به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک با حضور 40 نفراز بانوان قرآنآموز
در قالب 2 مرحله مقدماتی و تکمیلی توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شعبه آران و بیدگل در این شهرستان برگزار شد که پس از 5
روز آموزش تئوری و عملی روز گذشته، 9 اسفندماه با برگزاری آزمون عملی به کار خود پایان داد.
حجتالاسلام حسنزاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این مطلب که این دوره ویژه بانوان در
گروه سنی20 تا 35
سال برگزار شد، افزود: این دوره توسط مهدی فاضلی، فعال کشوری در زمینه کودک تدریس شد
که به نفرات برگزیده، گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت ادارهکل فرهنگ و
ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در بیان اهمیت و ضرورت این
دوره با اشاره به حدیث شریف «العلم
فی الصغر کالنقش فی الحجر» گفت: با توجه به یافتههای علمی دانشمندان علم
روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل میگیرد، لذا نیاز است
که آموزشهای دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم و در قالب زبان کودکانه در
این مقطع سنی ارائه شود.

وی درخصوص این دوره تصریح کرد: سر فصلهای آموزشی آن از سوی معاونت
قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و در دو زمان 24 ساعت
مجزا از یکدیگر تعریف شده بود.
وی مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) ایجاد زمینه آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن و مفاهیم دینی و نماز را
هدف کلی دوره مقدماتی عنوان کرد و افزود: استفاده از زبان کودکانه در قالب شیوههای مختلف از قبیل داستان،
شعر، بازی، نقاشی،کاردستی و... جهت انتقال و آموزش تعالیم و پیامهای دینی و
قرآنی به کودکان، شیوه آموزشی این دوره بود.
حسنزاده همچنین درخصوص دوره تکمیلی گفت: ارائه
مطالب و آموزشهای نوین و ابتکاری در زمینه فرزند پروری مثبت، افزایش مهارت مربیان
در زمینه برخورد با مشکلات رفتاری کودکان بر اساس آموزههای دینی، آشنایی با
مشکلات و بد رفتاریهای کودکان و ارائه مطالب مفید و کاربردی در جهت رفع آن و
بهبود ارتباط مربی با کودک و کاهش مشکلات رفتاری کودکان در کلاس و منزل از جمله
اهداف آن است.
مدیر عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: گذراندن
دوره کار روزی به مدت 50 ساعت پس از اتمام دوره در
مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکتکنندگان، از الزامات این دوره است که نحوه
آزمون آن شامل ارائه فعالیتهای عملی توسط فراگیران در حین دوره و آزمون عملی
پایان دوره بود.
گفتنی است؛ رقیه نوروزی، محدثه خالقی، زهره ذبیحی بیدگلی، محدثه
آفتابی، سکینه دادگر، فاطمه رضایینصرآبادی، هاجر صداقتی، مژگان بهزادیان، منا
مجدم، زینب رضاییمین، زینب باغبانزاده، فضه اسماعیلی، مطهره اقبالیان، طیبه
اقبالیان، سمانه اقبالیان، فاطمه فرجی، عفت دادخواه، مریم شبانیان، فاطمه رحمتیآرانی، منیره کشتکار، سارهسادات شریفی، ملیحه باغبانزاده، فاطمه رزاقی، نرگس
شبانی نوشآبادی، فاطمه غلامیان، زهرا کلهئی بیدگلی، زهرا سنائی نوشآبادی، نرجس
نجاریآرانی، مرضیه ناصحی، اعظم قاضی، لیلا سیدبیدگلی، هنگامه کریمزاده، ملیحه
صدیقیفر، مائده بارفروش، فهیمه گوهری، زینب سعدینژاد، نجمه مشتاق، فاطمه ارباب
سرنجی، زهرا سعادت، منیره علی جان زاده،
ریحانه ترکیان نفراتی بودند که توانستند در این دوره شرکت کنند.