نمایشگاه دستاوردهای هنری ایثارگران اقلیت‌های دینی افتتاح شد
کد خبر: 3390799
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

نمایشگاه دستاوردهای هنری ایثارگران اقلیت‌های دینی افتتاح شد

گروه جهاد و حماسه: نخستین نمایشگاه دستاوردهای هنری ایثارگران اقلیت‌های دینی در نگارخانه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نخستین نمایشگاه دستاوردهای هنری ایثارگران اقلیت‌های دینی سه‌شنبه 28 مهرماه با حضور علی عباس کمری رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، حجت‌الله امانی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد، دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای این مرکز در نگارخانه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر افتتاح شد.

کمری در این مراسم گفت: اصول اساسی برنامه‌ریزی‌های این مرکز بر پایه شناخت، آگاهی بخشی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های نخبگان و هنرمندان شاهد و ایثارگر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح ملی و بین المللی است. چرا که نخبگان شاهد و ایثارگر باید به عنوان یک چراغ راه و هدایت‌گر در جامعه حاضر باشند.

وی الگوی جوانان و نخبگان شاهد و ایثارگر را امام حسین (ع)، شهدای صدر اسلام  و 8 سال دفاع مقدس دانست و افزود: شهدا نخبه های دوران بودند که با ایجاد شناخت در جامعه، مردم را هدایت کردند.

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: در جوار مرزهای کشور ما، کسانی که اندیشه و تفکر تاریکی نسبت به انسان، آزادی و حقوق بشر دارند کم نیستند، تفکر داعش و تکفیری‌هایی که بویی از اسلام نبرده‌اند نیز بر همین اساس بوده و کاملاً مغایر دین اسلام است چون اسلام دین وحدت، غفران، مودت و محبت است.

وی با بیان اینکه در کشور ما اقلیت های دینی در کنار مسلمانان در صلح و آرامش زندگی می کنند و هم سطح با سایر افراد جامعه از یک قانون واحد پیروی می کنند، افزود: آب و خاک این کشور برای همه ما عزیز است. اقلیت‌های دینی در کشور ما عاشقانه مودت و همدلی خود با سایر ادیان را نشان داده‌اند که این خود پاسخی به سخنان مقامات کشورهای غربی در خصوص رعایت نشدن حقوق این افراد در ایران است.

کمری با بیان اینکه امام حسین(ع) فردی بود که برای احترام به انسانیت قیام و جان خود را فدا کرد، بیان کرد: اصول و قوانین کشور ما بر مبنای انسانیت است، نه دین، رنگ و نژاد. سابقه تاریخی ایران اسلامی نیز نشان می‌دهد اقلیت‌های دینی همواره به خوبی و با مسالمت در این کشور زندگی کرده‌اند و هیچ‌گاه مشکلی نداشته‌اند.

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که نشان دهیم فرهنگ عاشورا متعلق به دین و فرهنگ خاصی نیست، افزود: حضور فعال اقلیت‌های دینی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران 8 ساله جنگ تحمیلی نشان می‌دهد آنها این حضور را افتخاری برای خود می‌دانستند و همیشه برای دفاع از وطن خود در کنار دیگر افراد جامعه حضور داشتند.

کمری افزود: عزاداری اقلیت های دینی در ماه محرم، نشانگر این مطلب است که ما با هم دلی در کنار هم زندگی می کنیم و به احترام گذاشتن به پیروان تمام ادیان معتقد هستیم.

لازم به ذکر است در نمایشگاه 84 اثر از 3 هنرمند جانباز و آزاده اقلیت دینی در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه پیش از این توسط هنرمندان شاهد و ایثارگر اقلیت دینی در کشور لبنان برپا شده بود.

captcha