اقتصاد مقاومتی، به مقاومت فرهنگی و فرهنگ مقاومتی نیاز دارد
کد خبر: 3485222
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کریمی‌فر:

اقتصاد مقاومتی، به مقاومت فرهنگی و فرهنگ مقاومتی نیاز دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: اقتصاد مقاومتی، به مقاومت فرهنگی و فرهنگ مقاومتی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، شنبه، 14 فروردین‌ماه، در نخستین جلسه شورای اداری این نهاد با اشاره‌به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: اقتصاد مقاومتی، به مقاومت فرهنگی و فرهنگ مقاومتی نیاز دارد. 
وی با اشاره‌به این‌که اقتصاد مقاومتی یعنی پرهیز از شعار درمانی و اجتناب از تصمیمات تورمی، عنوان کرد: آموزش و پرورش لرستان در سالی که گذشت توفیقات بسیار خوبی را کسب کرد که این توفیقات با همدلی، هم‌افزایی و همکاری تحقق یافت.
کریمی‌فر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از کارهای ماندگار آموزش و پرورش برشمرد و گفت: اجرای این طرح در شرایطی که دولت با مشکل تأمین اعتبار دستگاه‌های اجرایی مواجه بود، کاری کم‌نظیر به مار می‌آید. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، با اشاره‌به توسعه هوشمندسازی در مدارس، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، کسب رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری، نایب قهرمانی مسابقات ژيمناستیک نوجوانان کشور، رتبه عالی در ستاد پروژه مهر و افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی، رفاهی و ورزشی فرهنگیان در شهرستان خرم‌آباد، افزود: این توفیقات بزرگ، گوشه‌ای از افتخارات  دستگاه تعلیم و تربیت در سال 94است.
وی با اشاره‌به نامگذاری سال 95توسط مقام معظم رهبری تحت‌عنوان، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بیان کرد: منویات مقام معظم رهبری، نقشه راه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
کریمی‌فر با تأکید بر این‌که ما باید افکارمان را به اقوال و اقوالمان را به اعمال تبدیل کنیم، عنوان کرد: این به معنای جایگزینی اقدامات اجرایی به جای واژه‌های گفتاری است.  مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان معاونت‌های مختلف و رؤسای ادارات را به تشکیل کارگروه‌های تخصصی سفارش کرد و افزود: در وضع موجود باید، فرصت‌ها را تقویت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد تا بلکه بتوانیم برتر و سرتر، برنامه‌هایی دقیق و عمیق ارائه دهیم.
وی توجه به سه عنصر ایستایی، کارآیی و زیبایی را لازم و ضروری برشمرد و تأکید کرد: نظم و انضباط در ورود و خروج، توجه به تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی ازجمله مواردی است که باید به دقت سرلوحه کار همکاران قرار گیرد.
کریمی‌فر ادامه داد: انتظار ما این است که در سال جدید ورود به موقع و خروج به‌هنگام با رویکرد خوب کار کردن به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی، افراط گرایی و اجتناب از حضور ملتهب در فضاهای مجازی را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: باید شأن و کرامت اداری و فرهنگی را حفظ کرد و به آن ارج نهاد.
وی به پاسخگویی و اقناع مراجعان در معاونت‌های مختلف تأکید کرد و افزود: روشنگری، تبیین برنامه، جریان‌سازی خبری و اقناع مخاطبان یک رویکرد مهم و اساسی در واحدهای اداری است.
کریمی‌فر صداقت، سلامت و امانت را سه مولفه مهم برشمرد و عنوان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین مولد منابع انسانی است و اساس آموزش و پرورش ساختن انسان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ادب، اخلاق و نزاکت را توأم با خوش خُلقی و خوش‌رویی برای همکاران ستادی لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال جدید شاهد شکوفایی خلاقیت‌ها و ارائه ایده‌های نو و برنامه‌های ارزنده علمی باشیم.
وی با تقدیر از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر آموزش و پرورش به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، ادامه داد: پذیرش 120هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروزی افتخاری در خور توجه برای دستگاه تعلیم و تربیت استان است. 

captcha