استاد مجيد محمدي؛ اولين شهيد قرآني مدافع حرم
کد خبر: 3475900
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
دفاع مقدسي كه در سوريه ادامه دارد؛

استاد مجيد محمدي؛ اولين شهيد قرآني مدافع حرم

گروه فعاليت‌هاي قرآني: تشييع هر باره پيكر شهيدان مدافع حرم اهل‌بيت(ع) دليلي محكم بر آن است كه دفاع مقدس برابر ظالمان و دشمنان خدا همچنان ادامه دارد. شهادت جانباز حجت‌الاسلام مجید محمدی استاد قرآن در استان خوزستان در سوريه و در دفاع از حرم حضرت زينب(س) به روشني گوياي «كلّ يوم عاشورا و كلّ ارض كربلا» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، شيعيان حضرت اميرالمومنين علي(ع) هيچگاه نخواهند گذاشت خاندان آل طه(ص) بار ديگر مورد بي‌حرمتي قرار گيرند؛ تشييع شهداي مدافع حرم گواهي محكم بر اين ادعا است.

جانباز شهید حجت‌الاسلام مجید محمدی با بیش از 50 ماه حضور در جبهه در دوران دفاع مقدس، از مدرسان معارف اسلامي، اخلاق و قرآن دانشگاه آزاد و آموزشكده سما در عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا در مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه به درجه شهادت نائل آمد.

مژگان شافعی، مدرس و کارشناس قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در گفت‌وگو با ايكناي خوزستان، پیرامون شهید مجید محمدی، اظهار کرد: وی قبل از سال 80 در سازمان اسناد انقلاب اسلامی مشغول به کار بود و پس از آن به شوشتر آمد و در قسمت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به کار مشغول شد.

وی بیان کرد: شهید محمدی در حوزه علمیه شوشتر و اهواز و سپس در قم تحصیلات طلبگی خود را سپری کرد، وی از شاگردان آیت‌الله استادی بود. این شهید والامقام سطح 3 حوزه را در قم پشت سر گذاشت و در حوزه علمیه اهواز نیز مسئول امور دینی طلاب بود.

شافعی با اشاره به اینکه شهید محمدی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت و به درجه جانبازي رسيد، گفت: وی در دفاع مقدس از رزمندگان گردان مالک اشتر شهرستان شوشتر بود که منجر به مجروحيت شیمیایی وي شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید محمدی از سال 82 تدریس را در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر شروع کرد، گفت: دروسی همچون معارف اسلامی، تاریخ اسلام، اخلاق اسلامی، اندیشه اسلامی، دانش خانواده و قرائت قرآن توسط وی تدریس می‌شد؛ شهید محمدی از تابستان سال تحصیلی 82- 83 در واحد دانشگاهی شوشتر و از سال تحصیلی 86-87 تا نیمسال اول 94-95 در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما شوشتر و سما دخترانه اهواز، سما پسرانه اهواز، جهاد دانشگاهی استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز شاخه شوشتر به تدریس مشغول بود.

شافعی که از سال 80 تجربه همکاری با شهید محمدی را در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد شوشتر دارد، بیان کرد: ایشان از 5 دی‌ماه امسال برای اولین بار به عنوان بسیجی داوطلب به سوریه اعزام شد.

وی ادامه داد: شهید محمدی نماینده سازمان سما در اجرای طرح قدس در آموزشکده سما شوشتر بود؛ طرح قدس اجراکننده مسابقات قرآنی در این آموزشکده است.

شافعی گفت: شهید محمدی متولد 1346 و ساکن اهواز و دارای سه فرزند(دو پسر، یک دختر) بود. همسر وی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است و در منطقه گلستان اهواز زندگی می‌كنند.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل آنکه شهید محمدی در دی‌ماه به سوریه اعزام شد برگه‌های امتحانی دانشجویان این شهید را من تصحیح کردم و می‌دیدم که دانشجویان در پایین برگه به دلیل آنکه می‌دانستند استادشان به سوریه اعزام شده با جملاتی همچون «استاد عزیز مواظب خودت باش» یا «استاد خدانگهدارت باشد» علاقه خود را به ایشان نشان دادند. دانشجویان وی به او علاقه‌مند بودند چرا که هیچ‌گاه در کلاس درس دانشجویان را تحقیر نمی‌کرد و اگر آنها نظر مخالفی هم داشتند اجازه می‌داد آزادانه بیان کنند.

شافعی گفت: از وی می‌شنیدیم که می‌گفت «من فرزند هشت سال دفاع مقدس هستم و نمی‌توانم آرام بگیرم و جز با شهادت آرامش پیدا نمی‌کنم.»

به گزارش ايكناي خوزستان، به گفته يكي از سرداران حاضر در مراسم تشييع پيكر شهيد محمدي، «اين شهيد والامقام همانگونه كه در هشت سال دفاع مقدس فرمانده بود در سوريه نيز فرمانده بود و آموزش‌هاي لازم را به رزمندگان ارائه مي‌كرد.»

جانباز شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام مجید محمدی امروز 26 بهمن‌ماه پس از تشییع و اقامه نماز در مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر قطعه شهدای مدافع حرم در کنار شهیدان کجباف و مختاربند به خاک سپرده شد.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شاگرد استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۹:۲۱
0
1
استاد عزيزم تا ابد شاگردت خواهم ماند...

استاد مهربانم از بلنداي آسمان دستت به زمين مي رسد دست ما زمينيان را بگير ...
شاگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۷ - ۰۳:۵۹
0
1
استاعزیزم تاابد بیادت خواهم ماند
شاگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۲۰:۱۳
0
1
خدای من تازه خبر شهادت استاد رو شنیدم :'( جز بهترین استادای من بودید.که تا همین الانم بعد فارغ التحصیلم هم یادتون میکنم :'( روحتون شاد استاد عزیزم :'(هیچوقت فراموشتون نمیکنم
سید علی سینا آل محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۲:۴۵
0
1
یادشان گرامی باد من در حیسنیه صاحب الزمان شهرک شهید عباسپور واقع در فاز 4 کوی ملت اهواز پشت سر ایشان نماز میخواندم
سید علی سینا آل محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۲:۴۵
0
1
یادشان گرامی باد من در حیسنیه صاحب الزمان شهرک شهید عباسپور واقع در فاز 4 کوی ملت اهواز پشت سر ایشان نماز میخواندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۲۳:۲۵
0
0
شهیدمحمدی عزیز،مرا ببخش که افتادگی وتواضع وصمیمیتت مانع از آن شد که پی به جانبازی و سابقه درخشان و پرافتخارت ببرم وافسوس که دیرشناختمت.
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۲۰:۳۵
0
0
سلام و درود خدا بر شهدای اسلام...انقلاب...دفاع مقدس...مدافع حرم....
بنده تازه اومدم شوشتر و اولین جلسه ی مذهبی بنده مراسم سالگرد ایشونه که توی شهر شوشتر سالن ورزشی رسالت برگزار شد
بنده معتقدم شهدای مدافع حرم با رفتنشون تازه کارشون شروع میشه....
توی دنیا دفاع از حرم و دست اورد های انقلاب در اون دنیا حمایت از دوستان...
ان شاءالله لیاقت و ظرفیت شفاعت را داشته باشیم
captcha