ساسان موگهی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، خاطرنشان کرد: برای سومین سال متوالی مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد امام خمینی(ره) این دانشگاه برگزار میشود.
وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر متولی برگزاری این مراسم مدیریت فرهنگی دانشگاه است، افزود: برگزاری این مراسم از سوی مدیریت فرهنگی به عهده اداره قرآن نهادینه شده است. ثبتنام از دانشجویان از امروز 21 فروردینماه آغاز شده و تا 25 ادامه خواهد داشت.
موگهی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ویژه دانشجویان دختر با ظرفیت پذیرش 200 نفر برگزار میشود، اظهار کرد: اولویت با دانشجویانی است که در ثبتنام حضوری در مراجعه به مدیریت فرهنگی زودتر اقدام کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مراسم افتتاحیه اعتکاف دانشجویی ساعت 22 چهارشنبه 25 فروردینماه آغاز میشود. در این مراسم سه روزه به دلیل آنکه اولویت نخست دانشجویان مطالعه و تحصیل است بنابراین ساعت 8 تا 10 صبح هر روز زمان مطالعه دروس تعیین شده است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامههای اعتکاف ختم گروهی قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا هر روز پس از نماز ظهر و عصر، تشکیل حلقههای معرفت، قرائت مناجات امیرالمؤمنین(ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره، قرائت دعای کمیل و دعای ندبه است. همچنین جمعه 27 فروردینماه در ساعت 21 مراسم شبی با شهدا برگزار میشود. پس از آن دانشجویان احیا میگیرند.
ستاد اعتکاف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شامل روابط عمومی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیریت آموزشی، مدیریت پشتیبانی، مدیریت دانشجویی و حراست است.