کارگاه تخصصی حفظ و قرائت دانش‌آموزان در اهواز تشکیل می‌شود
کد خبر: 3460936
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
در قالب طرح چشم‌انداز ۵ ساله؛

کارگاه تخصصی حفظ و قرائت دانش‌آموزان در اهواز تشکیل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: براساس آغاز اجرای طرح چشم‌انداز پنج ساله تربیت دانش‌آموزان نخبه قرآنی در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، دومین کارگاه تخصصی نخبگان قرآنی در اهواز برگزار می‌شود.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح تربیت تخصصی نخبگان قرآنی در رشته قرائت قرآن کریم از آبان‌ماه و تدوین آن در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، دومین جلسه آموزشی کارگاه‌های تخصصی این طرح پنجشنبه، 26 آذرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه یک روزه با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر نخبه قرآنی از سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود، گفت: ساعت 8 تا 16 در مدرسه شاهد عفاف، دانش‌آموزان تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند. 120 دانش‌آموز دختر و پسر دارنده رتبه‌های برتر مرحله نخبگان مسابقات قرآن دانش‌آموزی از پایه هشتم تا چهارم متوسطه در این کارگاه‌ها که در دو رشته حفظ قرآن کریم و قرائت تشکیل می‌شوند، حضور خواهند داشت.

بلاسم بیان کرد: 10 مدرس در دو بخش پسران و دختران شامل سید جاسم موسوی، امین میمندی و سید فؤاد شوکاوی در رشته قرائت پسران، نادیا داودی، سنا منبوهی و نزیهه جنامی در رشته قرائت دختران، سبهان دغاغله، فؤاد نعیماوی در رشته حفظ پسران و سیده خلود موسوی و صدیقه لویمی در رشته حفظ دختران تدریس این کارگاه‌ها را برعهده دارند.

وی افزود: در زمان مانده تا تشکیل کارگاه آینده در دی‌ماه همه دانش‌آموزان مورد آموزش‌های غیرحضوری مدرسان از طریق تلفن و فضای مجازی قرار می‌گیرند؛ به طور تقریبی هر مدرس دارای 13- 10 دانش‌آموز است.

بلاسم پیرامون شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی توضیح داد: این دانش‌آموزان در مرحله نخبگان مسابقات قرآن استان خوزستان موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند. البته دانش‌آموزانی که حافظ 5 جزء از قرآن کریم و بالاتر نیز هستند و در مسابقات رتبه کسب نکرده‌اند نیز می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تأکید بر اینکه در سرمایه‌گذاری بر نخبگان قرآنی دانش‌آموزی چشم‌انداز 5 ساله طراحی شده است، ادامه داد: سه دوره آموزشی کوتاه مدت ویژه دانش‌آموزان چهارم متوسطه، میان‌مدت دوم و سوم متوسطه و بلندمدت پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است تا در پایان این چشم‌انداز قاریان و حافظان برجسته به جامعه قرآنی کشوری تحویل داده شود.

وی به تفکیک دانش‌آموزان شرکت کننده در رشته‌های حفظ پسران را 25 نفر، حفظ دختران را 29 نفر، قرائت پسران را 39 نفر و قرائت دختران را 27 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین پراکندگی جمعیت دانش‌آموزان مربوط به شهرهای شادگان، آبادان، خرمشهر، رامهرمز، رامشیر و ... است.

بلاسم اظهار کرد: همچنین، به دلیل ادغام مسابقات اوقاف با آموزش و پرورش در رده سنی زیر 18 سال رشته حفظ ویژه؛ رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم به رشته‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزان نیز اضافه شده است.

captcha