
به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاعرسانی الشاهد، مسئولان محلی موگادیشو اعلام کردند: مجمع امداد رسانی ایران در سومالی(کمیته امداد امام(ره)) در پایتخت این کشور دیروز، 22 دیماه، از سوی افراد ناشناس مورد هجوم قرار گرفته و اموال آن غارت شد.
به گفته مسئولان محلی این حمله 5 روز پس از قطع روابط دیپلماتیک سومالی با تهران صورت گرفته است.
بنا بر این گزارش، عاملان این حمله افرادی مسلح بودهاند که هویت آنان مشخص نیست.
برخی ساکنان منطقه نیز در غارت اموال کمیته امداد امام(ره) در سومالی همکاری داشتهاند.
محمد حسن، از مسئولان امنیتی سومالی گفت: نیروهای امنیتی پس از این حمله نیروهای امنیتی کنترل این مکان را به دست گرفته و چند نفر را در این خصوص بازداشت کردند.
وی افزود: تحقیقات درباره هویت اشخاصی که عملیات غارت اموال مؤسسه را طراحی کردهاند، ادامه دارد.