تظاهرات ضد آل خلیفه در نجف
کد خبر: 3468348
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

تظاهرات ضد آل خلیفه در نجف

گروه بین‌الملل: جمعی از بحرینی‌های مقیم عراق در اعتراض به اظهارات گستاخانه وزیر خارجه بحرین علیه آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف تظاهرات کردند.

تظاهرات ضد آل خلیفه در نجف
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«منامه پست»، این تظاهرات روز شنبه، 26 دی‌ماه، در محکومیت اظهارات گستاخانه اخیر خالد بن‌احمد آل‌خلیفه، وزیر امورخارجه بحرین علیه آیت‌الله العظمی سیستانی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، اظهارات وزیر امور خارجه بحرین مبنی بر تروریست‌خواندن نیروهای بسیج مردمی عراق و درخواست وی از آیت‌الله سیستانی برای صدور فتوایی در زمینه انحلال بسیج مردمی این کشور را محکوم کردند و این اظهارت را گستاخي آشكار عليه مرجعيت دینی شیعیان دانستند.

تظاهرکنندگان همچنین، پرچم بحرین، تصاویری از آیت‌الله سیستانی و پلاکاردهایی در محکومیت گستاخی وزیر امورخارجه بحرین علیه آیت‌الله سیستانی در دست داشتند.

وزیر خارجه بحرین روز جمعه، 25 دی‌ماه، در صفحه «توئیتر» خود، در اتهاماتی بی‌پایه و اساس، نیروهای بسیج مردمی عراق را که با گروهک تروریستی داعش در حال مبارزه هستند را گروهی تروریست خواند و انفجارهای سه‌شنبه گذشته در مساجد «المقدادیه» استان «دیاله» عراق و کشتار برخی افراد بی‌گناه را به نیروهای بسیج مردمی عراق نسبت داد.

وی در ادامه اظهارات گستاخانه خود خطاب به نیروهای بسیج مردمی عراق گفت که چه فرقی میان شما و داعش وجود دارد؟!

وزیر امور خارجه بحرین همچنین، در بخشی از توئیت خود، از آیت‌الله سیستانی خواست که فتوایی برای انحلال نیروهای بسیج مردمی عراق صادر کند.

captcha