«چهل چراغ»؛ خط بطلان بر خرافات
کد خبر: 3487339
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کارگردان سینما بیان کرد:

«چهل چراغ»؛ خط بطلان بر خرافات

گروه هنر: مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون گفت: با برگزاری صحیح جشنواره مردمي فيلم و عكس «چهل چراغ» می‌توانیم خط بطلان مشخص و معینی بر خرافات کشید و عظمت امام حسین(ع) و عاشورا را بهتر تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) به ستاد خبری این جشنواره گفت: اگر چنین جشنواره‌ای با موضوعیت اسطوره مقدس و دینی مسلمانان، یعنی امام حسین(ع) که اساسا ریشه در اعتقادات مردم دارد، بتواند بدون چشم داشت به دولت برگزار شود و برای بیان بزرگی و عظمت زندگی این بزرگواران از ابعاد غیر کلیشه در قالب فیلم و عکس به خوبی بهره ببرد، حرکت فرهنگی عظیمی را انجام می‌دهد.

وی افزود: با برگزاری صحیح چنین جشنواره‌ای می‌توانیم خط بطلان مشخص و معینی بر اعتقادات خرافی بکشیم و شاید به این ترتیب بین مردم، انسان‌های مقدس و رسانه‌ها و تکنولوژی جدید امروزی آشتی برقرار شود.

این کارگردان در مورد مردمی برگزار شدن جشنواره‌هايي با اين مضامين اظهار کرد: اصولا برگزاری جشنواره به خودی خود کار فرهنگی و ارزشمندی است و اگر حرکت آنها در کشور ما ریشه و پایه و اساس در دولت دارد به این دلیل است که دولت همه آنها را وابسته به خود کرده، اما اگر جشنواره‌ها مانند «چهل چراغ» جنبه مردمی‌تر و پایگاه عمومی‌تری به خود بگیرند تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر به درستی به برگزاری جشنواره «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) در قالب فیلم و عکس نگاه شود شاید در آینده‌ای نزدیک در سینما به موضوعات دینی و اعتقادی ما بدون اینکه با محدودیت‌هایی روبرو شویم توجه بیشتری شود و آنها را اشاعه دهیم، به‌نحوی که مردم درک کنند به اعتقاداتشان توهین نشده است.

آب‌پرور درباره دوری از برگزاری جشنواره‌های اعتقادی شعارزده بیان کرد: اگر در بدنه تصمیم‌گیری و معماری جشنواره افرادی با صلاحیت بالا حضور داشته باشند و با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق بتوانند راه فیلم‌هایي را به جشنواره باز کنند که از کلیشه دوری و به باورهای درست مردم اضافه کند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد، در غیر این صورت به باورهای کلیشه دامن می‌زنیم و گره دیگري به گره‌هاي پيشين اضافه خواهیم کرد.

captcha