بی‌سوادانی که با نور قرآن باسواد شدند
کد خبر: 3490266
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

بی‌سوادانی که با نور قرآن باسواد شدند

کانون خبرنگاران نبأ: زهرا سیاسر، استاد قرآن برتر سال 1394 و مؤسس خانه قرآن سیمای نور در استان سیستان و بلوچستان است که توانسته با آموزش‌های قرآنی خود، به چند بی‌سواد، خواندن و نوشتن یاد دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، زهرا سیاسر، استاد برتر سال 1394، در سال 83 در دوره‌های تربیت معلم قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کرده و پس از آن، مؤسسه قرآنی سیمای نور را در استان سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی کرده است.
زهرا سیاسر، استاد برگزیده قرآنی، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: از دوران کودکی به قرآن علاقه‌مند بودم و در کلاس‌های تابستانی شرکت می‌کردم، در سال 1383 گذرم به سازمان تبلیغات افتاد و در دوره‌های تربیت معلم قرآن شرکت کردم و 24 واحد این دوره‌ها را گذراندم، از آنجا که از شاگردان انجمن خوشنویسان هستم، از طرف مؤسسات قرآنی به من پیشنهاد شد تا به‌عنوان خوشنویس در آن مؤسسات فعالیت داشته باشم و از این طریق به لطف خداوند در این راه قدم گذاشتم و با خطاطی آیات مقدس قرآن و مضامین قرآنی شروع به کار کردم، بعد از مدتی، در مؤسسات به‌عنوان مسئول آموزش به کار خود ادامه دادم.
احساس نیاز و احساس مسئولیت
سیاسر از احساس مسئولیتی که در برابر قرآن داشت، گفت: از آنجا که در روستاهای زابل، استان سیستان و بلوچستان، فعالیت می‌کنم، دیدم که در این مناطق به قرآن و کلاس‌های قرآنی نیاز وجود دارد لذا تصمیم‌گ رفتم تا مجوزهای لازم را دریافت کنم و افراد را دورهم جمع کنیم تا قدم خیری برداریم.
وی افزود: به این ترتیب مجوز خانه قرآن را دریافت کردم و فعالیت و آموزش قرآن را در تمامی رشته‌ها و از سنین خردسال تا کهن‌سال، آغاز کردیم.


خانه قرآن سیمای نور
سیاسر در رابطه با خانه قرآن سیمای نور بیان کرد: خانه قرآن سیمای نور در شهرستان زابل است و من مسئول آن هستم، از فعالیت‌های این خانه قرآن می‌توان به آموزش پیش‌دبستانی ویژه خردسالان، کلاس‌های روخوانی ویژه بچه‌های ابتدایی و نوجوانان و در حال حاضر نیز در روزهای شنبه و چهارشنبه برای خانم‌های بزرگسال، جلسات ثابتی داریم که در این جلسه سعی داریم، هم احکام و هم روخوانی و تجوید کار شود.
بی‌سوادانی که با نور قرآن، خواندن و نوشتن یاد گرفتند
وی به یکی از فعالیت‌های مهم خانه قرآن سیمای نور اشاره کرد و توضیح داد: در خانه قرآن سیمای نور اتفاق مهمی که رخ داد این بود که، چند نفر از خانم‌های بی‌سواد و بزرگسال که در کلاس‌های ما شرکت داشتند را با روش استاد محسنی که شامل؛ آموزش حروف الفبا با شعر و سپس آموزش کلمات و در نهایت جمله‌خوانی، می‌شود، توانستیم این بانوان را که اصلاً سواد نداشته‌اند را باسواد کنیم و اکنون آن‌ها می‌توانند با ما هماهنگ باشند و قرآن بخوانند.
این استاد برتر سال 94 ، موفقیت خود را از الطاف الهی دانست و گفت: این از لطف خداوند بود که در راه قرآن قدم نهادم و عضو کوچکی از جامعه قرآنی شدم.
وی در پایان بیان کرد: از مسئولین عزیز درخواست دارم تا به خانه‌های قرآن بیشتر توجه کنند و از این خانه‌ها بازدید داشته باشند، گرچه در بعضی بازدید‌ها، وقتی یک مسئول به بازدید می‌آید، مسئولین شهرستان سعی می‌کنند او را به بازدید از خانه‌های قرآنی نیز بیاورند اما ممنون می‌شویم اگر توجه بیشتری شود.


*امیر صالحی
captcha