کد خبر: 3475576
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

پرستار؛ فرشته‌ای که امید را نوید می‌دهد

گروه اجتماعی: پرستاران فرشتگانی هستند که امید را نوید می‌دهند و با دستان پُر از مهر در اوج صبوری برای تسکین درد و رنج بیمار تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با نگاه صبورانه و دستان پُر از مهرش بر بالین بیماران می‌رود و روحیه بیماران را در شرایط سخت و پُر  از درد تقویت می‌کند فرقی ندارد شب است یا روز، مهربانی را همیشه با لبخندی به بیماران هدیه می‌کند و عشق را به‌معنای واقعی در این شغل معنا کرده است.
با لباس سفیدش در کنار بیمار قرار می‌گیرد و رنج و درد بیمار را به‌خوبی درک می‌کند، آن‌قدر که انگار می‌خواهد با این کار از رنج بیمار بکاهد.
ایثار، فداکاری و صبر در وجودش موج می‌زند، می‌دانم پرستاران این همه صبوری و ایثار را از بانوی اسلام حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند که این همه در این شغل مقدس همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا از رنج بیمار کاسته شود.
انگار پرستاران لحظه به لحظه با بیماران همراه می‌شوند، با لبخند بیمار شاد می‌شوند و از درد و بیماری بیماران ناراحت می‌شوند و با همه وجود در کنار بیماران هستند و به وظیفه خود به‌خوبی عمل می‌کنند.
پرستاران در سلامت بیماران و تقویت روحیه آنان نقش بسیار مهمی دارند و با حفظ روحیه ایثار، تسکین دردهای بیماران می‌شوند.
آری همه پرستاران ایثار و فداکاری و عشق در این حرفه را از حضرت زینب(س) سرمشق گرفته‌اند ، حضرت زینب(س) که در حادثه کربلا علاوه‌بر رسالت مهمی که بر عهده داشت، لحظه‌ای از پرستاری مجروحان این حادثه غافل نشد.
در حادثه کربلا حضرت زینب(س) در اوج صبوری علاوه بر تحمل سختی‌ها و رنج‌های بی‌شمار همواره از مجروحان پرستاری می‌کرد و به خانواده بازماندگان نیز دلداری می داد .
پرستاری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا آنقدر بی نظیر بود که نشان داد در کنار همه رنج‌ها و مصیبت‌ها باز هم در کنار بیماران و مصیبت‌دیدگان حاضر می‌شد و با صبر و فداکاری، درس ایثار می‌داد.
حضرت زینب(س) در روز پنجم سال ششم هجرت در مدینه متولد شد و در دامان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پرورش یافت و حالا سالروز ولادت حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده و فرصتی است تا در این روز از پرستارانی که با عشق و فداکاری در این حرفه مقدس مشغول به کار هستند، تقدیر شود.

مرجان سلیمانی
captcha