قول مساعد مسئولان در پرداخت هزینه تحصیل رایگان حافظان قرآن در روزهای آینده
کد خبر: 3471091
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
افتخاری تأکید کرد:

قول مساعد مسئولان در پرداخت هزینه تحصیل رایگان حافظان قرآن در روزهای آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به ضرورت تشکیل نهضت خیرین قرآنی گفت: مسئولان، قول پرداخت هزینه تحصیل رایگان حافظان کل قرآن کریم را ظرف روزهای آتی داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان که عصر امروز، 9 بهمن‌ماه با حضور اساتید، پیشکسوتان، خادمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(یادمان هفتم تیر) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: این دهه تجلی واقعی و عملیاتی آیات قرآن و باور و عمل به این کتاب آسمانی است.

وی تصریح کرد: اگر قرآن را خواندیم و آیات آن را حفظ کردیم و تلاوت‌های زیبا داشتیم باید به دنبال آن، عمل به آیات قرآنی داشته و پیش از آن، باور به وعده‌های الهی داشته باشیم.

افتخاری اظهار کرد: تمام همت ما باید بکارگیری آیات الهی در زندگی شخصی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی و سیاسی و یا در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی و ... باشد. اگر زندگی ما رنگ قرآنی گرفت و شاخص زندگی ما را قرآن مشخص کرد و اگر چنین شد که سر چندراهی‌ها به قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) نگاه کردیم، آن هنگام است که می‌توانیم به راحتی راه را پیدا کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دهه فجر در حقیقت نشان داد که اگر ما باور به نه شرقی و نه غربی داشته باشیم بلکه به « لا اله الا الله» اعتقاد داشته باشیم و بگوییم و به وعده‌های الهی چشم بدوزیم و به ویژه توجه به آیه شریفه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» داشته باشیم اینجاست که می‌توان بدون تکیه بر ابرقدرت‌ها و یا استکبار جهانی و افرادی که هیچ‌ وقت به فکر حقوق بشر و حتی دلسوز مردم خودشان نبوده‌اند و با اعتماد به توان جامعه، همه چیز خواهیم داشت.

وی افزود: در روزهای اخیر، دیدیم که مزدوران و اوامر استکبار، تکیه‌گاهشان نیروی نظامی آمریکا بوده است اما بحمدالله نیروهای ولایی ما چه پیشکسوتان و چه جوانان توانستن این نماد ظاهری و پوچ آنها را در هم بشکنند.

افتخاری بیان کرد: جمع عظیمی از کل کشور در این مسابقات جمع شدند بدون ریالی از بیت‌المال این مسابقات برپا شد و این مهم است که در همه امور راز ماندگاری آن توجه مردمی است همان که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم بر آن تأکید فرموده‌اند و قبلا نیز بر آن تأکید کرده بودند.

وی تصریح کرد: قرآنیان خودشان را الگوی جامعه بشری اعم از اخلاق، رفتار، دقت و مجاهدت و بصیرت و ... بدانند و اینکه مجموعه افرادی هستند که مالشان را وقف قرآن و دین می‌کنند اما برخی دیگر که تمکن مالی ندارند جان و تخصص قرآنیشان را وقف می‌کنند.

افتخاری اظهار کرد: هر جوانی که به شهر و روستایی می‌رود خودش را وقف قرآن بدانند که هنگامی که این کار را کنند قطعا «الَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا» و «إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» خواهند دید و تزلزل نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: عده‌ای به عنوان خیّرین قرآنی، نهضت خیّرین قرآن را راه‌اندازی کنند هر چه که دارند و هر امکاناتی که دارند در خدمت قرآن کریم در آوردند که بهترین پشتوانه و گنجینه است.

افتخاری با اشاره به توجه مسئولان به قرآن، اظهار کرد: در برنامه پنجم، راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی را مصوب کردیم تا پایان سال دوم، دولت باید تهیه و ابلاغ می‌کرد، اما هنوز خبری از آن نیست. در برنامه ششم نیز که به مجلس ارائه شد در آن خبری از قرآن نیست همانطور که خبری از دفاع مقدس نیز نیست.

وی ادامه داد: ما بحمدالله رویش‌های انقلاب را در جامعه قرآنی می‌بینیم. روزی قدم کوچکی را در خدمت قرآنیان مبنی بر تحصیل رایگان قاریان و حافظان برداشتیم که متأسفانه بودجه همه، پرداخت شده است اما اینکه برکت بودجه است، هنوز پرداخت نشده است که با این عدم پرداخت، مشکلات فراوانی برای این عزیزان پیش آمد.

افتخاری افزود: اخیراً طی پیگیری‌های انجام شده پرداخت آن میسر شده است و قول‌هایی در این زمینه داده شده است و امیدواریم که خیرین، وقف و نذر برای گسترش فرهنگ قرآنی داشته باشند که وابسته به برخی از بودجه‌های دولتی که امسال است و سال بعدی شاید نباشد، نباشیم.

وی عنوان کرد: تلاش کردیم که این امر را قانونی کنیم که اما متأسفانه به دلیل مغایرت با قانون اساسی و به دلیل بار مالی امکان پذیر نبود.

captcha