علمای مسلمان جهان در اندونزی گردهم آمدند
کد خبر: 3457158
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

علمای مسلمان جهان در اندونزی گردهم آمدند

گروه بین‌الملل:چهارمین کنفرانس بین‌المللی علمای مسلمان (ICIS) دیروز، چهارم آبان‌ماه، در شهر «مالانگ» واقع در شرق جاوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «جاکارتا گلوب»، این همایش با شعار «تعهد به ایجاد جامعه صلح‌ طلب» و با حضور معاون اول رییس جمهور اندونزی برگزار شد.

«یوسف کالا» ،معاون اول رییس جمهور اندونزی طی سخنانی در این همایش گفت: اگر دولتی با مردم خود عادلانه رفتار نکند در حقیقت در جهت آماده‌سازی شرایط به منظور نابودی خود حرکت می‌کند.

«یوسف کالا» معاون اول رییس جمهور اندونزی گفت: دولت‌های اسلامی باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب از گسترش خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم جلوگیری کنند.

«عبدالله احمد بداوی» نخست وزیر سابق مالزی نیز که در این همایش گفت: اکنون مسلمانان باید بردباری، رافت و عطوفت اسلامی را از طریق آشتی و اتحاد در خود تقویت کرده و از توسل به خشونت پرهیز کنند.

«میکاییل پریوو» رییس شبکه اروپایی ضد نژادپرستی که مقر آن در بروکسل قرار دارد نیز در این همایش از جامعه مسلمان خواست تا در برابرافراط و خشونت به کار گرفته شده توسط داعش و دیگر افراط گرایان موضع سخت و قاطع پیش گیرند.

captcha