نماز استغاثه به امام زمان(عج) در یزد اقامه می‌شود
کد خبر: 3480821
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

نماز استغاثه به امام زمان(عج) در یزد اقامه می‌شود

گروه اجتماعی: نماز استغاثه به امام زمان(عج) جهت تعجیل در ظهور در آخرین جمعه سال در جوار شهدای گمنام تکیه امیرچقماق یزد اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد، محمدعلی کریمی، مسئول ستاد برگزاری نماز استغاثه به امام زمان(عج) یزد اظهار کرد: با توجه به گرفتاری‌ها و فتنه‌های فراوان جهان اسلام، به خصوص گرفتاری‌های که جامعه شیعیان متحمل آن شده‌اند، جمعی از مردم عزیز با محوریت علمای ربانی، انقلابی و ولایی دارالعباده با همکاری 22 کمیته مردمی در نظر دارند به صورت جمعی و همگانی اقدام به دعا و نماز استغاثه به امام زمان (ارواحنافداه) به نیت تعجیل در امر فرج مولای منتظرمان نمایند و این طرح با نام «استغاثه رمز نزدیکی ظهور» انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد:‌ این نماز را شیخ عباس قمی(ره) در مفاتیح‌الجنان به نقل از «کلم الطیب» آورده‌ است.
وی با ذکر این نکته که این نماز باید فرادا خوانده شود خاطرنشان کرد:‌ با توجه به مشورت‌های انجام شده، این طرح با نظر آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در جمعه آخر سال(28 اسفند) اجرا می‌گردد و محل تجمع منتظران ظهور،‌ آستان مقدس امامزاده جعفر(ع)(بعثت) در ساعت 6:30 صبح همراه با قرائت دعای پرفیض ندبه خواهد بود.
کریمی ادامه داد: مسیر پیاده‌روی از امامزاده به سمت شهدای گمنام تکیه امیرچقماق می‌باشد و نماز در جوار 8 شهید گمنام تکیه امیرچقماق اقامه خواهد شد و سخنرانی، زیارت آل‌یاسین، مناجات و زمزمه همگانی دعای فرج از برنامه‌های دیگر این طرح می‌باشد.
وی تأکید کرد: در خصوص این برنامه از مراجع عظام تقلید (آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، صافی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی)استفتاء شده است.
مسئول اجتماعات مهدوی در باب اهمیت و ضرورت این کار اظهار کرد: نياز به همدلي اجتماعی براي تعجيل در ظهور امام زمان(عج) و وجود خلاء حركت‌هاي اجتماعي صحيح مهدوي و جولان منحرفين در مسئله مهدويت (‌جريان شيعه انگليسي و...)‌ از جمله موارد ضرورت انجام این طرح است.
captcha