اعلام فراخوان چهارمین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در کردستان
کد خبر: 3386324
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

اعلام فراخوان چهارمین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در کردستان

گروه اجتماعی: رئیس حوزه هنری استان کردستان از اعلام فراخوان چهارمین سوگوراه استانی «عکس عاشورایی» با محوریت نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در عاشورا در کردستان خبر داد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام وسالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران با وفایش اظهار کرد: به منظور نمایش آئین‌های محرم الحرام، انعکاس مشارکت مذاهب و قومیت‌های مختلف استان در آئین های ماه محرم و وحدت بین آنها ، ثبت وانعکاس آئین های مختلف عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در مناطق مختلف استان، آشنایی با نحوه برگزاری نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان و  ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر چهارمین سوگواره  استانی «عکس عاشورایی» را با محوریت «نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در مراسم حسینی» در استان برگزار می‌کند.
وی با اشاره به هدف از قیام امام حسین (ع) به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی با توجه  به فراوانی موضوعات افزود: نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در مراسم حسینی، نماز ظهر عاشورا، آئین های محرم الحرام، امر به معروف و نهی از منکردر مکتب عاشورا از موضوعات این  سوگواره است.
مرادی به مقررات شرکت در این سوگواره اشاره و بیان کرد: شرکت تمامی عکاسان آزاد است، هر عکاس مجاز به حداکثر پنج قطعه عکس با موضوع مشخص بوده و عکس‌ها فقط به صورت فایل دیجیتال با وضوح dpi ۳۰۰ و  فرمت jpeg در ابعاد حداقل طول cm  ۳۰ ارسال شود.
وی با تأکید بر اینکه فرم شرکت در سوگواره به دقت تکمیل شود،  بیان کرد: مضمون آثار عاری از حرمت شکنی، قمه‌زنی، توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و قومی باشد و عکس‌های ارسالی مربوط به محرم‌الحرام سال های 90 تا 94 باشد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: عکس های منتخب به صورت نمایشگاهی معتبر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت دریافت آثار 28 آبان ماه سال جاری بوده است، عنوان کرد: انتخاب و داوری اثر پنج آذرماه و برگزاری  نمایشگاه 8 لغایت 14 آذرماه 94 است.
مرادی اعلام کرد:  به نفر اول چهار میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و  نفر سوم دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: تمامی عکاسان استان باید آثار خود را به دبیرخانه سوگواره  به آدرس سنندج، خ فلسطین، روبروی فرمانداری، حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت در یافت فرم شرکت در سوگواره  می‌توانند به سایت  حوزه هنری استان کردستان به آدرس www.artsanandaj.ir  مراجعه کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید عجمی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۲۱:۰۵
0
0
با سلام ودرود برشهدای کربلا وسلامتی برای شما . آیا از تهران هم می توانیم شرکت کنیم یا نه .تشکر التماس دعا عجمی
captcha