هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3425976
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر هفته قرآن و عترت جنوب کرمان گفت: هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به مدت یک هفته از ۲۵ آذر‌ تا اول دی‌ماه سال‌ جاری در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام جعفر نیک‌نفس، دبیر هفته قرآن و عترت جنوب کرمان دیروز، 9 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: هفته قرآنی جنوب کرمان در راستای تحقق سیاست تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی است که از طرف دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: هفته قرآن و عترت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در همه استان‌های کشور با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه برگزار می‌شود که در حال حاضر در هشت استان کشور این هفته اجرا می‌شود.
دبیر هفته قرآن و عترت جنوب کرمان تصریح کرد: هفته قرآنی در این استان‌ها در بخش‌های فرهنگی و هنری است و هر استان بر اساس توانمندی‌های منطقه خود در زمینه‌های مختلف این دو بخش برنامه دارند.
نیک‌نفس افزود: از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این هفته، استفاده از تمام ظرفیت‌های هر منطقه در زمینه تولیدمحور بودن بخش‌های فرهنگی و هنری است تا اثری که ایجاد می‌شود، کاری جدید باشد.
وی با اشاره به موضوع‌های مورد نظر این هفته در جنوب کرمان اظهارکرد: بخش‌های مختلف هنری در این هفته شامل تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، خطاطی، فیلم کوتاه، عکاسی، صنایع‌دستی (بافت، معرق و مشبک چوب)، نقاشی رنگ روغن و نگارگری هستند.
دبیر هفته قرآن و عترت جنوب کرمان با بیان اینکه موضوع‌های بخش هنری هم شامل شعر و ادبیات قرآنی، مقاله و پایان‌نامه که ویژه اساتید و دانشجویان است، ادامه داد: جشنواره آواها و نواها نیز در دو بخش سرود دانش‌آموزی و تواشیح برگزار می‌شود.
نیک‌نفس تصریح کرد: مسابقات هفته قرآن و عترت جنوب کرمان در بخش‌های اذان، تلاوت و حفظ 10 جزء و حفظ کل قرآن است که به صورت رقابتی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و برگزیدگان به اختتامیه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این هفته در جنوب کرمان هشت فراخوان داریم که بیشتر شامل بخش هنری است، گفت: هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به مدت یک هفته از 25 آذر تا اول دی‌ماه سال‌ جاری در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.
نیک‌نفس با بیان اینکه آغاز برنامه‌های این هفته با افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت است، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای قرآنی و همایش وحدت شیعه و سنی در یکی از شهرستان‌های منطقه از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

captcha