مؤذن حقیقی کسی است که در راه اسلام گام بردارد
کد خبر: 3479825
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
صفی‌یاری:

مؤذن حقیقی کسی است که در راه اسلام گام بردارد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مؤذن حقیقی کسی است که در راه اسلام گام بردارد و نقش خود را در حوزه بصیرت‌افزایی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه به خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ظهر امروز،یازدهم اسفندماه، در همایش تجلیل از مؤذنان دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: طبق احادیت و روایات اذان نور است و مؤذن حامل این مهم محسوب می‌شود که این کلام بیانگر جایگاه مؤذن در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه اذان یکی از شعائر مهم دینی است که با طنین صدایش انسان را از درگیری‌های دنیا خارج می‌کند و او را به خداوندمتعال متوجه می‌سازد، تصریح کرد: در این ارتباط لازم است موذنان نگاهی جامع به ابعاد مختلف زندگی نخستین مؤذن اسلام بلال حبشی بیندازند، زیرا مؤذن حقیقی کسی است که در راه اسلام گام بردارد و نقش خود را در حوزه بصیرت‌افزایی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه به خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه منصب مؤذنی منصب بسیار بزرگی است،تصریح کرد: موذن مدال الهی را بر سینه خود نگاشته و در این مقام دارای وظایف مهمی است که باید در صدد عمل بدان گام بردارد.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد تغییر اساسی سبک زندگی افراد از اسلامی به غربی هستیم، گفت: این سبک زندگی افراد را غرق لذت‌هایی دنیایی کرده ولی در این جامعه تنها مؤذن است که با طنین «حی علی الصلاه» افراد را از خواب غفلت می‌تواند بیدار کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید فرهنگ اذان و اذان‌گویی را در جامعه اشاعه دهیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه مؤذنان وظیفه سنگینی بر دوش خود دارند؛ چراکه باید با عمل به این وظیفه افراد را به فریضه نماز دعوت کنند که این کار نیازمند برنامه است.

140 نفر برگزیده مسابقات اذان در استان زنجان شدند

در ادامه این مراسم، سعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: نماز دعوت الهی است که با اذان شروع می‌شود و انسان را به‌سوی خدای خود می‌خواند و اذان مقدمه بر پایی نماز است.

وی با اشاره به فراخوان اذان در بین دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: طی ارائه فراخوان به 30 دستگاه اجرایی استان در خصوص اذان، در نهایت 140 نفر برگزیده این مسابقات شدند که از این تعداد 68 نفر در دستگاه‌هایی اجرایی 11 نفر در عرصه دانشگاه‌های استان و 19 نفر با سابقه 30 سال حضور و 240 نفر دانش‌آموز در مدارس شناسایی شدند.

ناصری تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم گردهمایی افراد فعال در عرصه مؤذنی است که به‌واسطه این مراسم می‌توان از تجارب افراد در این عرصه برای کسب موفقیت‌های بیشتر استفاده کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان تاکید کرد: ترویج و گسترش فریضه نماز نیز یکی دیگر از اهداف همایش به‌شمار می‌آید که امیدواریم با شناسایی توانایی‌های افراد شاهد احیای شعائر دینی در جامعه باشیم.

captcha