شاه بیت دسته عزاداری هشتم محرم حسینیه اعظم زنجان اعلام شد
کد خبر: 3391637
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

شاه بیت دسته عزاداری هشتم محرم حسینیه اعظم زنجان اعلام شد

گروه اجتماعی:شاه‌بیت مراسم عزاداری باشکوه هشتم محرم امسال پایتخت شور و شعور حسینی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، امسال نیز مطابق سنوات گذشته، شاه‌بیتی برای مراسم عزاداری هشتم محرم انتخاب شده که نشانگر ایثار و فداکاری قمر بنی‌هاشم باشد.
هر سال در مراسم هشتم محرم دو بیت خاص در مدح حضرت ابوالفضل (ع) به صورت یکپارچه از سوی عزاداران خوانده می‌شود، شاه‌بیت امسال این مراسم «مولاسینه دلداده دی ابوالفضل» / «جاندان گیچوپ آزاده دی ابوالفضل» / «سردار کربلادی، فرمانده قوادی» است.
همچنین رجزخوانی این مراسم باشکوه را «قبله عالمیان زاده زهرا دی حسین»، «مکه و کربوبلا مسجدالاقصادی حسین» اعلام شده و این در شرایطی است که شاه‌بیت‌ها رجزهای مراسم هشتم محرم در مدح امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب می‌شود.
به گزارش ایکنا، شاه‌بیت انتخابی تلاش می‌کند که علاوه بر از جان گذشتگی حضرت ابوالفضل، ایشان را به‌عنوان الگو برای مردم معرفی کرده و به آنها خط دهی کند.
«جماعت یادگار حیدرم من / عزیزه مصطفایه یاورم من؛ دبیر دفترم من / وزیر لشکرم من» و «هانسی گروهین بله مولاسی وار، شیعه‌لرین حضرت عباسی وار» از جمله رجزخوانی‌ها و شاه‌بیت‌های معروف مراسم هشتم محرم هستند که هر سال توسط عزاداران حاضر در مراسم با صدای بلند به یاد واقعه کربلا و در مدح حضرت ابوالفضل (ع) خوانده می‌شود.

captcha