افتتاح نخستین کتابخانه عمومی ایثارگران همزمان با هفته کتاب
کد خبر: 3446713
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
نیکنام به ایکنا خبر داد:

افتتاح نخستین کتابخانه عمومی ایثارگران همزمان با هفته کتاب

گروه جهاد و حماسه: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: همزمان با هفته کتاب نخستین کتابخانه عمومی ایثارگران و جانبازان کشور در تهران افتتاح می‌شود.

علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه هفته کتاب نخستین کتابخانه عمومی ایثارگران و جانبازان در تهران افتتاح می‌شود، عنوان کرد: پیش از این بخش تخصصی ایثارگران، جانبازان و معلولان در کتابخانه مرکزی پارک شهر دایر بود که با توجه به استقبال خوب از این بخش تصمیم گرفتیم کتابخانه «آیت‌الله طالقانی» واقع در خیابان خیام، میدان امام حسین(ع) را به کتابخانه تخصصی ایثارگران و جانبازان تبدیل کنیم.
نیکنام با بیان اینکه این کتابخانه دارای 20 هزار نسخه کتاب است، گفت: هزینه صرف شده برای راه‌اندازی این کتابخانه یک میلیارد ریال بوده و با همکاری اداره پست قرار است کتاب‌ها به درب منزل اعضاء ارسال شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: مراسم افتتاح این کتابخانه تخصصی در روز پنجشنبه، 28 آبان ساعت 9:30 برگزار می‌شود.
نیکنام به راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار پاکدشت به نمایندگی از افتتاح سه کتابخانه سیار استان در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: هفته کتاب 32 کتابخانه استان تهران با صرف 575 میلیون تومان اعتبار صاحب کتاب‌های جدید می‌شوند. همچنین با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار عملیات نوسازی 15 کتابخانه تهران آغاز می‌شود.
وی همچنین به افتتاح کتابخانه ایثارگران و معلولان در کتابخانه طالقانی تهران اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته کتاب، بخش نابینایان کتابخانه‌های شهید باهنر و حضرت فاطمه(س) افتتاح می‌شود.
نیکنام گفت: از دیگر برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در هفته کتاب می‌توان به افتتاح دو کتابخانه روستایی، عضوگیری رایگان کتابخانه‌های استان و برپایی نشست کتابخوان مدرسه‌ای در 20 مدرسه اشاره کرد.

captcha