رسانه‌ها در انعکاس مسائل جزئی و منفی دقت کنند
کد خبر: 3446484
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
بهاروند:

رسانه‌ها در انعکاس مسائل جزئی و منفی دقت کنند

گروه هنر: معاون ارشاد لرستان گفت: رسانه‎ها نباید روی مسائل جزئی و منفی مانور دهند چراکه خیلی از نکات منفی نیازی به انعکاس ندارند و نشر آن‌ها موجب از بین رفتن امنیت و احساس امنیت می‎شود؛ هر اتفاق منفی را در فضای مجازی منعکس نکنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ماشاءالله بهاروند، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان روز گذشته، 18 آبان‌ماه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی که در استانداری برگزار شد، گفت: پژوهش‎ها در مسائل فرهنگی نقش بسیار مهمی دارند و با انجام پزوهش می‎توان فعالیت‎های فرهنگی مؤثرتری داشت.

وی بیان کرد: اگر فعالیت‎های فرهنگی متکی به پژوهش‎های علمی باشند در تصمیم‎گیری‎ها و اجرا موفق‎تر عمل خواهیم کرد و با اطمینان بیشتری کار پیش می‎رود.

بهاروند با اشاره به این‌که باید بین ناامنی و احساس آن تفاوت قائل شد، ادامه داد: رسانه‎ها در بحث امنیت و احساس امنیت نقش بسیار مؤثری دارند که نمی‎توان از آن چشم‎پوشی کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: رسانه‎ها نباید روی مسائل جزئی و منفی مانور دهند چراکه خیلی از نکات منفی نیازی به انعکاس ندارند و نشر آن‌ها موجب از بین رفتن امنیت و احساس امنیت می‎شود؛ هر اتفاق منفی را در فضای مجازی منعکس نکنیم.

بهاروند اظهار کرد: نیاز است که کار کارشناسی در قالب کمیته مشخص روی بحث احساس امنیت صورت گیرد تا این‌گونه روی مصادیق ناامنی به‌صورت تخصصی کار شود.

captcha