حجاب را با تمام وجودم درک کرده‌ام
کد خبر: 3386734
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
آفرین عبیسی:

حجاب را با تمام وجودم درک کرده‌ام

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: چادر به عنوان حجاب برتر اسلامی برای من ریشه در ایمان و اعتقاداتم دارد که با تمام وجود آن را درک کرده‌ام.

آفرین عبیسی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره جایگاه حجاب در ارتقای شخصیت زنان چنین اظهار کرد: من این نکته را چندین بار در مصاحبه‌های خود گفته‌ام که حجاب امری اجباری نیست، بلکه امری خواستنی و ایمانی است که به ایمان و باور فرد ربط دارد، چون تا زمانی که فرد مورد نظر تنها به شکلی ظاهری حجاب را رعایت کنند اتفاقی مثبت رقم نمی‌خورد و ما شاهد تاثیرات مثبت این پوشش در آدم‌ها نیستیم، اما وقتی باور و ایمان حرف اول را در این میان می‌زند بحث فرق می‌کند.

وی افزود: برای نمونه من از خانواده‌ای می‌آیم که نسل‌های مختلف چادری بوده‌اند و من نیز به تبعیت از خانواده‌ام، چنین حجابی را برگزیدم، البته این انتخاب از روی عادت یا خواست خانواده نبوده است، زیرا با تکیه بر باور خودم به این امر رسیدم. برای همین حاضر نیستم به هیچ طریقی آن را از دست دهم. این نکته را باید یادآور شوم که در زمان حال دیگر چادر استفاده نمی‌کنم، چون چند وقت پیش زمین خوردم و دستم شکست. برای همین دکتر به دلیل سن و سالم دستور داد چادر سر نکنم، چون انگشتانم قدرت نگاه داشتن چادر را ندارد، اما باز هم با مقنعه و مانتو سعی می‌کنم به صورت کامل حجابم را رعایت کنم.

چادر، مانعی برای کار بازیگر نیست

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا پوشش اسلامی مانع یک بازیگر در جهت ارائه بازی بهتر است؟ گفت: به نظرم کوچکترین مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برای مثال من هیچگاه بابت استفاده از چادر سختی نکشیدم. آن پوششی که هم در سریال «تنهایی لیلا» دیدید، پوشش من تا به امروز بوده، هرچند همانطور گفتم در این چند ماهه به توصیه پزشک دیگر قادر نیستم، پوشش ایده‌آلم که چادر است، استفاده کنم.

بازیگر فیلم «واکنش پنجم» در پاسخ به این سوال که چادر را چگونه توصیف می‌کند، گفت: به کلام نمی‌توانم برای چادر تعریفی خاص ارائه دهم، اما همین اندازه می‌گویم این پوشش به زن هویت و وقار می‌دهد، همچنین بسیاری از آسیب‌ها به واسطه پوشش چادر از زن دور نگاه داشته می‌شود. در کلامی می‌توان گفت که این پوشش امنیتی برای زن به همراه دارد که در جامعه امروزی نیازش به خوبی احساس می‌شود. این مسئله را هم از هر خانمی که چادر استفاده می‌کند، بپرسیم همین پاسخ را خواهد داد.

زندگیم در اعتقاداتم خلاصه می‌شود

وی به توضیح فوق اضافه کرد: تمام زندگی من در اعتقادات و ایمانم جمع می‌شود. برای همین سعی می‌کنم در طول زندگیم از آن مسیر خارج نشوم، چون به عنوان یک زن مسلمان خود را موظف می‌دانم که به فرامین دینم از جان و دل گوش فرار دهم. این امر نیز به هیچ وجه مانع از کارم نشده و همیشه با راحتی نقشی که من محول شده ایفا کرده‌ام، البته باز هم می‌گویم پوششی که هم اکنون دارم نیز به توصیه دکتر است و کاملا پوشیده و متناسب با فرامین دینم است.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره سریال «تنهایی لیلا» هم چنین اظهار نظر کرد: این سریال یک کار پرمخاطب بود که همه اقشار از آن استقبال کردند. دلیل این امر را من در چند عامل ارزیابی می‌کنم، ابتدا اینکه فیلمنامه این کار به شدت جذاب و دوست داشتنی بود و درام در آن خوب شکل گرفته بود، همچنین هدایتی که محمدحسین لطیفی، کارگردان کار به روی عوامل داشت نتیجه‌ای خوب برای کار به وجود آورد. نکته دیگر به بحث لوکیشن سریال بر می‌گردد که به نظرم با فرهنگ و سلیقه‌ای آحاد مردم همخوانی خوبی داشت.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
پریا مجابی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۴
0
0
آفرین آفرین خانم. همیشه اینقدر به حجاب اعتقاد داشتین؟
captcha