد مصون بود، اما در پی رشد و رونق اقتصادی در قزاقستان «عقیده جنون‌آمیز افراط‌گرایی» بر بخشی از جمعیت این کشور سایه افکنده است.


وی تصریح کرد: این واقعیت که هم اکنون تعداد تقریبی 200 شهروند قزاق در سوریه در حال پیکار در صف گروه تروریستی داعش هستند یک «شوک فرهنگی» تلقی می‌شود.


وزیر امور خارجه قزاقستان اختلافات سیاسی موجود را مانع اصلی در خنثی کردن تهدیدها از سوی داعش دانست و از از بازیگران عرصه سیاست در جهان خواست با تشکیل اتحادیه‌ای با هدف مقابله با گروهی که هم‌اکنون یک سوم خاک سوریه و عراق را اشغال کرده و همچنان در حال گسترش قلمرو خود است، به پا خیزند.

captcha