حضور 10 هزار نفر در جشنواره قرآنی المصطفی(ص)/ حفظ قرآن شرط ورود می‌شود
کد خبر: 3472815
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
معاون فرهنگی تربیتی المصطفی(ص) خبر داد:

حضور 10 هزار نفر در جشنواره قرآنی المصطفی(ص)/ حفظ قرآن شرط ورود می‌شود

گروه حوزه‌های علیمه: معاون فرهنگی تربیتی المصطفی(ص) گفت: بیش از 10 هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) شرکت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام رضا شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) دیشب 14 بهمن ماه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)گفت: قرآن کریم محور همه برنامه های ما در جامعه المصطفی است که مخاطبان ده ها هزار نفری دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون 30 هزار نفر از طلاب با این نهاد حوزوی بین المللی مرتبط هستند و در آن تحصیل می کنند و 40 هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند و هزاران نفر از خانواده های آنان نیز در کنار این مجموعه از معارف الهی بهره مند می شوند.
شاکری گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری این جشنواره قرآنی و حدیثی، شناسایی نخبگان قرآنی و معرفی آنان به جهان اسلام است و از آن لطیف تر معرفی الگوهایی از میان شخصیت های برجسته علمی و دینی جهان اسلام است که امسال از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: 1314 پایان نامه قرآن و حدیث در المصطفی در موضوعات مختلف تدوین و تالیف شده است که گنجینه ای از معارف قرآنی و حدیثی محسوب می شود.
وی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره بیش از چهار هزار نفر رشته در داخل کشور و بیش از 9 هزار نفر رشته از خارج کشور حضور یافتند و مسابقات در سه بخش معارفی، مهارتی و آثار برگزار شد.
شاکری اظهار کرد: برای دوره تمهیدیه بنا داریم حافظان قرآن تربیت کنیم کاری که در برخی مراکز دنیا صورت می گیرد و شرط ورود است و ما هم در برخی نمایندگی ها این توفیق را داشته ایم که همه افراد حافظ قرآن هستند.
شاکری اظهار کرد: از 140 ورودی کشور نیجریه 72 نفر حافظ کل و مابقی نیز حافظ اجزای مختلف هستند و از سال بعد هر ورودی که وارد سیستم المصطفی می شود باید حافظ و قاری باشد تا نیازمند هزینه برای آموزش آنان نباشیم.
وی افزود: یکی از محورهای آموزش ما ارتقای عقلانیت دینی با محوریت قرآن و عترت است از این رو شعار این دوره از جشنواره عقلانیت دینی، جاهلیت مدرن انتخاب شده است.

captcha