ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از پایه‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3492030
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از پایه‌های انقلاب اسلامی است

گروه اجتماعی: براساس فرمایش مقام معظم رهبری تجلیل مقام شامخ شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از پایه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از خوزستان، چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان روز گذشته 5 ارديبهشت‌ماه در اين دانشگاه برگزار شد.

عليرضا شافعی‌نیا مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در اين مراسم اظهار كرد: دانشگاه رامین افتخار ميزباني شهداي گمنام را از سال 90 تاكنون دارد.

وي با بيان اينكه براساس فرمایش مقام معظم رهبري تجلیل مقام شامخ شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از پایه‌هاي انقلاب اسلامی به شمار مي‌رود، گفت: به برکت وجود شهدا، امروز انقلاب اسلامی بر قله رفیع افتخار قرار دارد و امید است شهدا چون چراغی پرفروغ، روشنگر راه ما باشند.

در ادامه اين مراسم همسر شهید حميد تقوي‌فر شهيد مدافع حرم گفت: ویژگی برجسته اين شهيد شجاعت ایشان بود که فقط محدود به میدان جنگ نبود و ریشه در خانه و خانواده ما نیز داشت كه جزو لاینفک زندگی من و فرزندانم شده بود.

وي گفت: بايد بتوانیم پیام‌های شهدا را دریابیم و از آنها الگو گرفته و راهشان را ادامه دهیم.

همچنين در اين مراسم سرهنگ‌پاسدار عبدالرضا حاجتی معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همه داشته ما از حاج حمیدهایی است که با صلابت در میادین جنگ، اقتدار امروز جامعه را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وي ادامه داد: جنگ، امروز خارج از مرزهای ایران است به همین دلیل شاید نسل جوان ما کمتر تصاویر شهدای امروز را مشاهده کرده باشند، در‌‌حالی‌که در کشورهایی چون عراق و سوریه تقریباً تمام مردم با شهدای ایرانی مدافع حرم آشنایی کامل دارند.

حاجتي بيان كرد: امید است برگزاری چنین محافلی سبب آشنایی بیش از پیش دانشجویان نسل امروز با اسطوره‌های زمان خود باشد.

captcha