شناسایی نخبگان قرآنی رسالت مؤسسات است
کد خبر: 3492035
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
منصوری:

شناسایی نخبگان قرآنی رسالت مؤسسات است

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اظهار کرد: برگزاری کلاس‌‏های تخصصی قرآنی در کنار کلاس‎های عمومی نتایج ارزشمندی برای این مجموعه در پی داشته است که شناسایی نخبه‎‏های قرآنی رسالت مؤسسات قرآنی است.

اصغر منصوری، مدیرعامل مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، با اشاره به برنامه‌های اجراشده در آن مؤسسه اظهار کرد: برگزاری بیش از ۲۱۱ محفل قرآنی و مذهبی در طول چهار سال در مناسبت های مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم، دهه فجر، میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، ایام فاطمیه و... برگ زرینی از فعالیت‏‎‏های این مؤسسه قرآنی است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، صحیح  ‏خوانی، تجوید عمومی و تخصصی، صوت و لحن عمومی و تخصصی، حفظ، تفسیر، مفاهیم، اخلاق خانواده، احکام و اذان از جمله فعالیت‏‎‏های این مؤسسه استانی به شمار می‎‏رود.

منصوری خاطرنشان کرد: مؤسسه قرآنی مردمی امام رضا(ع) استان آذربایجانشرقی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، مفتخر است از سال ۱۳۹۰ به قدر توان در راستای اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و تربیت نیروهای متخصص قرآنی در بخش‏‌‎‏های مختلف حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در تمامی سطوح و سنین در بخش برادران و خواهران، ادای دین کرده و به فرمایشات مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی لبیک گوید.

وی با اشاره به تعداد نیروهای متخصص تربیت‏‎یافته ادامه داد: در راستای تربیت نیروهای متخصص تاکنون ۲۵۰ نفر از اعضای دارای شرایط در بخش برادران و خواهران پس از طی کردن دوره‏‎‏های تخصصی تربیت معلم مؤفق به دریافت گواهی مربیگری از سازمان تبلیغات اسلامی کشور شده‌اند  که از بین این اعضا ۷۲ نفر به عنوان مربی در شعبات این مؤسسه مشغول به تدریس هستند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) از شناسایی نخبه‎‏های قرآنی گفت و افزود: برگزاری کلاس‎‏های تخصصی در کنار کلاس  ‏های عمومی نتایج ارزشمندی را برای این مجموعه در پی داشته است که ازجمله این نتایج شناسایی نخبه‌های قرآنی در سنین و بخش‏‏‎های مختلف حفظ و قرائت قرآن است که با معرفی این نخبه‏‏‎‏های قرآنی به مسابقات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری گام‎های مهمی در این عرصه برداشته‌ایم.

منصوری اظهار کرد: به تعداد تمامی نفرات دوره‎‏دیده و حاضر در کلاس ها مدرک معتبر قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی استان صادر شده است.

نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یادآور شد: این مجموعه از سال ۱۳۹۰ تا کنون توانسته در شهرهای آذرشهر، گوگان، عجب‏شیر، تیمورلو، مراغه و خداجو و چندین روستا شعبات خود را افتتاح و با جذب اکثریت استعدادهای قرآنی این مناطق به حد توان انجام وظیفه کند.

وی تأکید کرد: حضور ۸۷ کادر مجرب و متخصص در امر مربیگری و مسئولیت‏‏‎های مختلف در تمامی شعبات این مؤسسه بر کیفیت فعالیت ها افزوده و همگی به عنوان خادمان کلام الهی، شعار «فرزندان امروز، اساتید نسل فردا» را سرلوحه خویش قرار داده و به امید خداوند متعال تا آخرین نفس خدمتگذار خواهند بود.

captcha